وزرای خارجه روسیه و انگلیس دیدار می‌کنند

وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای از دیدار فردا پنجشنبه میان وزرای خارجه روسیه و انگلیس پیرامون مسائل مربوط با تضمین های امنیتی و نیز شرط کاهش تنش پیرامون اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای از دیدار وزرای خارجه این کشور و انگلیس در مسکو خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: سرگئی لاوروف فردا پنجشنبه در مسکو درباره مسائل مربوط به تضمین های امنیتی با «لیز تراس» همتای انگلیسی خود گفتگو می کند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد: کاهش تنش پیرامون اوکراین منوط به توقف رزمایش های مشترک آمریکا و ناتو با کی‌یف و بازپس‌گیری تسلیحات ارسالی به اوکراین خواهد بود. غرب تشدید ساختگی اوضاع پیرامون اوکراین را متوقف کند و در راستای کاهش تنش گام های عملی بردارد.

این در حالیست که وزیر خارجه انگلیس پیشتر بدون اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا در قبال مسکو، خواستار کاهش تنش از سوی روسیه شد.

مسکو بارها تأکید کرده است که قصد افزایش تنش‌ها را ندارد؛ اما وزیر خارجه انگلیس چندی پیش روسیه را تهدید کرده بود که در صورت حمله به اوکراین، علیه مسکو تحریم وضع خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس