به گزارش مشرق، این نشان تجاری قرار است تا جایگزین برند چری در ایران شود و محصولات لوکس این خودروساز چینی، با نشان فونیکس در بازار عرضه شود. همچنین نشان ام وی ام هم به محصولات میان رده چری، همچنان اختصاص خواهد داشت.
قرار است تا در آینده نزدیک تیگو ۸ پرو، تیگو ۷ پرو و آریزو ۶ پرو با با نشان تجاری فونیکس وارد بازار ایران شوند و در گام نخست لوکس ترین محصول چری، یعنی تیگو ۸ پرو، در زمستان ۱۴۰۰ عرضه خواهد شد. همچنین گفته می شود که سطح خدمات فروش و پس از فروش خودروهای فونیکس در جایگاه بالاتری نسبت به سایر محصولات ام وی ام است و گارانتی بیشتری هم برای خودروهایی مانند تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو در نظر گرفته خواهد شد.
هنوز به صورت رسمی قیمت دقیق فونیکس تیگو ۸ پرو اعلام نشده و معلوم نیست که در چه روزی فروش این کراس اوور لوکس چینی در ایران آغاز می شود. اما مدیران ارشد مدیران خودرو می گویند که در اواسط زمستان ۱۴۰۰ فروش این خودرو به عنوان اولین محصول با نشان فونیکس شروع می شود و احتمالاً قیمتی حدود یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان را خواهد داشت.
تبلیغات محیطی نشان فونیکس مدیران خودرو آغاز شد
به تازگی شرکت مدیران خودرو تبلیغات محیطی نشان تجاری فونیکس را آغاز کرده و در گام نخست، لوگوی این برند را در بیلبوردها معرفی نموده است. فونیکس نشان تجاری به حساب می آید که محصولات لوکس نشان چری و مدیران خودرو را عرضه می کند. به احتمال بسیار زیاد، تیگو ۸ پرو با نشان فونیکس به بازار عرضه می شود.
با توجه به سیاست های جدید مدیران خودرو و از سویی چالش تحریم های بین المللی، این خودروساز بخش خصوصی نشان تجاری فونیکس را برای شاخه لوکس محصولات خود ثبت کرده است. کلمه فونیکس با نوشتار Phoenix معنایی مشابه به ققنوس دارد و به پرنده ای که حدود ۵۰۰ سال عمر می کند و سپس خود را آتش می زند و از خاکستر او پرنده ی تازه ای بر می خیزد، اشاره می کند. اما مدیران خودرو نوشتار این نشان تجاری را به صورت Fownix معرفی کرده است و باید ببینیم که آیا این نام، ریشه معنایی دیگری دارد یا خیر؟
با توجه به شنیده ها، در هفته های آتی تیگو ۸ پرو مدیران خودرو با نشان فونیکس به بازار عرضه می شود و قرار است تا در آینده نزدیک سایر محصولات لوکس چری نیز با این نشان تجاری در کارخانه مدیران خودرو به تولید برسند.
منبع:اسب بخار