کد خبر 1313273
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
یخبندان در ۱۹ استان/ هشدار آلودگی شدید هوا در ۳ کلان‌شهر

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در ۱۹مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهیم داشت و زاهدان و بیرجند با کمینه دمای ۸درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهند بود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است که کماکان موجب انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به آلودگی هوا در شهرهای تهران، اصفهان و کرج گفت: روز جمعه ۲۶ آذر سکون نسبی جو همراه با افزایش غلظت‌ آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در این سه شهر بزرگ خواهیم داشت و در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده، افزایش شاخص کیفیت هوا تا اندازه ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق صنعتی و پرتردد احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود پرهیز از هر گونه رفت و آمد غیرضروری در سطح شهرها در دستورکار باشد و فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز انجام نشود و مصرف سوخت‌های فسیلی مدیریت شود.

ضیائیان اظهار داشت: امروز در شرق اردبیل، شمال خراسان رضوی و گیلان ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد داریم، همچنین امروز و فردا در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و خیزش گردو خاک ادامه دارد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه در غرب سواحل خزر و اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران خواهیم داشت.

وی افزود: روز شنبه ضمن تقویت سامانه بارشی در دامنه زاگرس، بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت و از اواخر وقت پنجشنبه تا شنبه ۲۷ آذر خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ و ۴ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر و زاهدان و بیرجند با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان خواهند بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده در ۱۹ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • روح الله IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام عکس خبر مربوط به استخر بخو یا بخون در کوههای استهبان فارس می باشد که طی یک مسیر پیاده روی دیدنی حدودا ۲ساعته در سایه سار درختان چنار می توان از داخل شهر استهبان به آن رسید
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    5 3
    پ اصفهان چی؟نکنه خداهم با مسولین همدست شده تااصفهان رو خشک کنه
  • ARTA IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    مازندران چی پس
  • علی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    اصفهان عزیز خشک کردن خدا براشون نسازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس