کد خبر 1338025
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
مهار اُمیکرون با رعایت سه اصل طلایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: واکسیناسیون، استفاده از ماسک و پرهیز از شرکت در تجمعات، سه اصل طلایی در مهار این سویه سرکش کروناست.

به گزارش مشرق، تورج اسدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان وارد موج ششم شده است، اظهار کرد: افزایش تعداد مراجعان سرپایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ ها و مراکز بهداشتی درمانی در دو هفته اخیر بیانگر این موضوع است.

اسدی خواستار مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به پزشکان خانواده و کلینیک های طبی شد و افزود: کنترل ویروس منحوس کرونا با تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی امکان پذیر است.

وی گفت: ایجاد ایمنی در افراد با واکسیناسیون، شکستن زنجیره انتقال بیماری و پیشگیری دارویی هم اکنون سه روش شناخته شده برای کنترل همه گیری های ویروسی است، منتها در بیماری کرونا بدلیل عدم وجود پیش گیری دارویی، در حال حاضر روش های اصلی کنترل این همه گیری ایمنی عمومی بوسیله واکسیناسیون، استفاده از ماسک و پرهیز از شرکت در تجمعات است که این سه اصل طلایی برای مهار کرونا و سویه جدید سرکش آن است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: افراد برای در امان ماندن از کرونا و شکست زنجیر انتقال حتما نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    4 2
    برخلاف دروغهایی که گفته میشه امیکرون شده بلای جان واکسن زده ها و بقیه سالم سالمن
    • درمان شده کرونا با داروی امام کاظم IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      1 0
      فقط یک اصل لازم است و بس: ابر دارو واکسن امام کاظم
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 3
    ملت ایران ترو بخدا رعایت کنید من و خانواده ام هم ۳ دز واکسن را زدیم و هم ماسک می‌زنیم و هم از تجمعات دوری میکنیم اما بازهم همه امیکرون گرفتیم
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      1 1
      از اعترافات شما معلوم میشه رعایت کردن به زدن واکسن اونم تا دز سوم و ماسک و این حرفها نیست بلکه باید با تدابیر طب سنتی سیستم ایمنی بدن رو تقویت کرد این روشهای طب شیمیایی منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن میشه و نهایتا با وجود رعایت این به اصطلاح پروتکل ها باز هم مبتلا می شید!
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    2 0
    نریم جشن انقلاب؟
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    3 3
    اومیکرون ساختگیه بیل گیتس گفته دارن جسم آدمها رو برای مواجه با اینترنت ۵ جی آماده میکنن با واکسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس