کد خبر 131332
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲

محمدرضا عباسيان ـ مديرعامل موسسه رسانه‌هاي تصويري ـ با حكم رييس سازمان سينمايي ـ به عنوان دبير سي‌ويكمين دوره‌ي جشنواره‌ي فيلم فجر معرفي شد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، اگر به تاريخ مراجعه كنيم؛ مي‌توان از حسين وخشوري، سيدمحمد بهشتي ، مهدي فريدزاده ، عزت‌الله ضرغامي ، سيف‌الله داد ، محمدمهدي عسگرپور، عليرضا رضاداد ، مجيد شاه‌حسيني ، مهدي مسعودشاهي و محمد خزاعي به عنوان دبيران 30 دوره جشنواره فيلم فجر نام ببريم.

در ميان دبيران دوره‌هاي مختلف جشنواره فيلم فجر، سيد محمد بهشتي با 10 دوره ركورددار است. اين مدير سينمايي از جشنواره سوم تا دوازدهم دبير اين رويداد سينمايي بوده است.

زنده‌ياد سيف الله داد و عليرضا رضاداد هر كدام چهار دوره دبير جشنواره فيلم فجر بوده‌اند.

سيف الله داد همزمان با دوران معاونت سينمايي‌اش در دوره‌هاي شانزده تا نوزده دبير بود و عليرضا رضاداد هم به عنوان مدير عامل بنياد سينمايي فارابي دبير دوره بيست و دوم تا بيست و پنجم جشنواره‌ي فجر بوده است.

عزت الله ضرغامي (چهاردهم و پانزدهم)، محمدمهدي عسگرپور (بيستم و بيست و يكم)، مجيد شاه حسيني(بيست و ششم و بيست و هفتم) دبيران دو دوره‌اي بودند.

اولين دوره جشنواره فيلم فجر در سال 1361 به دبيري حسين وخشوري برگزار شد و در كنار او مهدي فريدزاده هم در دوره سيزدهم از دبيراني بودند كه يك دوره برپايي جشنواره را بر عهده داشتند.

در دوره دوم اين جشنواره نامي به عنوان دبير مشاهده نمي‌شود و كار به صورت گروهي انجام شده است.

محمد خزاعي كه سال گذشته دبيري سي‌امين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم فجر را بر عهده داشت، برخلاف دبيران قبلي كه مسووليتي در سينما داشته‌اند، اولين دبير غيردولتي محسوب مي‌شد و پيش از اين احتمال مي‌رفت، او به عنوان دبير امسال جشنواره‌ي فجر معرفي شود اما امروز سرانجام 7 ماه قبل از برگزاري جشنواره به عباسيان براي دبير جشنواره‌ي فيلم فجر حكم داده شد.

شمقدري در متن حكم «محمد رضا عباسيان» به عنوان دبیر سي و يكمين جشنواره بین المللی فیلم فجر كه به تازگي دبيري جشنواره‌ي فيلم‌هاي ويديويي را به پايان رسانده است،آمده: «در استقبال از موسم سي ويكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر وتدارك شايسته براي برنامه‌ريزي و اجراي اصولي و شايسته آن ،شما را به اعتبار تجربه و پيشينه قابل اعتنا در عرصه‌هاي فرهنگي و هنري به عنوان دبير سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر منصوب كرده و رجاء واثق دارم با ايده‌هاي تازه و ابتكاراتي كه شوراي سياست‌گذاري جشنواره و صاحبان انديشه به شما پيشنهاد مي دهند،موجبات ثبت پر افتخار اين دوره از جشنواره را در دفتر رخدادهاي سينمايي كشور فراهم خواهد ساخت.

جشنواره سي و يكم در اولين سال فعاليت سازمان سينمايي ،آغاز گر فصل جديد سينماي ايران است. بنابراين ضرورت دارد براي شكوفايي هر چه بيشتر سينماي مسئوليت پذير و سينماگر متعهد به اتفاق همكاران سازمان سينمايي برنامه‌ريزي بايسته را انجام داده تا عموم علاقمندان ودوستداران سينماي ايران در فضايي سرشار از ذوق و خلاقيت،به تماشاي زيبايي هاي سينماي پاكي و معنويت ميهمان شوند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس