کد خبر 1321807
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
تسلا

تسلا مدل ۳ قهرمانی خود در آمار فروش خودروهای الکتریکی اروپا در سال ۲۰۲۱ را تقریباً قطعی کرده است

به گزارش مشرق، این سدان آمریکایی در یازده ماه نخست سال ۲۰۲۱ یعنی از ژانویه تا نوامبر در اروپا ۱۱۲,۶۸۷ دستگاه فروش داشته که آن‌را به‌راحتی و با اختلاف به پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی قارهٔ سبز تبدیل می‌کند. نکته مهم اما اینکه در سپتامبر ۲۰۲۱، مدل ۳ پرفروش‌ترین خودروی اروپا در بین همهٔ مدل‌ها (شامل الکتریکی و درون‌سوز) لقب گرفت.

این خودرو با پیشی گرفتن از مدل‌های درون‌سوز پرفروشی مثل فولکس‌واگن گلف و رنو کلیو، به اولین خودرو الکتریکی تبدیل شد که توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی اروپا را از آن خود کند. همچنین با توجه به آمار فروش ژانویه تا نوامبر، تسلا پرفروش‌ترین برند سال ۲۰۲۱ در بخش خودروهای الکتریکی اروپا خواهد بود. هرچند بخش عمدهٔ فروش این شرکت به مدل ۳ اختصاص دارد اما فروش مدل Y هم در حال افزایش است و در سال ۲۰۲۱ از این کراس‌اوور کوچک ۱۸,۰۳۶ دستگاه در اروپا به فروش رسیده است.

فولکس‌واگن ID.3 هم با فروش ۶۲,۴۶۷ دستگاه در همین مدت، احتمالاً عنوان دومین خودروی الکتریکی پرفروش اروپا را از آن خود خواهد کرد. فروش این هاچ‌بک آلمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۴ درصد افزایش داشته است. فروش رنو زوئی اما با ۲۸ درصد کاهش نسبت به ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۰، در این یازده ماه سال ۲۰۲۱ به ۶۰,۳۶۲ دستگاه رسیده است.

در نوامبر ۲۰۲۱، خودروهای الکتریکی‌شده شامل هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی ۲۶ درصد از فروش کل بازار خودروی اروپا را به خود اختصاص داده‌اند که ۱۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ و تنها ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ بیشتر شده است. یکی از دلایل این رشد اندک، ادامه بحران کمبود نیم‌رساناها است زیرا به خاطر این کمبود، خودروسازان مدل‌های درون‌سوز گران‌تر که سود بیشتری دارند را در اولویت تولید قرار داده‌اند.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس