کد خبر 1323302
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
وزیر خارجه انگلیس برای روسیه خط و نشان کشید

پارلمان انگلیس امروز شاهد رجزخوانی وزیر خارجه این کشور مبنی بر همکاری غرب برای اعمال تحریم های موثر علیه نظام مالی روسیه بود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس در جلسه استماع پارلمان این کشور، مدعی شد که در همراهی با شرکای غربی روی بسته تحریمی کار می‌کند که از تأثیر بالایی برخوردار است و در صورت حمله به اوکراین، بخش مالی روسیه را هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

هشدار بورل به روسیه در خط مرزی اوکراین

در حالی که مسکو ادعاها درباره تدارک نظامی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند، تراس مدعی شد که غرب کارزار روسیه در راستای تضعیف حق حاکمیت همسایگان دموکراتیکش را برنمی تابد.

وی همچنین اتحاد ناتو را در مقابله با رفتارهای به زعم او تهدیدآمیز روسیه مهم تلقی کرد. تراس همچنین با اعلام مخالفت دولت لندن با پروژه نورد استریم ۲، مدعی شد که اروپا باید از وابستگی خود به گاز روسیه بکاهد.

وی همچنین مدعی شد که در راستای برجسته کردن مخاطرات این پروژه با متحدان انگلیس همکاری خواهد کرد.

ادعاهای تراس در حالی مطرح می‌شود که روسیه پیشنهادهای امنیتی را به واشنگتن ارائه داده و دولت بایدن را ملزم به تصمیم گیری درباره آنها کرده است. ازجمله تضمین‌های امنیتی مورد نظر مسکو، عدم پیشروی پیمان آتلانتیک شمالی به سمت شرق اروپا و کشورهای مجاور روسیه ازجمله اوکراین است.

درهمین راستا، قرار است طی ماه جاری میلادی، روسیه به ترتیب، نشست‌های جداگانه ای با آمریکا و ناتو داشته باشد.

همزمان، اتحادیه اروپا مدعی است که بروکسل نباید از چارچوب رایزنی‌های امنیتی روسیه-آمریکا کنار گذاشته شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس