اتحادیه صرافان هرات: آمریکا ثابت کرد هیچ­گاه دوست افغانستان نخواهد بود

اتحادیه صرافان هرات اعلام کرد: در 20 سال گذشته با حضور آمریکا در افغانستان تنها رنج و بدبختی نصیب شهروندان شد و حالا هم مصادره کردن سرمایه‌های مردم افغانستان از سوی آمریکا نشان می‌دهد که آنها هیچ­گاه دوست ما نخواهند بود.

به گزارش مشرق، سرقت آشکار ثروتمندترین کشورجهان از افغانستان، به دنبال تصمیم ظالمانه آمریکا مبنی بر مصادره کردن ذخایر ارزی افغانستان، واکنش‌­های گسترده‌ای را در داخل و خارج از افغانستان در پی داشت.

اتحادیه صرافان هرات به رسم اعتراض به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مصرف 3 میلیارد و 500 میلیون دلار برای کمک به خانواده‌های قربانیان یازدهم سپتامبر در این کشور اعتصاب کاری کرده و از سازمان‌های جهانی می‌خواهند تا با فشار بر آمریکا پول‌های افغانستان را به این کشور بازگردانند.

«بهاءالدین رحیمی» رئیس اتحادیه صرافان هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: به دنبال اعتصاب و اعتراض گسترده شهروندان افغانستان، امروز اتحادیه صرافان در هرات علاوه براینکه برای یک روز اعتصاب کاری کرده‌اند در یک نشست بزرگ اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا را تنها یک کار ظالمانه دانسته و از سازمان‌های جهانی می‌خواهند تا آمریکا را وادار سازد  پول‌های مردم افغانستان را به خودشان بازگردانند.

اتحادیه صرافان هرات: آمریکا دوست افغانستان نخواهد بود

وی افزود: ذخایرارزی تنها پشتوانه اقتصادی کشورها به شمار می‌رود و در صورت کاهش این ذخایر،کشورها با مشکلات مواجه خواهند شد، براین اساس علاوه براینکه شهروندان و اقشار مختلف در افغانستان اقدام آمریکا را نه تنها یک کار ناعادلانه و ظالمانه می‌دانند بلکه می‌خواهند تا در زودترین فرصت تمام ذخایر ارزی افغانستان به حساب آن واریز شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: با واکنش‌های گسترده‌ای که در داخل و خارج برپا شده آمریکا باید بداند خطای بزرگی مرتکب شده و باید در زودترین فرصت از اقدام خود ابراز پشیمانی کند.

صرافان هرات در این نشست تاکید کردند که در طول 20 سال گذشته با حضور آمریکا در افغانستان تنها رنج و بدبختی نصیب شهروندان شد و حالا هم مصادره کردن سرمایه‌های مردم افغانستان از سوی آمریکا نشان می‌دهد که هیچ­گاه آمریکایی‌ها برای ما دوست نخواهند بود.

سیدگل شیرزاد یک تن از صرافان هرات در این مورد گفت:  هیچ کشور خارجی دیگر حق ندارد که، پول مردم فقیر، مظلوم، معلول و یتیم افغانستان را از آنها بگیرند و در این زمان سازمان ملل و دیگر سازمان‌های جهانی که ادعای بزرگی می‌کنند باید به داد افغانستان برسند.

اتحادیه صرافان هرات: آمریکا دوست افغانستان نخواهد بود

علی احمد حیدری یک تن از شهروندان هرات گفت: ملت افغانستان در رویداد یازدهم سپتامبر دخیل نبوده‌اند و این رویداد از سوی تروریست‌های خارجی رقم خورده است، آمریکا نباید تاوان این عمل را از شهروندان مظلوم افغانستان بگیرد.

گفتنی است که، در کنار اعتراضات گسترده بخش خصوصی و نهادهای مختلف، خانواده‌های معلولین و شهدا تاکید دارند که اجازه نخواهند داد تا حق یتیم و فقیر افغانستان از سوی آمریکایی‌ها پایمال شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 0
    نه بابا، عجب کشف بزرگی کردید، بعد از بیست سال
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    قطعا طالبان هم دوست آمریکا نخواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس