همکاری اتحادیه‌ اروپا با هلال‌احمر ایران برای کاهش خطرپذیری حوادث

هیات ۶ نفره اتحادیه اروپا، درباره کاهش خطر پذیری ایران در حوادث و بلایا و مقابله با بحران و خشکسالی با مسئولان هلال احمر گفت وگو کردند.

به گزارش مشرق، با هماهنگی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، هیاتی از سوی اتحادیه اروپا وارد تهران شده است. این هیات ۶ نفره، عصر شنبه ۲۰ آذر ماه با حضور در جلسه‌ای با موضوع کاهش خطرپذیری و مقابله با حوادث در ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر (صلح) با منصوره باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران، مارتین فیشر مدیر عملیات پاسخگویی به بحران خشکسالی ایران در فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و عطا دورانی رئیس دفتر این فدراسیون در تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

حسن اسفندیار مدیرکل عملیات بین‌المللی و برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر از ابراز آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای پذیرفتن مسئولیت اجرای بخشی از اقدامات اتحادیه اروپا در برنامه‌های اجرایی سال ۲۰۲۲ در حوزه مدیریت بحران‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی و انسانی خبر داد و گفت: اغلب مباحث و موضوعات همکاری‌های مشترک بین ما و اتحادیه اروپا بر سر پاسخگویی به ۲ بحران خشکسالی در کشور و هجوم آوارگان افغانستانی ناشی از مخاصمات اخیر آن کشور به مرزهای شرقی ایران بود.

همکاری اتحادیه‌ اروپا با هلال‌احمر ایران برای کاهش خطرپذیری حوادث

او افزود: البته برنامه‌ریزی برای پاسخگویی به بحران‌ها با اتکا به تجربه جمعیت هلال احمر همچون امدادرسانی به سیلاب‌های ناشی از تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و امداد و نجات به متاثرین از آخرین زلزله‌های خسارت‌آور کشور بود.

مدیرکل عملیات بین‌المللی و برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این نشست موضوع مشارکت اتحادیه اروپا در برنامه‌های کاهش خطرپذیری حوادث در ایران مطرح شد که موجب استقبال خوب طرفین قرار گرفت.

اسفندیار تاکید کرد: به اذعان هیات اعزامی اتحادیه اروپا به تهران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای برنامه‌ای منسجم، اقتضایی و استراتژیک برای مقابله با حوادث است.

گفتنی است، هیات اعزامی اتحادیه اروپا به سرپرستی سارا رینالدی رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی اداره کل شراکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا به ایران آمده است و براساس اعلام وزارت امورخارجه کشورمان، قرار است او و همراهانش پس از دیدار انجام شده با جمعیت هلال احمر با تعدادی از ادارات امور بین‌الملل وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ایران دیدار کنند. اما هلال احمر تنها نهاد غیردولتی و عام المنفعه است که با برپایی این نشست در پیشگیری و مقابله با حوادث و بلایا با اتحادیه اروپا مشارکت خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس