این حکم مهمترین حکم از تاریخ تاسیس دادگاه بوده است

شیخ قیس خزعلی در واکنش به حکم دادگاه فدرال عراق درباره صادرات نفت اقلیم کردستان گفت: این حکم مهمترین حکم دادگاه فدرال از زمان تاسیس آن تا کنون به شمار می آید.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، شیخ قیس خزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق به حکم دادگاه فدرال عراق درباره صادرات نفت اقلیم واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

حکم دادگاه فدرال عراق درباره صادرات نفت اقلیم

دادگاه فدرال عراق طی حکمی قانون نفت و گاز اقلیم کردستان عراق را خلاف قانون اساسی دانست.

شیخ قیس خزعلی در توییتی نوشت: این حکم مهمترین حکم دادگاه فدرال از زمان تأسیس آن تا کنون به شمار می‌آید.

دبیرکل عصائب اهل الحق تاکید کرد: این حکم تصمیمی برای حل یک مشکل بین نیروهای سیاسی به نفع یک طرف نبود و حکمی در راستای تضمین ماندگاری عراق به عنوان یک دولت یکپارچه و منافع ملت عراق از شمال تا جنوب آن و بر اساس قانون اساسی این کشور اتخاذ شد. قانونی که تاکید می‌کند نفت و گاز در تملک ملت عراق است.

دادگاه فدرال عراق در جلسه روز سه شنبه که به موضوع صادرات نفت اقلیم کردستان عراق بدون هماهنگی و اجازه دولت مرکزی اختصاص یافته بود، قانون نفت و گاز اقلیم کردستان عراق را خلاف قانون اساسی دانست.

طی این حکم، دولت اقلیم کردستان عراق ملزم شده است که وزارت نفت و دستگاه بازرسی عراق را در جریان قراردادهای فروش نفت و گاز اقلیم کردستان قرار دهد. اقلیم کردستان عراق همچنین ملزم شده که همه درآمدهای نفتی خود را در اختیار وزارت نفت فدرال قرار دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    3 1
    ای کاش امنیت کردستان ه م اهمیت داشت وجلوی حمله ترکیه هرزگاهی به کردستان رامی گرفتید اازکنار ان نمیگذاشتید
    • جعفری FR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      2 1
      ازترکیه به شدت وحشت دارند زورشان به کردها میرسد اگر برادران خوبی بودید ازشما جدا نمیشدند شیعیان وکردها ازدست صدام جانی وامثال داعش رنج مشترک کشیدند هوای هم را داشته باشید تا حسرت گذشته رانخوریدامریکا رفتنی هست همدیگر را پناه باشید نفاق انقراض است دشمن زنده ودر کمین است مانند ایرانیها متحد باشید
    • ی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      2 0
      حشدالشعبی خیلی وقته می خواد در اربیل و سلیمانه و ... مستقر بشه
  • محمدایوب IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    ای کاش ماهم چنین دادگاهی داشتیم در زمان دولت روحانی که قراردادهایی که زنگنه محرمانه می بست ودولت امنیتی .محرمانه روحانی قراردادهایی مانند خرید هواپیما که محرمانه آخوندی بست وصدها قرارداد دیگه وکلی اموال مردم را چپاول کردند حداقل یک حکم میداد. فقط کلی دادار ودودور منم منم
  • احمد IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 1
    این خود مختاری اکراد عراق با تمام خودمختاری های مرسوم دنیا متفاوت است .خیلی پا را فراتر نهاده وبه اسراییل دشمن مسلمین در شمال اجازه استخراج اورانیوم داده به شرکت های آنها قرار دادهای متعدد منعقد کرده اینها هرکجا از بلاد مسلمین باشند نقش مخرب دارند .این خودمختاری باید محدود شود هیچ کجای دنیا این اختیارات تام وجود ندارد . از یک طرف تمام احزاب معاند کرد ترکیه وایران وسوریه را در خود جای داده ودر داخل خاک آنها تدارک میشوند برای خرابکاری وکشتار نیروهای نظامی ایران وترکیه . پس ترکیه حق دارد مناطقی از آن را گرفته .سپاه فقط به موشک باران پایگاه خرابکاران اکتفا کرد می بایست مثل ترکیه آن پادگان آنها را اشغال می کرد . کارهای خودسرانه اقلیم کردستان عاقبت کار دست خودش میده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس