دیپلمات روس: آمریکا از توافق ایران و آژانس استقبال می‌کند

نماینده روسیه در مذاکرات وین، توافق ایران و آژانس اتمی درباره تأسیسات کرج را «دستاوردی واقعی» توصیف کرد که به زعم او، آمریکا هم قدر این توافق را می‌داند.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را «دستاوردی واقعی» توصیف کرد.

اولیانوف بامداد پنجشنبه در صفحه توئیتر خود، در پاسخ به اظهار نظر یکی از کاربران مبنی بر اینکه «آمریکا این حسن نیت ایران را نقطه ضعفی برای اعمال فشار بیشتر در نظر می‌گیرد»، توضیح داد: «من چنین فکر نمی‌کنم. باور دارم که آمریکا قدر توافق بین تهران و رافائل گروسی مدیر کل آژانس اتمی را می‌داند».

بیشتر بخوانید

موضع‌گیری روسیه درباره توافق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تهران

وی در ادامه توضیح داد: «حداقل اکنون من دیگر شایعاتی درباره جلسه فوق‌العاده شورای حکام آژانس اتمی [در این‌خصوص] نمی‌شنوم. توافق درباره [تاسیسات] کرج، یک دستاور واقعی است. این توافق کاملا با نیازهای جامعه بین‌المللی همخوان است».

این دیپلمات روس پیش از این توئیت نیز از دیدار مجدد خود با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داده بود.

اولیانوف در این‌باره نوشت: «عصر امروز با مالی دیدار کردم. ما درباره وضعیت فعلی امور در مذاکرات وین و همچنین راه احتمالی روبه‌جلو صحبت کردیم».

دیپلمات روس: آمریکا از توافق ایران و آژانس استقبال می‌کند

از سوی دیگر، حساب توئیتری وزارت خارجه اتریش نیز که میزبان مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین است، از دیدار مالی با «الکساندر شلنبرگ» وزیر خارجه این کشور درباره برجام خبر داد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه از توافق ایران و آژانس اتمی خبر داده بود. پس از آن، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن تایید توافق با ایران، اعلام کرد که در روزهای آینده دوربین‌های این نهاد در مجتمع تسا کرج نصب خواهد شد.

بر اساس اعلام آژانس، دوربین‌هایی که قرار است در روزهای آینده نصب شوند، جایگزین دوربین‌هایی خواهند شد که اوایل امسال از تاسیسات کرج (به دلیل آسیب بر اثر خرابکاری هسته‌ای) برداشته شده بودند. علاوه بر این، آژانس و ایران به کار بر روی موضوعات پادمانی باقی‌مانده با هدف حل و فصل آن‌ها ادامه خواهند داد.

دیپلمات روس: آمریکا از توافق ایران و آژانس استقبال می‌کند

گروسی در این گزارش اعلام کرده است: توافق با ایران برای جایگزینی دوربین‌های نظارتی در تاسیسات کرج، تحول مهمی برای راستی‌آزمایی و فعالیت‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران است. این توافق به ما این امکان را می‌دهد که به صورت مستمر در جریان (فعالیت‌ها) در این مرکز باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس