کد خبر 1337895
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
لندن: روسیه مسیر دیپلماسی را با اوکراین پیش بگیرد

وزیر خارجه انگلیس در آستانه ورود به روسیه، با هشدار نسبت به پیامدهای حمله به اوکراین گفت، هرگونه تهاجم اشتباهی بزرگ خواهد بود.

به گزارش مشرق، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس پیش از ورود به «مسکو» پایتخت روسیه، نسبت به هرگونه حمله ادعایی به اوکراین هشدار داد و گفت، دیپلماسی تنها راه رو به جلو است و روسیه باید این مسیر را دنبال کند.»

طبق گزارش شبکه خبری «فرانس-۲۴» تراس شامگاه چهارشنبه قبل از سفر به مسکو در توییتی نوشت: «در مسکو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای شفاف سازی در مورد اینکه روسیه باید فورا نیروهای خود را از مرزها به عقب کشیده و به حاکمیت اوکراین احترام بگذارد، در غیر این صورت با عواقب شدید روبرو خواهد شد، ملاقات خواهم کرد.»

وزیر خارجه انگلیس در این توییت نوشت: «هرگونه تهاجم اشتباه بزرگ خواهد بود. دیپلماسی تنها راه رو به جلو است و روسیه باید این مسیر را دنبال کند.»

تراس گفت: «روسیه نباید در مورد قدرت پاسخ ما تردید داشته باشد. ما بارها گفته‌ایم که هرگونه تهاجم بیشتر هزینه‌های سنگینی را به همراه خواهد داشت، از جمله از طریق بسته‌ هماهنگ  تحریم‌ها. روسیه در اینجا یک انتخاب دارد.»

شمار بی‌سابقه تجمع نیروها باعث ایجاد تنش در کشورهای بالتیک شده است و نظامیان انگلیس اکنون با نیروهای استونی همکاری می‌کنند. سرگئی لاوروف، وزیر روسیه نیز در روزهای گذشته گفت که اگر غرب به مسیر تهاجمی خود ادامه دهد، روسیه اقدامات متقابل لازم را انجام خواهد داد.

روسیه درباره تبعات جدی عضویت اوکراین در ناتو هشدار داده‌ است

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس نیز در جریان سفر روز  دوشنبه خود به «ورشو» پایتخت لهستان و دیدار با همتای لهستانی خود درباره تنش‌های غربی‌ها با روسیه بر سر اوکراین که با لهستان مرز مشترک دارد،   کرد.

 این مقام ارشد انگلیس در دیدار با «ماریوسز بلاسزاک» وزیر دفاع لهستان بار دیگر هشدارهای غربی‌ها به روسیه درباره تبعات حمله ادعایی این کشور به اوکراین را تکرار و اعلام کرد که در صورت انجام این حمله، روسیه منزوی خواهد شد.

همزمان با ادامه ادعاهای غرب درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین، رسانه‌ها از ورود نظامیان آمریکایی به لهستان در همسایگی اوکراین خبر دادند. پیش از این «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از تقویت متحدان واشنگتن در شرق اروپا و طرح پنتاگون برای اعزام هزاران نظامی آمریکایی به لهستان، رومانی و آلمان خبر داده بود.  

مقام‌های ارشد روسیه به رغم تکذیب تدارک مسکو برای حمله به اوکراین، درباره تبعات جدی عضویت اوکراین در ناتو هشدار داده‌ و اعلام کرده‌اند روسیه به منظور دفاع از منافع امنیتی و رفع نگرانی‌های خود به کی‌یف، واشنگتن و متحدانش پاسخ مقتضی را خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 1
    اللهم العجل لولیک الفرج (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس