ویژه ها

ایران در مقایسه با آل سعود با اختلافی فاحش در موضع برتر قرار دارد. با اینحال افراطیون اصلاح طلب با تخطئه و کوچک نمایی مولفه های قدرت کشورمان، اصرار دارند که توان دفاعی و نظامی ایران را معامله کنند!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** به آل سعود «امتیاز موشکی» بدهیم؛ سرِ برجام سلامت

«ناصر هادیان» فعال اصلاح طلب که پیش از این پیشنهاد  «کاهش بُرد موشک های ایرانی»  را مطرح کرده بود، در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «در بحث مذاکرات موشکی ایران می‌تواند این گزینه را روی میز بگذارد که ما حاضر به گفت‌وگو درباره توانمندی موشکی خود هستیم به شرط آنکه این گفت‌وگو در سطح منطقه‌ای و میان بازیگران منطقه‌ای باشد.  ما باید به هرحال در یک حوزه امتیازی بدهیم که طرف مقابل بتواند آن را در داخل کشورش بفروشد».

این فعال اصلاح طلب در ادامه گفت: «من چند پیشنهاد (دیگر هم) دارم یکی از آنها اضافه کردن به بندهای غروب (تاریخ انقضای تعهدات ایران در برجام) است. دیگری در حوزه نظارت است که مثلا دسترسی‌هایی را که تاکنون نداده‌ایم روی میز قرار بدهیم... موضع ایران تاکنون رفع همه تحریم‌ها بود و حالا می‌تواند مطالبه رفع تحریم‌های صرفا برجامی را روی میز قرار دهد».

به آل سعود «امتیاز موشکی» بدهیم؛ سرِ برجام سلامت/ ظریف بهترین وزیر خارجه ایران در ۲۰۰ سال اخیر است

اکنون آل سعود در باتلاق جنگ یمن در حال دست و پا زدن است. این رژیم علیرغم اینکه در سالهای اخیر مردم مظلوم یمن و از جمله زنان و کودکان را مورد حمله نظامی قرار داده و قتل عام کرده است، اما به هیچ عنوان نتوانست به اهداف خود دست یافته و درمانده و عاجز است.

در سالهای گذشته نیز تروریست های تکفیری که آل سعود را پدرخوانده خود می دانستند، در عراق و سوریه و افغانستان و لبنان زمین گیر شده و و در اجرای نقشه شوم خود ناکام ماندند.

آل سعود با هزینه های گزاف و سرسام آور از آمریکا و تروئیکای اروپایی سلاح خریداری کرده است اما از یکسو از ابزار نظامی جهت قتل عام زنان و کودکان استفاده کرده و از سوی دیگر مستاصل بوده و در موضع ضعف قرار دارد.

در اینسو، ایران با هزینه های بسیار کمتر از کشورهای حوزه خلیج فارس، توان دفاعی و نظامی خود را روز به روز ارتقاء داده و امنیت را برای مردم ایران و همچنین مردم منطقه به ارمغان آورده است. در جمهوری اسلامی ایران، «میدان» در خدمت «دیپلماسی» و «امنیت» و «تعاملات اقتصادی» است.

ایران با توجه به تجربه هشت سال دفاع مقدس و به جهت حفظ منافع ملی و عزت مردم ایران، توان دفاعی و نظامی را به عنوان توانایی غیرقابل مذاکره و معامله می داند. همانطور که این مسئله برای هر کشور قدرتمندی، خط قرمز است.

ایران در مقایسه با آل سعود با اختلافی فاحش در موضع برتر قرار دارد. با اینحال افراطیون اصلاح طلب با تخطئه و کوچک نمایی مولفه های قدرت کشورمان، اصرار دارند که توان دفاعی و نظامی ایران را معامله کنند!

جریان تندرو اصلاح طلب همصدا با اسرائیل و ترامپ و بایدن و نتانیاهو و نفتالی بنت و دیگر دشمنان ملت ایران، برای برجامیزه کردن توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران بی قرار است.

** ظریف بهترین وزیر خارجه ایران در ۲۰۰ سال اخیر است

«علی بیگدلی» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «ایران دیگر وزیرخارجه‌ای همچون محمدجواد ظریف نخواهد داشت که بر دیپلماسی به زبان انگلیسی کاملا مسلط بود. ایران طی ۲۰۰ سال اخیر و از زمان فتحعلی شاه که وزارت خارجه تاسیس شد، هیچگاه وزیرخارجه‌ای به توانایی محمدجواد ظریف نداشته است که چنین تجربه و تخصصی داشته باشد و بر زبان‌های مختلف مسلط باشد.   اینکه ایران به زبان انگلیسی مذاکره نمی‌کند یک نقطه ضعف است. البته شاید چاره دیگری وجود نداشته است و تیم مذاکره کننده ایران بر این باور بوده‌اند که به این شکل می‌توانند اهداف و خواسته‌های خود را صریح‌تر مطرح کنند. برخی در این میان گفته‌اند که ما متون را به زبان فارسی به طرف‌های دیگر می‌دهیم و آنها در کشور خود و پیش معتمدین خود آن را ترجمه کنند که این کار مشخصا خوشایند نیست و ضعف تیم مذاکره کننده ایرانی را نشان می‌دهد».

همچنین روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «دلیل اصلی ضعف تیم کنونی در به اصطلاح امور رسانه‌ای و شناخت دنیا بود. اگر کسی بود که می‌توانست با دنیا صحبت کند ما توجیه‌های بسیار قوی برای تداوم مدیریت افکار عمومی به نفع ایران داشتیم...مناسب است که رهبری یا رییس جمهور یا وزیر خارجه از ظرفیت افرادی چون محمدجواد ظریف استفاده کنند. افرادی چون آقای ظریف می‌توانند در سطح رسانه‌ای بین‌المللی موضع ما را به دنیا توضیح بدهند. متاسفانه در حال حاضر ما در تیم جدید فردی که این مسوولیت را به خوبی ایفا کند، نداریم».

به آل سعود «امتیاز موشکی» بدهیم؛ سرِ برجام سلامت/ ظریف بهترین وزیر خارجه ایران در ۲۰۰ سال اخیر است

این روزها و همزمان با دور هشتم مذاکرات وین، جریان اصلاح طلب با هجمه به دولت، مدعی است که دولت سیزدهم با «زبان دیپلماسی» آشنا نیست و این ظریف و تیم او بود که مسلط به زبان دیپلماسی بود.

این ادعا در حالی است که «سید محمود نبویان» نماینده مجلس- ۲۵ آذر ۹۴- گفته بود: «فردای روز توافق، دکتر ظریف به مجلس آمد تا گزارش بدهد و اذعان کرد یکی از بزرگترین دستاوردهای ما این است که هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق» (suspend) برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و همانجا بنده در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیق/ suspend» را به ایشان نشان دادم که واکنش ظریف اینگونه بود: "عه! من اینجاها را ندیده بودم".»

 همچنین «وندی شرمن» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا و مقام ارشد فعلی وزارت خارجه این کشور - فروردین ۹۶ - در اندیشکده وودرو ویلسون و در حضور «کاترین اشتون» مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تمسخر درباره توافق هسته‌ای گفته بود: «اعضای ۵+۱ و اتحادیه اروپا توافق کردند که (با پوزخند) تحریم‌های هسته‌ای را "موقتاً متوقف کنند"،     lift لغتی است که در زبان انگلیسی به معنی (معلق نگاه داشتن و یا موقتاً متوقف کردن) است اما طرف ایرانی  lift  را به معنی «پایان دادن و خاتمه دادن ترجمه می‌کرد» و به همین دلیل هم ما از این لغت استفاده کردیم».

لازم به ذکر است که برجام و ضمائم آن مجموعاً ۱۱۰ صفحه است. از این ۱۱۰ صفحه که مجموعه برجام را تشکیل می‌دهد،  ۱۸ صفحه برجام است و تمام نکات دقیق، ظریف، زمان‌بندی‌های اجرایی در ۹۲ صفحه باقی مانده و به عبارتی همان ضمایم برجام است. ظریف در گفت‌وگوی اخیر ادعا کرده که تعلیق در برجام نیامده و او برجام را خوانده است. یعنی وی فقط ۱۸ صفحه را خوانده و از ۹۲ صفحه دیگر که اساسی‌ترین مسائل برجام در آن بوده، بی‌خبر بوده است!

رویکرد غلط «رسیدن به هر توافق، بهتر از عدم توافق»، اجرای توافق به‌صورت یکطرفه، عجولانه، نامتوازن و غیرهمزمان در ۲ ماه، نگرفتن تضمین قوی و کافی برای لغو تحریم‌ها، ادامه اجرای تعهدات برجامی علی‌رغم نقض فاحش برجام توسط آمریکا و اروپا از مصادیق قصور و تقصیرهای فاحش تیم مذاکره‌کننده به ریاست ظریف در پرونده برجام است. همچنین اجرای تعهدات علی‌رغم گزارش نادرست آژانس در موضوع PMD، مرجع بودن تفسیر طرف مقابل و مبهم بودن متن برجام، قصور و تقصیر در انتخاب اعضای تیم مذاکره‌کننده و حمایت از جاسوس‌ها، اعتماد بلاوجه به طرف بدعهد و تضمین نامیدن امضای وزیر خارجه آمریکا، پیش‌بینی نکردن خروج طرف مقابل و انکار احتمال خروج آمریکا از توافق و... ابعاد دیگری از فاجعه بزرگ برجام است.

چندی پیش «مالک شریعتی» نماینده مجلس در توییتر نوشته بود: «این را هم انکار می کنید!؟ نخواندن کامل متن و پیوست متن، خطای بزرگی است؛ اما خطای بزرگتر مربوط به فرامتن است:"اعتماد به آمریکا"».

متاسفانه کارنامه آقای ظریف در وزارت امور خارجه به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. یکی از نقاط ضعف جدی ظریف در ۸ سال گذشته این بود که وزارت «امور خارجه» را به وزارت «امور برجام» تقلیل داد. اقدامی که خسارت های فراوانی در پی داشت.

** هجمه «بانیان مشکلات موجود» به تیم اقتصادی دولت

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «سارا فلاحی، نماینده مجلس، گفت: تیم اقتصادی دولت مانند ژنرال‌های بی‌سربازند که فرمان می‌دهند؛ اما کسی را ندارند که از آنها تبعیت کند. آنها به جای آنکه با مشکلات مردم رقابت کنند، با خود رقابت می‌کنند. بسیاری از لایحه‌های موجود در بودجه سال ۱۴۰۱ برآوردهای غلط و حذف و اضافه‌های رادیکالی دارد و گویی که دولت دوباره دست در جیب مردم برده است. دولت و اعضای کابینه ایشان انگار که سر کوچه فامیلی و رفاقت نشسته است و به آشنایان خود منصب و جایگاه داده است».

به آل سعود «امتیاز موشکی» بدهیم؛ سرِ برجام سلامت/ ظریف بهترین وزیر خارجه ایران در ۲۰۰ سال اخیر است

در ماه‌های پایانی دولت روحانی تورم نقطه به نقطه به ۵۵ درصد رسیده بود. چندی پیش «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد با اشاره به کاهش ۱۴درصدی تورم نقطه به نقطه در چندماه نخست دولت، گفته بود: «با مراقبت‌هایی که در سه ماه گذشته انجام شده است، نرخ تورم نقطه به نقطه از قله حدود ۵۵ درصدی در ماه‌های ۶، ۷ و ۸ امسال، روند کاهشی خود را ادامه داده و به ۴۱ درصد کاهش یافته است».

از سوی دیگر «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته های گذشته اعلام کرد: «در طول سه ماه گذشته ۲۱۷ هزار فرصت شغلی جدید، ایجاد و در سامانه «رصد» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است، در حالی که در شش ماه گذشته‌اش تقریباً ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ثبت شده بود».

کارشناسان معتقدند که خشکاندن چشمه‌های تورم و اقدامات ابتکاری در نظام تأمین و توزیع کالا توسط دولت سیزدهم، موفقیت نسبی در مهار روند فزاینده و افتادن در مسیر کاهشی تورم را در پی داشته است.

در اواخر آذرماه سالجاری، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی نتایج چند نظرسنجی خود درخصوص میزان محبوبیت و عملکرد سید ابراهیم رئیسی را منتشر کرد. در بخشی از این نظرسنجی از پاسخگویان سوال شد «آیا سیاست‌ها و اقدامات آقای رئیسی را به عنوان رئیس‌جمهور تأیید می‌کنید یا خیر؟» طبق نتایج، ۶۶.۷ درصد مردم همچنان سیاست‌ها و اقدامات رئیسی را تأیید می‌کنند.

نکته قابل توجه اینجاست که پیشتر نیز برخی موسسات و نهادهای معتبر بین‌المللی رضایت مندی بالای مردم ایران از عملکرد رئیسی را تایید کرده‌اند. برای نمونه، تارنمای گالوپ (از معتبرترین موسسات نظرسنجی در جهان) اواخر مهرماه گذشته آخرین داده از نظرسنجی خود را منتشر کرد که طبق آن، اکثریت مردم ایران از عملکرد دولت رئیسی رضایت دارند و آن را تایید می‌کنند.همچنین نتایج نظرسنجی گالوپ با نظرسنجی دیگری که چندی پیش دانشگاه مریلند و مرکز افکارسنجی ایران‌پل انجام داده‌اند، مطابقت و همسویی قابل توجهی داشت.

با اینحال، جریان اصلاح طلب به عنوان بانی اصلی مشکلات موجود با سانسور میراث دولت روحانی و انکار موفقیت های دولت رئیسی، اصرار دارد که به مردم و افکارعمومی دهن کجی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 134
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    53 7
    واقعا کجای دنیا ستون پنجم دشمن اینقدر آزادانه از داخل کشور به قدرت دفاعی کشور حمله می کنند و کسی هم به آنها کاری ندارد؟؟!!
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      15 0
      واقعااااااااااااااااااااااااا
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      12 0
      دقیقا
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      15 2
      متاسفانه اصلاح طلبان میخوان همان بلایی که سر لیبی امد رو بر سر ایران بیارن هسته ای رو بدین بره موشکی رو بدین بره قدرت منطقه ای رو بدین بره برگردیم به زمان شاه سلطان حسین ایرانو بدیم بره به چه دردمون میخوره اینها مثلا فرزندان کوروش کبیر هستند کوروش اسوده بخواب ایرانو اصلاحات برد.
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      13 3
      علی بیگدلی : ظریف بهترین وزیر خارجه ایران در ۲۰۰ سال اخیر است !!،، الدکتر محمدجواد ظریف الممالک، پرونده‌ی هسته‌ای ایران را با حدود ۵۰۰ تحریم تحویل گرفت و با حدود ۱۵۰۰ تحریم تحویل داد. چهل دوسال انقلاب اسلامی ایران اصلاح طلبان گنجشک رنگ کردند و بجای قناری تحویل مردم شریف و مظلوم ایران داده اند . خدایشان نیامرزد این دغل بازان را ...
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      7 1
      در سیصد سال اخیر بعضی در ایران دچار غرب زدگی گردیدند منوالفکر هایی که هیچگاه پیشرفت تکنولوژی غرب و اروپا را ندیدند اما هوسرانی مد زدگی غربی برایشان ایده ال شد تا جایی که در زمان پهلوی دوم هشتاد هزار مستشار غربی امور نظامی ایران را در دست داشتند امروز همان واداده های به غرب دنبال همان سلطه غرب در کشور میباشند گویا استقلال هیچ معنی برای ایشان ندارد
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      8 2
      افساد طلبان بیشتر از اسرائیل از موشک های ما می ترسند چرا؟!
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      9 2
      انگلیسی ظریف به قدری ضعیف بود که حتی فرق بین کلمه SUSPEND (تعلیق) با کلمه TERMINATE (لغو) را متوجه نشده بود و اینگونه خسارت محض برجام به کشور تحمیل شد.
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      8 3
      زانو زدن ظریف جلوی امیر کویت خیلی حقارت بار بود.
  • سید IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    11 6
    برای اصلاح طلبان ..ـوع آور حفظ برجام شان از رعایت و حفظ منافع کشور مهتر است زیرا نابودی برجام معنیش نابودی این نحله است علی الخصوص که تحریم ها هم بدون وجود برجام بی اثر شود و ملت سنگینی آنها را دیگر احساس نکند! بنابراین همه هم و غم خود را بر تحریم هراسی گذاشته اند تا ملت را از مرگ برجام شان بترسانند! حال آن که برجام هم اینک هم جنازه متعفنی بیش نیست!
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    39 3
    مرگ بر منافقین کفار
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      4 1
      آقا این قضیه به منافق نه ، ولی واقعا به کفار بر میخوره . اونا وسیله دفاع خودشونو از بین نمیبرن . انصافا نگاه کنید بی حساب زرادخانه دارن و هر ساله بودجه تجهیز رو اضافه میکنن .
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      8 0
      هادیان بهتره ساکت شه. نظر نمیخواییم
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      7 1
      پادوی خانه زاد نتانیاهو
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 4
      خخخ تو اصلا معني كلماتي كه استفاده ميكنيو ميدوني
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      5 1
      ظریف بهترین وزیر خارجه ایران در ۲۰۰ سال اخیر است،،،،«علی بیگدلی» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «ایران دیگر وزیرخارجه‌ای همچون محمدجواد ظریف نخواهد داشت که بر دیپلماسی به زبان انگلیسی کاملا مسلط بود. ایران طی ۲۰۰ سال اخیر و از زمان فتحعلی شاه که وزارت خارجه تاسیس شد.... جناب ظریف الممالک اونچنان به زبان انگلیسی مسلط میباشد که فرق لغو و تعلیق را نمیداند و اونچنان سنگی در چاه ویل برجام انداخت که صد هزار عاقل توان بیرون اوردن ان سنگ را ندارند برجام با امضا جان کری فعلا شده چوب دو سر طلا...
  • سید IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 1
    برای اصلاح طلبان ..ـوع آور حفظ برجام شان از رعایت و حفظ منافع کشور مهمتر است زیرا نابودی برجام معنیش نابودی این نحله است علی الخصوص که تحریم ها هم بدون وجود برجام بی اثر شود و ملت سنگینی آنها را دیگر احساس نکند!
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    25 3
    هادیان، چقدر مشتاقه برا وطن فروشی، نمیدونه خود فروشی تنها نتیجه اش تحقیر و نابودی؟! ننگ برجام:نتیجه تسلط به زبان انگلیسی
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      2 1
      واقعا
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 0
      ناصر هادیان را مجازات کرد.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    22 30
    واقعا ایران هیچ وقت وزیر خارجه ای ماننده ظریف نخواهد داشت واقعا ظریف اسطوره سیاست بود.
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      11 9
      کلی با اسطوره سیاستت خندیدم . دمت گرم دمت گرم برای استند آپ کمدی خندوانه ثبت نام کن
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      15 9
      اگر حرفت درست باشه ، باید بحال مردم بخاطر دیپلماسی تحریف تاسف خورد .
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      9 8
      اسطوره ساده لوحی و فریب خوردن در سیاست
    • DE ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      7 8
      چه اسطوره ای ؟ در زمان همین وزیری که مثلا زبان دنیا رو بلد بود! سردار رشیدو بزرگی مثل سردار سلیمانی و دانشمند هسته ای ما رو به شهادت رسوندن اوچه کرد؟ کدوم اسطوره؟ شاید منظورت 1000 عدد تحریم هاست که غربی های بی شرف قطارکردند و او نتونست حداقل چند تاشو از میان برداره؟ خودفریبی هم حد و اندازه داره!
    • DE ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      9 3
      اسطوره ای به معنی 1000 تا تحریم ! عجب رستم دستانی بود ایشون که هشتادمیلیون ایرانی هنوز ازش بی خبرموندن!
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      12 3
      شاید هم نادان سیاست بود!!!!
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      7 3
      واقعا تو هم اسطوره ی حماقتی
    • علی ش IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      7 4
      اسطوره در ایران سردار دلها سردارسلیمانی بودن .....ظریففففف اسطوره ی حقارت بوددددددددد
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      5 2
      لغو یا تعلیق مسئله این است
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      7 3
      کم مزخرف بگو مزدور
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      5 0
      خخخخ
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      5 8
      ظریف ضعیف ترین وزیر خارجه تاریخ ایران بود.
    • DE ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      حدودا ۱۰ سال کمتر از سه ربع قرن پیش ما بسیار کودک بودیم .نقاشی تازه کار آمده بود داخل ساختمان در و دیوار ...را رنگ بزند احتمالا رنگها را درست نمیشناخت و بشدت رنگها بیحال و کم رنگ بودند. کارفرما که ایراد میگرفت نقاش میگفت مستوره است زیر رنگ است هنوز تمام نشده خلاصه بیش از ۷ بار رنگ زد و همیشه مستوره بود .... نه رنگ کامل حالا جانم دلبندم کُکا ....ظریف مستوره است نه اسطوره.حالا حالاها باید رنگش کنی تا اسطوره شود.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 1
    معنی نامردی! سیاسی را گرفتم جناب مستر هادیان.. اف..
  • محمد IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 1
    فکرمیکنید غربگرایان اینهمه حرفای مفت راواقعا مفتکی میزنند ؟؟؟
  • محمد IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 1
    به نظرم این اصلاح طلب ها همه از نوادگان فتحعلی شاه هستن .تا ایران رو تقدیم نکنن به انگلیس وآمریکا آروم نمیشن .اینها هشت سال چپاول کردن و به خاطر گرفتن تابعیت کشورهای غربی ایران رو ذلیل کردن .در عجبم چقدر پررو هستن .بابا یه ذره خجالت بکشید بی غیرتهای ...
  • باران IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 1
    بله .....ترین و .....ترین وزیر خارجه ی ایران ظریف .. است ننگ بر بانیان ننگ نامه ی برجام چای
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 1
    یه چیزی دلم میخواد به اصلاحات غربگدا بگم ولی مشرق منتشر نخواهد کرد...
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      1 8
      به به! آقای شرقگدا ! چطوری داداچ ؟! حال و روز میزونه با شرقگدایی؟!
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      2 5
      فعلاً که مشرق شرقگدا طرف شماهاست
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      5 0
      در عالم سیاست ما چیزی به نام شرق گدایی نداریم.واژه غرب زرگی و غرب گرایی فقط متعلق به ایران نیست و همه کشور ها غرب گرا دارن.در واقع جریان فکری وابسته به غرب و به اصطلاح شیفته غرب و غرب زده از بعد وقوع انقلاب صنعتی در انگلیس شکل گرفت.با توسعه علم و قدرت گرفتن صنعت و بالا رفتن سطح رفاه و زندگی در کشورهای اروپایی و تبلیغ و فروش کالا ها به کشورهای فاقد علم کم کم در کشورهای غیر غربی جریانی خود تحقیر و شیفته علم و فرهنگ غرب پدیدار شد که این جریان به جریان غرب گرا و غرب زده ملقب گردید.کشورهایی مثل روسیه و چین هم در حال حاظر برخی از مردم و سیاستگرانشون غرب گرا هستن.هم اکنون هم کشورهای غربی به لطف شبکه رسانه ای قوی و پمپاژ اخبار از طریق رسانه های مختلف سعی در ازدیاد جمعیت این طیف داره.در واقع جمعیت غرب گرا سربازان و مهره های غرب برای استعمار نوین هستن.استعمار نوین استعمار فکر مردم برای تسلط بر سرزمین آن هاست.وجود ماهواره های و شبکه های مختلف به زبان های کشورهای ضد استعمار با پول غربی ها بی دلیل نیست.
  • ناشناس IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    7 9
    این صحبت‌ها فقط در حد حرف وآمار سازی می باشد. ولی در عمل و واقع بینانه تمام مردم ایران چیزی را درک ولمس نمی کنند. تمام اینها مثل آمار سازی دو رئیس جمهور قبلی می باشد.
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      6 1
      مردم ایران لمس می کنند مثل همین قضیه واکسن و کنترل کرونا در چندماه اول دولت رئیسی ولی منافقین ساکن آلبانی هیچ وقت بهبود اوضاع در ایران را لمس نخواهند کرد
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      5 2
      اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند از رئیسی انتظار معجزه نداریم !
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    11 4
    ظریف بدترین وفاجعه بارترین وزیر ایران طی کل تاریخ بشری
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      2 2
      آدم باید از مغزش برای تحلیل مطالب استفاده کنه
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    25 14
    ظریف بهترین وزیر تاریخ کل بشر بود چون دلارهای چمداحی را برای افسادطلبان فراهم گرد وکل پیشرفتهای هسنه ای را محدود وبتن کرد وپای حاسوسان را به کشور باز کرد برای ترور دانشمندان ،فرمانده هان ومردم
  • FR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    8 2
    مشرق خیلی مطالب طولانیه خلاصه بزار ک بتونیم بخونیم
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    7 1
    بنظرم اصلاحطلبا رو بدیم بره ... اگه برشون نگردونن!
  • ناشناس IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 3
    هر کی به زبان انگلیسی مسلط باشه که نباید وزیر خارجه بشه البته با همین تسلط هم نفهمیده بود به جای واژه لغو از واژه تعلیق استفاده شده
  • عباد IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 4
    عربستان را چین موشکی کرد
  • امید IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    15 2
    اصلاح طلبها یی که توان موشکی وهسته ای رامعامله می‌کنند اگرخائن نباشند قطعا احمقها ی بزرگی هستند
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      1 6
      باید ببینی در چه وضعیتی هستی داداش جان!!
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      2 10
      وقتی یک اجماع جهانی بر علیه کشور راه انداختن و شما رو تو منگنه گذاشتن راه دیگه ای غیر از مذاکره نداری بزرگوار!
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      7 2
      اجماع جهانی راه بیندازند چه غلطی می خواهند بکنند ؟!
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      2 1
      جامعه جهانی دیگه با امریکا همکاری نمیکنه دیوار تحریم های ضد ایرانی در حال فرو ریختن است.
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 1
      اصلاً اصلاح طلبان رو آوردن که برن مذاکره کنن و مملکت رو از فروپاشی نجات بدن. اصلاح طلبان هم از بدنه همین نظامند.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 11
    ظریف بدترین بود
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 3
    کارشناس اینقدر احمق و وطن فروش در ۲۰۰ سال اخیر بی سابقه است
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      15 4
      ظریف بدترین وزیر امورخارجه تا بحال بوده
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 0
    این اقای هادیان. چه خوب میفهمه ، نیم ایران را دادیم رفت و اکنون همه اش را !!!
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 9
    درود بر مشایی و احمدی نژاد وظریف
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      7 6
      حتما قبل از خواب قرصات رو بشور و بخور
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      9 4
      ظریف مصداق از چاله به چاه افتادن
  • ایرااااااااااااااااانی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 1
    اصلاح طلبان همواره ظالم به کشور و مردم بوده‌اند و هستند می‌خواستم بگم اینها مصداق خوارج در زمان حال هستند دیدم اونها بیشتر از روی جهالت خیانت کردند ولی اینها کاملاً آگاهانه هستند
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    7 2
    «ناصر هادیان» فعال اصلاح طلب که پیش از این پیشنهاد «کاهش بُرد موشک های ایرانی» را مطرح کرده بود، در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت.../// ! یکی نیست از اینا سی تی اسکن بگیره تا ببینیم بجای مخ چی تو کله ایناس؟
  • اویس IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    7 1
    این جماعت اصلا با اقتدار و عزت ایران بدون رضایت دشمننان مشکل دارند و باوقاحت وفریب در قالب تحلیل ودلسوزی مهمل بافی میکنند اینها عاملین داخلی ترور سردار دلها هستند این را خدا میداند وامریکا واسراییل
  • DE ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 0
    اقای ناصر هادیان چرا از جیب خالی مبارک خودتان که هیچی تولید نکردید ! امتیاز و حاتم بخشی نمی کنید؟ این حاتم بخشی ها از حساب امنیت ملی که به قیمت خون شهدا و سپاه رشید و فداکار از خودگذشته برای ثبات و ارامش ملت ایران بدست امده به امثال شما بی لیاقت ها نیامده! واقعا که حال ادم از امثال شما غرب ذلیل ها و عافیت طلب های ترسو به هم میخوره!
  • سعید IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    البته مرحوم خلعتبری خدمت زیادی به ایران کرد یکی ازبهترین های تاریخ دیپلماسی بود مثل قراداد الجزایر
  • احمد IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 1
    بعضی اصلاح طلبانی چون... و ... و ..هستند که از اسرائیل و امریکا و انگلیس و آلمان نسبت به وطن و ملت ایران خاین ترین افراد هستند
  • راستگو IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    درسته ظریف اونقدر به انگلیسی مسلط بود که کلمه تعلیق را در هیچ جای برجام ندید البته ممکنه مشکل در زبانش نبوده
  • DE ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 1
    دستاوردهای اقای ظریف رو مثلا بفرمائید چی بوده و با زبان انگلیسی اش جه تاج گلی به سر مردم ایران زده که حالا از نبودش احساس محرومیت کنیم؟ توی همه کشورها اونقدر مترجم های مجرب فارسی زبان پرورده شدند که میان به شما یکی جوری زبان فارسی درس میدن که از تعجب دوتا شاخ دربیارید! لطفا ایرادهای بنی اسرائیلی رو بذارید کنار که دیگه خریداری نداره! باید از نبود امثال شما اصلاحاتچی های سطحی نگر در ساختار تصمیم سازی کشور شاکر خدا باشیم که با این بیسوادی تون فقط این عرضه رو دارید به غربی ها باج های کلان بدیدو بازار تحریم سازی رو داغ نگه دارید!
  • حامد IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    به قول شیمون صهیونیسم: اصلاح طلبان و حامیان فاسدتر آنها سرمایه های ما در ایران هستند.
  • علی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    اگر ظریف زبان بلد بود که سرش کلاه نمی گذاشتند
  • !! IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    اصلاح طلبان ؛ سرشار از ؛ حقارت ، رذالت و حماقت !!
  • عادل IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    عجبی از اصلاحات نیست
  • محمد IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    ننگ به ظریف و توی کله پوک بیاد
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 5
    موندم اگر برجام بد هست چرا پس رفتین اونجا دوباره برای احیای برجام؟
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      5 1
      برای احیای مُرده برجام مذاکره نمی کنیم برای لغو موثر تحریم ها تلاش می کنیم.
  • علیرضا IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 3
    واقعا ظریف توانست تمام تحریم ها را به تنهایی لغو کند
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 0
    مرگ بر آل سعود
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    چقدر بی...
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 1
    دچار نامردی سیاسی است
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 1
    جناب ظریف حداکثر بدرد بیان اخبار به زبان انگلیسی میخورد. البته، به شرطی که متن را دیگران تهیه کنند، وگرنه دوباره گند میزند.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 0
    همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 1
    خدا شر اصلاح طلبا رو به خودشون برگردونه
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 1
    ب نقل از خبرگزاری های غربی فرماندهان اسراییل بر سر سران ان کشور فریاد میزنن از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران صحبت نکنید ما توان اینکار را نداریم!!! باز ی عده از خلع سلاح کشور صحبت میکنن!!! ظریف در دوران وزارت واداه اش حتی نتونست سوخت هواپیمای خود را از غرب بگیره اگر ارتش المان سوخت به هواپیمای ظریف نمی‌داد از آلمان تا تهران را باید با یابو میامد!!!
  • حبیب IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 1
    این جوجه ها را ول کنید عددی نیستند فقط فقط و فقط به ولایت وصل بشید و رهایش نکنید که تنها راه رستگاری و نجات از همه مشکلات است
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    اف بر اصلاحات لیبرالی
  • پژمان IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    بهترین وزیر امورخارجه ی تاریخ ایران، اردشیر زاهدی است. اردشیر زاهدی است. اردشیر زاهدی است. تَکرار کردم تا افتضاح طلبان زبانشان عادت کند. هر چند کسی که خوابیده را می شود بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نمی توان بیدار کرد.
  • سید IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 1
    این یارو را جای کلاهک بگذاریم روی موشک بفرستیم اسراییل با وجود همچین ... اسراییل تمام توان نظامی اش را از بین خواهد برد
  • کریم IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    بهتره بری تو آینه یکم به قیافه ت نگاه کنی به احتمال زیاد ایرانی نیستی
  • ترابیان IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 1
    ننگ بر افساد طلبان
  • جم IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    در مباحث قدرت راه درست این است که نگاه کنیم سایر قدرت ها چگونه عمل می کنند؟ و به چه دلبل در برابر زیاده خواهی طرف مقابل تمکین نمی کنند؟ آیا داخل روسیه و چین کسانی هستند که به حکومتشان پیسنهاد دهند قدرت دفاعی را تضعیف کنند. و در ازای چیزی خود را خلع سلاح کنند؟ آقای ....... آیا نمی بینید در منطقه ما چه خبر است و اگر ضعیف باشیم به سوریه و لیبی و عراق تبدیل خواهیم شد یا شما غیر از توان نظامی راه دیگری برای مقابله با سلطه گری غرب پیدا کرده ای؟!!! آقای ..... الان به ما بگو سوریه چگونه از غارت شدن نفتش توسط آمریکایی هاجلوگیری کند؟!! با آن روش متمدنانه که بلد هستی کاری کن آنها دست از تجاوز بردارند. من نمیدانم این عمق از حمق و سفاهت چگونه در میان ما وجود دارد.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 1
    ایران دیگر وزیرخارجه‌ای همچون محمدجواد ظریف نخواهد داشت که بر دیپلماسی به زبان انگلیسی کاملا مسلط بود. ایران طی ۲۰۰ سال اخیر و از زمان فتحعلی شاه که وزارت خارجه تاسیس شد، هیچگاه وزیرخارجه‌ای به توانایی محمدجواد ظریف نداشته است البته در گول خوردن توسط دشمن ایشان با همان زبان انگلیسی به ته چاه سقوط کرد. و ملت را بیچاره کرد. اگر زبان انگلیسی صحبت نمی کرد دشمن نمی توانست متن برجام را به نفع خود بنویسد و حتی ظریف ربان شناس طبق اعتراف خودش متن برجام را کامل نخوانده بود
  • FR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 1
    هرچه میگذرد بیشتر معلوم میشه که این اصلاح طلبها تا چه اندازه سطحی و ندید بدید و خلاصه کم عمق هستند ....آن از پیشنهاد های هادیان ؟! واین موضوع لزوم انگلیسی صحبت کردن بیگدلی ؟!
  • FR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 1
    بهترین وزیر خارجه برای کشوری که در جنگ اقتصادی و امنیتی و رسانه ای با آمریکاست کسی ست که حداقل در آمریکا درس نخوانده باشد
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 9
    «ظریف بهترین وزیر خارجه ایران در ۲۰۰ سال اخیر است» با جان و دل به این حرف اعتقاد دارم ، خدا برای کشور و نظام حفظش کنه.
    • NL ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      8 1
      بهترین وزیر خارجه برای سیاستهای آمریکا انگلیس و اسراییل و ال سعود نه برای ایران.غرب پرستها بهمین خاطر این اشخاص رو دوست دارند هرچه مقابل غرب وحشی ذلیل تر براشون دوست داشتنی تر!
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    23 5
    گل گفتی داداش.ظریف یه دونه ست و همتا نداره.
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 1
    نمونه یک شتشوی مغزی شده!!
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      5 1
      دقیقا از نوع غرب ذلیل
  • حمید IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 2
    ننگ بر باعث و بانی وضع موجود که همان اصلاح طلبان ترسو دنیا پرست... اند .
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 1
    خدایا تا کی قراره به این جماعت مرموز و کدخدا پرست و جبون و پاچه خوار غربی‌های کثیف میدان داده بشه تا با اراجیف شان چنان گستاخی به دشمنان بی شرافت و حرامی این کشور و ملتش بدهند که نتیجه اش بشود ترور بهترین و پاکترین و رشید ترین و مظلومترین سرداران و دانشمندان این آب و خاک. مگر زندگی و امنیت ملت ایران بازیچه هست که باید اینچنین ملعبه این اشخاص قرار بگیره.
  • علی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 1
    آمریکا فقط شیر عربستان را میخواهد و هیچگاه اجازه نمی دهد موشک های بالستیک دست آنها بیافتد.
  • دانا IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 10
    متاسفم برا اصلاحات
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    8 6
    روی درب ورودی دفتر کارم نوشتم : ورود اصلاح طلب ممنوع
  • ناشناس IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 1
    والا بچه ی ۶ساله هم ممکنه مثل بلبل انگلیسی صحبت کنه این که نشد ملاک اصلی
  • ناشناس IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 5
    خودتون خوب میدونید اگه دکتر ظریف نبود شما ها اینجوری آزادانه نمی نوشتین زیل۷،هواپیما، پولهای چمدانی،ورود روئسایی جمهور دنیا،باز شدن درهای اقتصادی.حالا همن دولت دنبال برجام دکتر ظریف. شما ها با خودتون درگیرید،ببینید مردم چی میگن اگه براتون مهمه
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 1
    خدای من
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    ظریف ، همون انگلیسی حرف نمی زد بهتر بود. اونا سرمست از مذاکره با غربی ها فراموش کردند متن را بخوانند. اصلا خودشان باورشان نمیشد که غربی ها بخواهند دستشان بیندازند و دستشان را تو حنا بزارن. بعد که دیدند گند زدند سریعا فرافکنی کردند و داخلی ها را مقصر اعلام کردن. جنگ سیاسی و سیاست زدگی تحمیل شده به جامعه توسط اصلاح طلب ها از نتایج فاجعه بار برجام هم بدتر بود.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 1
    غربزده ها میگن چرا مخالفان برجام حالا خودشان مذاکره می کنند. برجام غربزده ها مثل یه لقمه بدجوری بود که تو گلو گیر کرده و عوارض آن دامنگیر جامعه می شود لذا بایستی برای برطرف کردن آن اقدام کرد. آنها تعهداتی دادند و در قبالش چیزی نگرفتند.
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 1
    ** به آل سعود «امتیاز موشکی» بدهیم؛ سرِ برجام سلامت ** ظریف بهترین وزیر خارجه ایران در ۲۰۰ سال اخیر است ** هجمه «بانیان مشکلات موجود» به تیم اقتصادی دولت با توجه به تیتر هایی که برخی قلم بدستان در آنها افاضاتی فرموده اند. فقط می توانم بگویم خداوند حق داشت به ... شاخ نداد و به ...
  • حسين DE ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 1
    آقاى بيگدلى من با گفته شما در مورد جواد نيويوركى تا اينجا كاملًا موافقم كه گفتى :ايران ديگر وزير خارجه ائى همچون جواد گاندو نخواهد داشت، و اميدوارم كه هرگز ديگر هيچ وزيرى نظير جواد نيويوركى نداشته باشد،نكته ديگه اينكه اين ضعف ما نيست كه بزبان انگليسى صحبت نميكنيم بلكه اين ضعف اروپائىيهاست كه بلد نيستند فارسى صحبت كنند،در ضمن آقا پسر كدام رئيس دولتى بدون مترجم با رئيس دولتى ديگر در زمينه هاى مختلف مذاكره ميكنه؟شما اصلاح طلبان چرا اينهمه نادان تشريف داريد؟اين يارو جواد گاندو كه انگليسى اش خيلى خوبه چرا يكبار برجام رو نخوند تا معنى واژه تعليق و لغو رو بتونه تشخيص بده؟
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 12
    ساده لوح ترین وزیر خارجه همه عرصه ها همین ظریف بود !
  • حسين DE ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 1
    آقاى ناصر هاديان شما اصلاح طلبان و ليبرالها واقعاً در نادانی تخصص كافى و وافى داريد.
  • ملک پور US ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    جناب هادیان ظریف به زواله دان تاریخ پیوست شما هم از این غلطه نکن و نظر نده
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 7
    چه طوره بجای امتیاز تو رو بهشون بدهند آقای اصلاح طلب؟؟؟
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 1
    چطوره یه نفر از خود انگلیس بیاریم وزیر امور خارجه کنیم ؟!!! ای وای بر ما با چنین تحلیل گرانی که نمی دانند که هر کس در خارج زندگی کنه بالاخره به زبان اون کشور مسلط می شه آقای ظریف من دلم براتون می سوزه بخاطر چنین طرفدارانی
  • Yas IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 3
    من موندم واقعا اگه برجام بده، بوی تعفن میده، غرب زدها دنبال توافق به آمریکا بودن، اگه ظریف و روحانی برجام رو به کشور تحمیل کردند. خب ول کنید این برجام لعنتی رو ،چرا اینهمه دنبال توافقید. اینو بدونید مردم شعور دارند و می‌فهمند. شما صدای مردم نبوده و نیستید
    • DE ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 0
      یک دیوانه سنگی در چاه می اندازد صد عاقل باید آنرا بیرون بیاورند. برجام چای رو وزارت امور خارجه ایران با امضای ظریف متعهد شده است ایران دیگه نمیتونه از برجام چای خارج بشه. کمی شعور بر ای افراد درپیتی و غربگدا بد نیست .
  • سید فروزان CH ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 0
    ، رژیم اشغالگر و سعود دقیقا پیشنهادات و نظریات امثال آقای هادیان را مرتب در شبکه های معاند مطرح میکنند ، ایشان بداند در زمان جنگ افرادی چون او را ستون پنجم میدانند و حقشان دادگاه نظامی است روزنامه اعتماد و آرمان و شرق ، دقیقا می‌شوند ناشر مزخرفات سرمایه های رژیم اشغالگر در داخل کشور ودالبته وزارت ارشاد بی تقصیر نیست
  • ناشناس US ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 1
    ظریف بزرگترین سرمایه این مملکت است . دیپلمات های آمریکایی ازمصاحبه های ظریف میترسیدند اویک ایرانی وطن پرست به تمام معناست افسوس که قدردکتر ظریف رانمیدانیم .
  • فاطمه IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    سال ها یکی پشت دیگری خواهد گذشت وآیندگان از برجام مانند عهد نامه ننگین ترکمنچای وگلستان یاد خواهند کرد و که بخاطر شرایط اقتصادی به دشمن باج دادند تا رفاه داشته باشند وچه بد اشتباهی که دشمن بااین کار جری تر شد ومملکت زیر یوق دشمنان رفت حالا که مردم این همه زجر به خاطر تحریم ها کشیدند ومطمئن باشید که اگر توافقی هم صورت گیرد باز تحریم ها باز خواهد گشت اگه میخواهید مشکل اقتصادی مردم کم بشه یکم جیب های خورندگان بیت‌المال رو کوچیکتر کنید
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    ما امروز از نظر قدرت نظامی ابرقدرت جهان هستیم ولی تونمی فهمی ای کاش تا ابد نفهمید خود امریکا فهمید تو که ادعا دارد خیلی نفهمید
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    اگر می خواهی نام یک رانند بیسواد را بگویم که از ظریف به زبان انگلیس مسلطتر باشد وبهتر سخن بگوید مشکل روحانی بود
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    ظریف هم مثل شما وطن فروشه ازش بپرسین چی رو امضا کرده 8 سال بلکه بیشتر مملکت رو به تباهی کشوندین از رو هم نمیرین
  • علی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    ظریف بدترین وزیر خارجه که چه عرض شود بدترین عنصر روی زمین در این چند هزار سال اخیر است.
  • احمد دلاوری IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    من هم پیشنهاد می کنم ظریف را به عنوان مترجم ببرند . وزیر امور خارجه ای ضعیف بود اما ممکن است مترجم خوبی باشد .
  • میثم IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 0
    واقعاً به این جماعت بی انصاف و مغرور چه می شود گفت!!!!!!! همان بهتر که این بیت را بگویم. که جواب ابلهان خاموشیست.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    امتیاز موشکی و لغو برنامه موشکی بسیار بی معنیه!هر کس چنین پیشنهادی رو داده و میده بدون شک معاند و دشمن کشوره.آمریکا هر روز ده تا موشک میفرسته فضا اسرائیل ۲۰۰ کلاهک اتمی داره وقتی به یران می رسه موشک میشه بد.کشور باید با قدرت تمام به برنامه نظامی خودش ادامه بده و تقویتش کنه و گوش به ,,,یه عده از منافقین داخلی نده.
  • جعفر تیموری IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    دیدیم وزیر خارجه تعریفی شما حتی یک بار هم برجام را نخوانده بود.چه بسیار اشتباهاتی که ایران را به فنا داد.پس خواهشا ساکت
  • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    واقعا ظریف ننگ ۲۰۰سال اخیربود اخه دستاوردشان غیر از ....وحقارت برای ایران چه بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس