کتاب عموی مهربون - کراپ‌شده

نمی دانید که با چه سرعتی به شعر کودک نوشتم. خداراشکر، همانطور که دوستان عزیزم در نشر ٢٧بعثت هم گفته اند شک ندارم لطف شهید فلاح پیشه شامل حال من و این کتاب شد.

به گزارش مشرق، نگین مدیری، شاعر کتاب «عموی مهربون» گفت: یادم هست اولین باری که صحبتش پیش آمد و تصمیم گرفتم زندگینامه یکی از شهدا را به صورت شعر کودک بنویسم، اشتیاق عجیبی داشتم. چون می خواستم شهدا و خانواده هایشان را با این کار کوچکم خوشحال کنم و امیدوار بودم که گوشه نگاه شهید شامل حالم بشود. جالب تر اینجا بود که نمی دانستم قرار است زندگینامه کدام شهید را تبدیل به شعر کودک کنم؟

لطف شهید فلاح پیشه شامل حال من و این کتاب شد

وی افزود: تصور می کردم شهیدی نوجوان باشد، یا حداقل جوان باشد و کم سن و سال. اما وقتی که زندگینامه حاج اصغر فلاح پیشه به من پیشنهاد شد، اولش فکر کردم کار سختی ست. گفتم شاید از پس این کار برنیایم. اگر جنبه تربیتی شعر کودک و مسئولیت سنگینی را که شاعر کودک و نوجوان به دوش می کشد، کنار بگذاریم. دشوار به نظر می رسید که بتوان زندگی شهید فلاح پیشه را که هم در جبهه بود و هم مدافع حرم، با آن همه فراز و نشیب به زبان خیلی کودکانه برای بچه‌هایی که هنوز سواد درست و حسابی ندارند در قالب شعر روایت کرد.

این شاعر جوان ادامه داد: اما همه به من می گفتند: از آنجا که هنوز از دوران کودکی ات فاصله زیادی نداری، راحت تر می توانی به زبان کودکانه بنویسی. اما من می گویم اگر نگاه شهید همراهت باشد، همه چیز می شود. مخصوصا شهید فلاح پیشه که شنیده ام قبلا هم چندین بار کارها را جفت و جور کرده است. وقتی زندگینامه اش را کامل خواندم نفهمیدم چه شد و نمی دانید که با چه سرعتی به شعر کودک نوشتم. خداراشکر، همانطور که دوستان عزیزم در نشر ٢٧بعثت هم گفته اند شک ندارم لطف شهید فلاح پیشه شامل حال من و این کتاب شد.

کتاب «عموی مهربون» حاوی زندگینامه شهید حاج اصغر فلاح پیشه است که به زبان شعر کوکانه و توسط نگین مدیری نوشته شده و توسط انتشارات ۲۷ بعثت منتشر شده است.

٢٢ بهمن ١٤٠٠، ششمین سالگرد شهادت این شهید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس