پیام انقلاب در جامعه اسپانیایی زبان دنبال می‌شود

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا مجموعه اقداماتی را برنامه‌ریزی کرده که برایند آن انتشار پیام انقلاب با بسامد بالا در شبکه‌های اجتماعی جامعه اسپانیایی زبان جهان است.

به گزارش مشرق، این اقدامات در هماهنگی با اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و دیگر بخش های سازمان سامان یافته است و مجموعه متنوعی از برنامه ها، اطلاع رسانی ها، تولید محتوا و تحلیل ها را هم به فارسی و برای هموطنان مقیم و هم به زبان اسپانیایی و با هدف پوشش جامعه میزبان در بر می گیرد.

در همین ارتباط و در گام نخست، پوستر طراحی شده توسط این رایزنی به همراه پیام تبریک فرا رسیدن فجر انقلاب اسلامی برای ایرانیان مقیم اسپانیا ارسال و در پیام دیگری نامگذاری هر یک از روزهای دهه فجر که امسال با محوریت شعار «جشن ملی ۱۴۰۰» قرار است همه اقشار ایرانیان را در بر بگیرد، برای ایرانیان ارسال شد.

همچنین جدول نام روزها و مناسبت آن ها به زبان اسپانیایی ترجمه شده و به همراه تصاویر متناسب برای مجموعه افراد اسپانیایی مرتبط با رایزنی از طریق ایمیل فرستاده شده است.

تولید محتوای انجام شده در اقدام پیشین، همچنین در حساب های فیسبوک رایزنی فرهنگی برای مخاطبان اسپانیایی به اشتراک گذاشته شد تا پیام انقلاب اسلامی در پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی اسپانیایی زبان با بسامد بالاتری منتشر شود.

به این ترتیب مخاطبان اسپانیایی زبان هر روز با یکی از این محتواهای دارای تصویر و متن آشنا شده و پیام ها را به صورت روزانه دریافت می کنند.

در گام دیگر وبیناری با حضور یوسف نرناندز محقق اسپانیایی در دهه فجر با موضوع «انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن» برگزار می شود.

فرناندز در این وبینار در خصوص پیشرفت های حاصل شده بر اثر وقوع انقلاب اسلامی و مقایسه آن با وضعیت پیش از انقلاب برای جامعه اسپانیولی زبان سخن خواهد گفت و محتوای این برنامه پس از اجرا بر روی کانال یوتیوب رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و لینک آن برای مخاطبان ارسال می شود.

همچنین در نخستین روز دهه مبارک فجر امسال متنی درباره گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه و به زبان اسپانیایی در پرتال رایزنی فرهنگی منتشر شد و لینک این خبر نیز در اختیار افراد اسپانیایی قرار گرفت تا با مطالعه آن از آغاز جشن ها و برنامه های مرتبط با انقلاب اسلامی در اسپانیا و نیز محورهای اصلی جشن امسال مطلع شوند.

برای شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در انتهای دهه مبارک فجر نیز برنامه ای فرهنگی و هنری تدارک دیده شده است که با مشارکت بنیاد رودکی و به همراه پیام تبریک سفیر جمهوری اسلامی ایران و رایزن فرهنگی به صورت برخط (آنلاین) برای ایرانیان مقیم این کشور از طریق کانال یوتیوب رایزنی فرهنگی پخش و محتوای آن پس از اجرا بر روی این کانال قرار گرفته و لینک آن برای افراد ارسال می شود.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در ایام الله دهه مبارک فجر خواهد کوشید از طریق اجرای این اقدامات و فعالیت های مشابه، تمام توان خود را در راستای معرفی ریشه های انقلاب اسلامی، تبیین تاریخ و دستاوردهای آن و ترسیم مسیر این انقلاب به سوی تمدن نوین اسلامی در جامعه اسپانایی زبان به کار گیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس