تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم/ خودکفایی ایران در عرصه دفاعی

فرمانده کل ارتش گفت: تحریم‌ها را باید به فرصت تبدیل کرد و خودکفایی در تولید تجهیزات دفاعی و نظامی مورد نیاز را فراهم آورد.

به گزارش مشرق، نشست صمیمانه و هم اندیشی امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش با مشاوران جوان متشکل از دانشجویان دانشگاه‌های افسری امام علی(ع)، خاتم الانبیا(ص)، شهید ستاری، فارابی، علوم پزشکی و هنر آموزان مراکز آموزش درجه داری لشکرک نیروی زمینی و شهید خضرایی نیروی هوایی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.

همچنین دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و هنرآموزان مراکز آموزش درجه داری نیروی دریایی در رشت و نیروی پدافند هوایی در اراک به صورت وبیناری در این نشست حضور داشتند.

در این نشست، مشاوران جوان، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای مدنظر خود را در حوزه‌های آموزشی، رزمی و تقویت دوره‌های معارف جنگ، معرفی بیش از پیش شهدا و تشریح و تبلیغ عملیات‌های تعیین کننده ارتش در دوران دفاع مقدس و اقدامات مهم ارتش در سال‌های اخیر که اقتدار جمهوری اسلامی را به همراه داشته، به صورت مستقیم با فرمانده کل ارتش مطرح کردند.

در ادامه سرلشکر موسوی ضمن تبیین اهداف و راهبردهای ارتش در حوزه‌های گوناگون و اهمیت پرورش در مراکز آموزشی، گفت: در دانشگاه‌های افسری همواره پرورش مقدم بر آموزش است و هیچ مقامی نیز بالاتر از مقام سربازی و هیچ افتخاری بالاتر از سربازی دین و وطن تحت فرماندهی ولی امر مسلمین وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها را باید به فرصت تبدیل کرد و خودکفایی در تولید تجهیزات مورد نیاز را فراهم آورد که ساخت سامانه باور۳۷۳، هواپیمای کوثر، انواع پهپاد، ناو سهند و مواردی از این دست در این راستا صورت پذیرفت و این موارد تنها بخش‌هایی از دستاوردهای ارزشمند حوزه دفاعی به شمار می روند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به روند پیشرفت ها در دیگر حوزه های علمی، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارتش در سال‌های گذشته تاکنون منشا تربیت و آموزش هزاران پزشک و پرستار متعهد و متخصص بوده و مردم شریفمان محصول این تلاش را در برهه های مختلف بویژه مبارزه با کرونا و تقدیم شهدای مدافع سلامت دیده اند.

سرلشکر موسوی همچنین دستورات لازم را برای پیگیری درخواست های دانشجویان و هنرآموزان و بررسی راهکارهای اجرایی پیشنهادهای مطروحه صادر کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 2
    امیر سرلشکر عزیز باید از نخبه ها استفاده کنی
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 1
      میکنن که به اینجا رسیدن
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    خودکفایی یعنی موتور موشک و پهپاد را لااقل بتونی بسازی
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 1
      میتونن
  • صفر IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    فکر معیشت وحقوق کارکنان باش
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس