اسکوچیچ: ایران طارمی را دارد که بهترین بازیکن پورتو است/ مزیتم این بود که ایران را خوب می‌شناختم

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: ما همیشه برد می خواهیم و هدفمان فقط صعود به جام جهانی نیست و به اهداف بزرگتری فکر می‌کنیم.

به گزارش مشرق، دراگان اسکوچیچ درمورد شرایط تیم ملی فوتبال اظهارداشت: دوسال قبل که کار را شروع کردیم، اوضاع سختی بود  و فشار زیادی روی تیم وجود داشت. موضوع میزبانی بود که از ما گرفتند و مجبور شدیم به بحرین برویم. در مجموع هیچ جایی برای اشتباه نداشتیم. همیشه نگران بودیم که اتفاقی برای بازیکنان بیفتد. الان هم نگران این هستیم که بازیکنان سالم به اردو برسند یا نه. تمرکز کردیم و با قدرت جلو رفتیم و واقعا از این موضوع خوشحالم که ثبات تیمی را حفظ کردیم.

*یک قدم با جام جهانی فاصله داریم اما بازیکنان نباید ساده انگاری کنند

وی افزود: در این ۲ سال مشکلات زیادی هم داشتیم، اما گوش مان بدهکار این حرف ها نبود و کار خودمان را انجام دادیم و الان فقط یک قدم تا جام جهانی داریم. بازیکنان نباید فکر کنند که همه چیز تمام شده و ساده انگاری کنند.

*بازیکنان تیم ملی فشار زیادی را تحمل کردند

سرمربی تیم ملی فوتبال تاکید کرد: این ۲ سال کارهای راحتی انجام نشده و خدا هم به ما کمک کرده است. کلید موفقیت ما این بود که  ایمان و تمرکزمان به موفقیت هیچ وقت خدشه دار نشد. در بحرین  یک امتیاز هم نمی توانستیم از دست دهیم و در اردن و لبنان هم به همین شکل بود و بازیکنان فشار زیادی را تحمل کردند.

*مشکلاتی در بخش آمادگی جسمانی بازیکنان، پرونده ویلموتس و حتی آنالیز داشتیم

اسکوچیچ با اشاره به اینکه موضوعات دیگر هم بود که ما را اذیت کرد،  گفت: آمادگی جسمانی بازیکنان، پرونده ویلموتس هم بود و حتی برای آنالیز هم مشکل داشتیم. امیدوارم مشکلات آرام آرام حل شود. شنیدیم رئیس فدراسیون با وزیر ورزش جلسه داشت تا مشکلات حل شود، چون شرکت کردن در جام جهانی و حضور در این رویداد برای مردم و بازیکنان خیلی مهم است.

*امیدوارم از حضور تماشاگران در دو بازی پیش رو استفاده کنیم

وی در مورد کرونا و نبود تماشاگران در ورزشگاه گفت: این موضوع هم سخت بود. ما روی دور برد بودیم و نمی توانستیم  شادی مردم را احساس کنیم، چون آنها در خانه بودند.  فوتبال بدون تماشاگر بی معنی است و امیدورام از حضور آنها در دو بازی پیش رو استفاده کنیم‌. تیم ملی از باشگاه متفاوت است و ما هم از این موضوع با خبریم و واقعا دلمان می خواهد  هواداران باشند.

*تعجب کردم که چطور استقلال در فیفا دی قرار است بازی کند

سرمربی تیم ملی در مورد فشردگی تقویم و ناراحتی اش از بازی استقلال گفت: فکر نمی کنم این برای ما مشکلی ایجاد کند، موضوع من هم مخالفت با بازی آنها نبود. ۱۷ نفر بازیکنان این تیم کرونا گرفته بودند و این اطلاعات به دست من رسید که نمی توانم از آنها دعوت کنم، اما بعد فهمیدم که می خواهند بازی کنند و باعث تعجب شد که چطور در فیفا دی قرار است این اتفاق بیفتد. این کار باعث خطر برای سایر باشگاه ها هم هست.

*اجازه نمی دهم بازیکنان با خیال راحت در این دو دیدار تیم ملی قدم بگذارند

اسکوچیچ در مورد  اینکه احتمال دارد بعد از صعود به دو بازی آخر به چشم بازی تدارکاتی نگاه کنید، گفت: خیر، ما همیشه باید در تیم ملی انگیزه های جدید پیدا کنیم، چون مسؤلیت سنگینی داریم و دلم می خواهد بازیکنان از سهل انگاری فاصله بگیرند و اجازه نمی دهم کسی با خیال راحت پا به این دو بازی بگذارند. ما همیشه برد می خواهیم و هدفمان فقط صعود به جام جهانی نیست و به اهداف بزرگتری فکر می‌کنیم.

* از القابی مانند دلال که به من می‌گویند، گلایه دارم

وی در مورد اینکه از برخی مسائلی که مطرح می شود، گلایه دارم، گفت: از القابی مانند دلال که به من می‌گویند، گلایه دارم. همه باشگاه ها و بازیکنان  برای ما یکسان هستند و تفاوتی قائل نمی شویم. چند روز پیش شنیدم یک بازیکن گفته‌ بود دعوت نشدنش به مسائل فنی باز نمی‌گردد، اما قطعا دعوت شدن یا نشدن هر بازیکنی فقط فنی است. این را شفاف می‌گویم که همه تصمیمات فنی با خودم است و اگر این قدرت را نداشته باشم، یک روز هم‌ در اینجا نمی‌مانم. شاید اشتباهاتی هم داشته باشم، اما هیچ کس نمی تواند مرا تحت تاثیر قرار دهد و بخرد.

*فدراسیون می تواند از دژاگه و شجاعی در شرایط مناسبی تقدیر کند

سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد گلایه های اشکان دژاگه عنوان کرد: من با خود او صحبت کردم و گفت به نظرم بهترین بازیکن  ۱۰ سال اخیر ایران بوده، اما الان که من آمدم زمان تغییرات است. به شجاعی هم گفتم زندگی شرایطش تغییر می‌کند و تیم ملی هم همینطور است. من خودم با آنها صحبت کردم و گفتم که چقدر برایشان احترام قائل هستم. به نظرم فدراسیون می‌تواند از آنها در شرایط مناسب تقدیر کند.

*با سبک بازی غفوری و رضاییان مشکل دارم

اسکوچیچ در مورد اینکه وریا غفوری گفته بود دلایل دعوت نشدن فنی نیست، عنوان کرد: احترام زیادی به استقلال و پرسپولیس قائل هست، اما من سرمربی تیم ملی هستم و تمرکزم روی مسائل دفاعی است. وریا  الان ۳۵ سال سن دارد و گفته بود که در هر بازی ۱۰، ۱۱ کیلومتر می‌دود، اما این برای من مهم نیست، بلکه کارهای دفاعی اهمیت دارد. من وریا غفوری و بازی اش را بهتر از خودش می‌شناسم و دعوت نشدنش هم فقط ورزشی و فنی است.
وی ادامه داد: زمانی با سرمربی ژاپن صحبت می‌کردیم به من گفت تو سرمربی تیم ملی هستی و نمی توانی همه را راضی نگهداری. بنابراین مشکل شخصی با وریا یا مثلا رامین رضاییان ندارم، بلکه مشکلم با سبک بازی آنها است و پای حرفم هم می‌مانم.

*تصمیمات فنی را به تنهایی می گیرم و سفارشی کار نمی کنم

وی  در مورد اینکه آیا مربی ای هست که به او بازیکن پیشنهاد کند یا خیر، گفت: ما با مربیان در تماس هستیم و تبادل نظر می‌کنیم، اما تمام تصمیمات فنی را به تنهایی می‌گیرم و اینطور نیست که بگویند فلان بازیکن را دعوت کنم.

* کنار گذاشتن بازیکن در تیم ملی به خاطر مسائل شخصیتی اتفاق افتاده است

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا شده بازیکنی را به خاطر مسائل شخصیتی دعوت نکند یا کنار بگذارد، اظهار داشت: بله پیش آمده است، چون بعد شخصیتی هم مهم است. حساسیت دارم که بازیکنی رفتاری دور از شان انجام ندهد، اما اینطور نبوده که به خاطر یک اشتباه تلافی کنم. بازیکنان همگی جوان هستند و ممکن است اشتباه‌ کنند، اما وقتی صحبت از تیم ملی می شود باید مسؤلیت پذیر باشیم و ۳ برابر روی رفتارمان کنترل داشته باشیم، تیم ملی جای هر رفتاری نیست. در مجموع می توانم بگویم همه ما انسان هستیم.

* نظرم سیاه و سفید نیست و در محدوده خاکستری است

وی در مورد اینکه قبول دارید تیم ملی نباید بازیکن محور باشد، تاکید کرد: همه تیم ها نیاز به فوق ستاره دارند، اما فوق ستاره ها هم باید بدانند که نمی توانند بدون کمک بقیه کاری انجام دهند. ما در تمام مسیری که پیش رفتیم حتی نفر ۲۵ ام لیست تیم ملی هم برای ما اهمیت داشته است. ‌نظر من زیاد سیاه و سفید نیست و در محدوه خاکستری قرار دارم.

*عدم بازی کردن یزدانی در تیم ملی؟ با آنالیز خودمان کار می کنیم
سرمربی تیم ملی در مورد اینکه سیاوش یزدانی بهترین آمار را دارد، اما در تیم ملی بازی نمی‌کند، گفت: شخصا اعتقادی به آمار و اعداد ندارم و ما با آنالیز خودمان کار می‌کنیم. آمار اطلاعات مفیدی می‌دهد، اما تمرکز من روی کار خودم است نه فضای مجازی. ما تخصص بیشتری در آنالیز بازیکنان داریم تا کسانی که در فضای مجازی هستند.

*استقلالی ها را به خاطر کرونا به تیم ملی دعوت نمی کنیم
وی در مورد اینکه چرا به بازیکنان جوانتر استقلال اعتماد نمی کنید، تاکید کرد: ما دعوت از بازیکنان جوان را در عمل نشان دادیم و نمونه اش یاسین سلمانی است. در مورد استقلال هم به خاطر کرونایی شدن آنها نمی توانیم در این اردو استفاده‌ کنیم.

*برخی کلمات فارسی در جلسات سلاح پنهان من است
اسکوچیچ در مورد اینکه چقدر فارسی بلد است، گفت: چند کلمه ای یاد گرفتم و بیشتر نشد. شاید وقتی شما به کشوری می روید فکر نمی کنید که مدت زیادی حصور داشته باشید، اما برای من در ایران بیشتر شد. در این مدت هم به دلیل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کمتر فرصت یادگیری فارسی را داشتم. البته برخی کلمات را می فهمم و می تواند سلاح پنهان من در جلسات باشد که وقتی فارسی صحبت می‌کنند، متوجه شوم.

وی در مورد اینکه آیا این سلاح پنهان توصیه برانکو بوده است یا خیر، گفت: نه توصیه او نبوده است.

*جای کرانچار در فوتبال خالی است و با او خیلی مشورت می کردم
سرمربی تیم ملی در مورد مشورت با مربیان کروات گفت: با کرانچار خیلی مشورت می‌کردم، جای او خیلی خالی است. او نه تنها مربی خوب، بلکه انسان شاخصی بود. با مربیان ایرانی هم سعی می کنم ارتباطم برقرار باشد.

*لیست جدید تیم ملی بازیکن جدید دارد اما خیلی متفاوت نخواهد بود

اسکوچیچ در مورد اینکه فوتبال ما پتانسیل معرفی نفرات جدید را دارد یا خیر عنوان کرد: باشگاه ها با بازیکنان بیشتر در ارتباط هستند ‌تا من. باید با همدیگر کمک کنیم که شرایط بهتر شود. در لیست جدید هم بازیکن جدید خواهیم داشت،  اما زیاید متفاوت نخواهد بود. همیشه تمرکزم روی این است که به نفرات جدید میدان بدهم. در مجموع فکر می‌کنم کیفیت لیگ نسبت به چند سال گذشته افت کرده است که البته کرونا و نبود تماشاگران هم بی دلیل نبوده است. بازیکنان ایرانی احساسی هستند و همین نبود تماشاگران  روی کار آنها تاثیر دارد.

*لیگ ایران در دفاع و هافبک فقدان بازیکن دارد

وی خاطرنشان کرد: لیگ ایران در دفاع و هافبک فقدان بازیکن دارد. تاکید می‌کنم جای بازیکنان جوان همیشه در تیم ملی است و ترسی از این موضوع ندارم. بازیکنان جوان نباید درب تیم ملی را آرام باز کنند، بلکه به اصطلاح بشکنند. باید این روحیه تغییر پذیری را به وجود بیاوریم. احترام با سابقه ها واجب است، اما  وقتی لیست تیم ملی اعلام می شود باید بهترین ها باشند. برای ساختن یک تیم مناسب باید تعادل تیمی را حفظ کنیم و نمی توانیم ۷ مهاجم را در لیست قرار دهیم.

*بازیکنان روی نیمکت مثل حسینی هم برای من مهم هستند

اسکوچیچ ادامه داد: دفاع و هافبک با کیفیت  تر نسبت به مهاجم کمتر داریم و به همین منظور سخت بازی ها را پیگیری می‌کنیم  که این مشکل را حل کنیم‌ درخواستم از باشگاه ها هم این است که ارتباط دو طرفه را داشته باشند تا کار بهتر جلو برود. شاید بازیکن با کیفیت تر و کمتر با کیفیت داشته باشیم، اما من تفاوتی بین بازیکنان قائل نیستم و باید همه در اختیار تیم ملی باشند. برای من بازیکنان روی نیمکت هم مهم هستند. به عنوان مثال مجید حسینی ۲ سال بازی نکرد، اما با انگیزه و انرژی بالا در اردو بود. من به عنوان مربی تیم کلان تر به مسائل نگاه می‌کنم.

*اگر تمرکز ما روی حاشیه بود به موفقیت نمی رسیدیم

سرمربی تیم ملی در مورد وحید هاشمیان  گفت: او خیلی سخت کوشی می کند و در تیم ملی هم جز این نباید، باشد. این موضوع در مورد بقیه هم صادق است و این را هم‌ مطمئن باشید که اگر تمرکز ما روی حاشیه بود، به موفقیت نمی‌رسیدیم.

*مسابقه ساده ای مقابل عراق نخواهیم داشت

وی در مورد  بازی با عراق گفت: احترام زیادی برای این تیم قائلیم  و مسابقه ساده‌ای نخواهیم داشت. برای عراقی ها فقط موضوع انتقام نیست و آنها هم برای شانس سوم صعود تلاش می‌کنند. اصلا اجازه غفلت و سهل انگاری به بازیکنان نمی دهم و اگر چنین چیزی ببینم، اتفاقات خوبی رقم نخواهد خورد.

*مربیان کروات احساس خوبی نسبت به ایران دارند

اسکوچیچ در مورد روحیات مشابه ایرانی ها و کروات ها گفت: نمی دانم،  سوال سختی بود، اما پیوندهایی بین دو کشور وحود دارد، مثلا مربیان کروات زیادی به ایران آمدند و احساس خوبی هم داشتند. شنیدم اولین کشوری که کرواسی را به رسمیت شناخت، ایران بود.

*مهمان نوازی ایرانی ها خیلی برجسته است

وی در مورد اینکه کدام فرهنگ ایرانی ها را دوست دارید، عنوان کرد: موضوع مهمان نوازی ایرانی ها خیلی برجسته‌ است و امکان ندارد در ایران در خیابان بمانید و کسی به شما کمک نکند. اتفاقی که حتی در اروپا و کرواسی هم نمی بینید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    درود بر اسکوچیچ. حتی کیروش هم فهمیده بود پرسپولیسیها افتخار ایران هستند و در تیم ملی دعوتشان می کرد. اما کیروش فساد اقتصادی داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس