سرمایه‌گذاری ۳۰‌ میلیارد دلاری صندوق ها در ارزهای دیجیتال از ابتدای ۲۰۲۱

گزارش‌ها حاکی است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در جهان در سال ۲۰۲۱حدود ۳۰میلیارد دلار در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند که بیشتر از همه سال‌های گذشته از زمان ظهور این ارزها محسوب می‌ شوند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، شرکت تحقیقاتی بازار پیچ‌بوک PitchBook با استناد به تراکنش‌های بازار ارز دیجیتال اعلام کرد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در طول سال ۲۰۲۱ حدود ۳۰ میلیارد دلار در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند که بیشتر از تمام سال‌های گذشته از زمان ظهور این ارزها محسوب می‌شود.

طبق داده های منتشر شده، شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های مالی یا به عبارتی "فین‌تک" که در بازار ارز دیجیتال نیز فعال هستند، در سال جاری میلادی ۳۳.۷ میلیارد دلار در ۱۲۱۷ معامله جمع‌آوری کردند که تقریباً چهار برابر رکورد سالانه ۸ میلیارد دلاری قبلی در سال ۲۰۱۸ بود.

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از راب لی، تحلیلگر شرکت پیچ بوک، گفت: سرمایه گذاران در حال تامین مالی هر چیزی هستند.

بر اساس این گزارش، ارزهای دیجیتال از یک وسیله صرف برای مبادله دیجیتال به یک صنعت متنوع با طیف گسترده ای از پروژه ها تبدیل شده است.

برخی اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارند که افراد مشهور را به توکن تبدیل می‌کنند، بازی‌هایی مبتنی بر بلاک‌چین برای کسب درآمد رمز غیرقابل معاوضه(NFT)  و بازارهای دیجیتالی وجود دارد که همه چیز را از کلکسیون اشیاء مختلف گرفته تا آثار هنری می‌فروشند.

داده‌های PitchBook همچنین نشان می دهد که تنها در ایالات متحده، تراکنش‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال جاری با حدود ۷.۲ میلیارد دلار معاملات چهار برابر شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس