مدودف: آمریکا و ناتو چشمانشان را بر قاچاق مواد مخدر از افغانستان بسته بودند

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که نظامیان آمریکایی و ناتو در زمان حضور خود در افغانستان چشمانشان را در برابر قاچاق مواد مخدر بسته بودند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه در اظهاراتی با اشاره به افزایش سرسام‌آور تولید و قاچاق موادمخدر در زمان حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت که نیروهای خارجی چشمان خود را برابر قاچاق موادمخدر بسته بودند.

وی افزود که از زمان حمله ائتلاف به رهبری آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی، قاچاق موادمخدر از افغانستان تقریباً افزایش ۴۰ برابری داشته است.

مدودف با اظهار اینکه طی ۲ دهه گذشته تریلیون‌ها دلار در افغانستان هزینه شد، اظهارداشت که با این وجود بیشتر جمعیت این کشور هنوز در فقر شدید به سر می‌برند.

به گزارش «اسپوتنیک»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه ادامه داد: اگر پولی که ۲۰ سال در این کشور خرج شد با اهداف کاملاً متفاوتی صرف می‌شد و اگر واشنگتن تلاش نمی‌کرد تا مدل دموکراسی خود را در افغانستان اجرا کند، این کشور اکنون به باغی پر از گل تبدیل شده بود.

پیش از این نیز«ولادیمیر تارابرین» رئیس اداره تهدیدات و چالش‌های جدید وزارت خارجه روسیه گفته بود که اوج تولید مواد مخدر در افغانستان با حضور نظامیان آمریکایی و متحدانش در افغانستان همزمان شد و در سال‌های اخیر افغانستان به یکی از مراکز بزرگ تولید متاامفتامین تبدیل شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس