کد خبر 1334496
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
مشکلات اداره تهران مربوط به چند ماه اخیر نیست

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: وجه دادن مسوولان نسبت به مسائل برای این است که بدانند امروز مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند. ما اگر در مدیریت شهری تهران برای بودجه نگران هستیم هدفمان بهتر کردن شرایط است.

به گزارش مشرق، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص ماحصل رایزنی‌های اعضای شورای شهر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر سر بودجه ۱۴۰۱ شهرداری گفت: درباره این موضوع دوستان ما در کمیسیون برنامه و بودجه بهتر می‌توانند به ارزیابی بپردازند. دوستان ما جلسات متعددی با نمایندگان مجلس داشته اند. اما اینکه رایزنی‌ها و گفتگوها به نتیجه رسیده یا نه ما هنوز اطلاعی نداریم. چون پروسه مذاکرات ادامه دارد آخرین وضعیت این رایزنی‌ها را باید از اعضای فراکسیون برنامه و بودجه جویا شد. ما هم، چون در این ایام درگیر جزئیات بودجه بودیم فرجه مجددی برای ارتباط گیری با نمایندگان مجلس پیدا نکرده ایم. اما ممکن است همکاران ما در کمیسیون برنامه و بودجه طی این مدت ارتباط‌هایی با دوستانمان در مجلس داشته اند و اطلاعاتی به دست آورده باشند.

بیشتر بخوانید:

حاشیه‌های جلسه بودجه ای شورای شهر تهران

وی در پاسخ به اینکه آیا در نبود سازوکار قانونی مشخص برای اعطای سهم شهرداری از اعتبارات مالی دولت هر سال باید شاهد کشاکش‌ها و چانه زنی‌ها در این زمینه باشیم گفت: متاسفانه در این زمینه جای گلایه باقی است. تصور می‌کنم آن چیزی که به عنوان قانون درآمده باید اتفاق بیفتد. مسوولان به وضع تهران که نگاه می‌کنند به این تصور می‌افتند که این شهر از همه نقاط کشور برخوردارتر است. برای همین به راحتی برخی از نیازهای تهران را برآورده نمی‌کنند که این شیوه نادرستی است. تهران به اندازه بزرگ و مهم بودن و به اندازه پایتخت بودنش مسائل و مشکلات بزرگی هم دارد. در کنار این جمعیت بسیار بزرگی هم در تهران زندگی می‌کنند که با این وضعیت اقتصادی موجود بخش قابل توجهی از این جمعیت هم زیر خط فقر زندگی می‌کنند؛ بنابراین برای حمل و نقل، بهداشت و بسیاری از نیازهای دیگری که در تهران وجود دارد حتما باید فکری بشود و دوستان ما در دولت باید در تدوین بودجه برای در نظر گرفتن سهم تهران ایفای نقش بکنند.

سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص مطالبه رهبر انقلاب درباره بهبود وضع مسکن و حمل و نقل و مسوولیت مدیریت شهری در این زمینه گفت: منویات رهبری به چیزی جز مسائل واقعی موجود دلالت ندارد. اگر ایشان نکته‌ای را مورد اشاره قرار می‌دهند به خاطر این است که در این زمینه‌ها مسائل و مباحثی وجود دارد. این مسائل هم به طور ناگهانی به وجود نیامده است. یعنی مشکلات مربوط به ترافیک و حمل و نقل به یکباره و ظرف سه یا چهار ماه اخیر اتفاق نیفتاده است. درواقع دولت‌های گوناگون وظایفشان در زمینه بودجه شهرداری‌ها و در زمینه حمل و نقل شهری را به درستی انجام نداده اند و این شرایط شکل گرفته است. واقعیت این است که در چندین دولت گذشته و با گرایش‌های مختلف سیاسی متاسفانه این وضعیت وجود داشته است.

نادعلی خاطرنشان کرد: البته درحال حاضر شرایط بودجه کلی کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. یعنی شاید امروز تامین نشدن اعتبارات مالی شهرداری تهران تا حدی نسبت به گذشته قابل درک‌تر باشد. ولی به هر صورت توجه دادن مسوولان نسبت به مسائل برای این است که بدانند امروز مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند. ما اگر در مدیریت شهری تهران برای بودجه نگران هستیم یا مطالبه‌ای از دولت داریم هدفمان بهتر کردن شرایط زندگی مردم تهران است. حالا با نگاهی که در این زمینه وجود دارد انشالله در مجلس شورای اسلامی اتفاقات جدیدی رخ بدهد و این امکان فراهم بشود تا بخشی از سهم تهران زنده شود و دوباره به بودجه بازگردد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • انقلاب زاده IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    راست میگن.هدفشون بهتر کردن شرایطه منتهی برای خودشون نه مردم
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    مربوط به دوران مادها ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس