کد خبر 1338401
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
بورس نمایه

بورس در هفته سوم بهمن ماه به کانال ۱.۲ میلیون واحدی بازگشت ، اما تقاضا برای فروش سهام در این هفته نیروی غالب در بازار سرمایه شد.

به گزارش مشرق، معاملات بازار سهام در هفته سوم بهمن ماه در سه بخش متفاوت پیگیری شد. در بخش نخست شاخص صعودی بود و در بخش دوم شاخص نزولی و در بخش اخر نیز بازهم شاخص صعود کرد.

ریزش شدید بازار در روزهای یکشنبه و دوشنبه باعث شد، کانال شاخص وارد کانال ۱.۲میلیون واحدی برگردد و رشد شاخص در روزهای بعد نتوانست آن را به کانال از دست رفته بازگرداند.

کارشناسان اقتصادی دلیل افت و خیز شاخص کل را نوسان در قیمت دلار و نامشخص بودن نتیجه مذاکرات وین می‌دانند. این دو علت در هفته‌های گذشته، باعث بالا و پایین رفتن شاخص کل بورس شده است. دستور رئیس جمهور و اقدام معاون اول رئیس جمهور در ابلاغ برنامه حمایتی دولت از بورس نیز تا حدودی توانست نوسانات در بورس را کنترل کند، اما همچنان بی اعتمادی سهامداران به بازار سرمایه علت اصلی ریزش بورس نامیده می‌شود.

برخی دیگر از کارشناسان وجود مقاومت از نظر تکنیکال بر سر راه صعود شاخص بورس را دلیل بازگشت این شاخص به یک کانال پایین تر می‌دانند.

* ریزش شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در هفته سوم بهمن ماه در روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه رشد را تجربه کرد. در روز شنبه رشد سه هزار و ۲۵۰ واحدی، روز سه شنبه رشد ۶ هزار و ۶۰۸ واحدی و روز چهارشنبه رشد سه هزار و ۸۵ واحدی را تجربه کرده است.

بازگشت بورس به کانال ۱.۲ میلیون واحدی

روز یک شنبه اما بورس با کاهش ۲۲ هزار و۳۶۱ واحدی روبرو شد و در روز دوشنبه نیز این افت با هفت هزار و ۵۸۳ واحد ادامه داشت. در مجموع این هفته شاخص کل با ریزش ۱۷ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۶۰ واحدی رسید و پس از چند هفته رشد، بازدهی منفی ۱.۳ درصدی را به سهامداران نشان داد.

بازگشت بورس به کانال ۱.۲ میلیون واحدی

* پیشی گرفتن شاخص کل هموزن از شاخص کل

شاخص کل هموزن نیز در روز شنبه با افت ۳۰۹ واحدی، روز یکشنبه با افت ۶ هزار و ۲۱۰ واحدی و روز دوشنبه با افت دو هزار و۵۱۲ واحدی روبرو شد. یعنی سه روز ابتدایی هفته سوم بهمن این شاخص با افت همراه شد.

بازگشت بورس به کانال ۱.۲ میلیون واحدی

این شاخص در روز سه شنبه رشد هزار و ۶۳۳ واحدی و در روز چهارشنبه با رشد ۶۲۸ واحدی را تجربه کرده است و در نهایت در کل هفته با کاهش ۶ هزار و ۷۷۰ واحدی به عدد ۳۲۶ هزار و ۲۴۸ واحدی رسیده است. بازدهی شاخص کل هموزن در پایان هفته سوم بهمن منفی ۲ درصد بوده است.

بازگشت بورس به کانال ۱.۲ میلیون واحدی

* رشد ارزش کل معاملات و کاهش معاملات خرد

در هفته سوم بهمن ماه میانگین ارزش کل معاملات با رشد ۱۳ درصدی نسبت به هفته دوم بهمن به عدد ۳۹ هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان رسید.

بازگشت بورس به کانال ۱.۲ میلیون واحدی

ارزش کل معاملات خرد نیز در این هفته با افت ۱۳ درصدی نسبت به هفته پیش از آن به دو هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان رسید که کمترین میزان در هفته‌های گذشته بوده است.

بازگشت بورس به کانال ۱.۲ میلیون واحدی

روز دوشنبه هفته گذشته نیز مانند همه هفته های پیش از آن، رشد قابل توجه معاملات در اوراق بدهی ارزش کل معاملات در این روز را به ۱۶۲ هزار میلیارد تومان رساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • زیان دیده ازبورس IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    2 0
    چه نفعی به حال ماحقیقی هاداره؟ شاخص بره بالایاپایین درهر دوصورت زیان 80درصدی هی بیشترمیشه.. اخه اسمش میشه گذاشت چی نمادی با60هزارتومن قیمت هرسهم الان شده 6 هزارتومن مواداستراتژیک تولیدمیکردکه توایران کمیابه حسابی سوداوربوده. چراوقتی بازاربرنگ خونه یسال پاداشهای میلیاردی تقسیم میکنن بین هییت مدیرهاشون؟اگه سهام زیانده بوده پس این پاداشهای میلیاردی ازکجاامده؟ بازارگردان نابودکننده سهام شده فقط تنهاچیزی ک یادگرفته ازبورس نوسانگیریه و اینکه نزاره نمادی صف خریدبشه.. مردهستیدصف فروش راجمع کنید. نه وقتی خریدمیشه ابشاری عرضه کنید.. مثل نمادکاما وغدام وحآساو... و.. 21نماددارم یکیش نبایدسودسازباشه اصلاما بی سوادعالم مگه شرکتهاورشکسته شدن همش منفی؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس