کد خبر 1340712
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
اپلیکیشن‌های اندروید خصوصی‌تر می‌شوند

برنامه گوگل برای محدود کردن ردیابی دیتا در مرورگر کروم توسعه پیدا کرده و اپلیکیشن‌ها در تلفن‌های هوشمند اندرویدی را تحت پوشش قرار می دهد.

به گزارش مشرق، هدف از پروژه "پرایوسی سندباکس" گوگل محدود کردن میزان اطلاعات کاربران است که تبلیغات کنندگان می توانند جمع آوری کنند.

شرکت اپل در حال حاضر طراحان برنامه را وادار می کند پیش از ردیابی کاربران، از آنها اجازه بگیرند. این خبر گوگل ضربه‌ای به شرکت‌هایی مانند مِتا خواهد بود که به قرار دادن کد خود در اپلیکیشن‌ها برای ردیابی رفتار مصرف کننده متکی هستند.

مِتا ماه جاری اعلام کرد تغییرات حریم خصوصی اپل امسال ۱۰ میلیارد دلار به این شرکت شبکه اجتماعی ضرر خواهد زد. سیستم عامل اندروید گوگل در حدود ۸۵ درصد از تلفنهای هوشمند سراسر جهان استفاده می شود.

کوکیهای شخص ثالث که از سابقه وب گردی کاربران برای هدف قرار دادن آنها با تبلیغات استفاده می کنند، تا سال ۲۰۲۳ در مرورگر کروم گوگل حذف خواهند شد.

گوگل در وبلاگی اعلام کرد اکنون "پرایوسی سندباکس" را به اپلیکیشن‌های اندرویدی توسعه می‌دهد و روی راهکارهایی کار خواهد کرد که اشتراک گذاری دیتای کاربران را محدود خواهند کرد و بدون شناسه های فرا برنامه‌ای از جمله آی دی تبلیغات کنندگان عمل می‌کنند. این شناسه‌ها برای جمع آوری اطلاعات توسط اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شوند. گوگل اعلام کرد آنها را حداقل دو سال نگه خواهد داشت و در این فاصله، با صنعت تبلیغات روی سیستم جدیدی کار خواهد کرد. با این حال برنامه خود را تشریح نکرد.

اپل آوریل سال گذشته تصمیم گرفت که طراحان برنامه باید برای استفاده از شناسه برای تبلیغات کنندگان، اجازه کاربران را به شکل روشن دریافت کنند. اطلاعات شرکت تبلیغاتی فلوری آنالیتیکس نشان  می دهد کاربران آمریکایی در ۹۶ درصد اوقات با ردگیری شدن مخالفت می کنند.

وبلاگ گوگل از اپل نام نبرد اما در عوض به پلتفرمهای دیگر اشاره کرد که رویکرد متفاوتی برای حریم خصوصی تبلیغات دارند و به صراحت فناوریهای موجود مورد استفاده طراحان و تبلیغات کنندگان را محدود می کنند. این شرکت نوشت: ما بر این باوریم که بدون فراهم کردن مسیر جایگزین حفظ حریم خصوصی، چنین رویکردهایی می‌تواند غیر موثر باشد.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، تلاشهای گوگل برای ایجاد جایگزین‌هایی برای کوکیهای شخص ثالث در مرورگر کروم، خیلی هم راحت نبوده است. این شرکت ابتدا سیستمی با نام اختصاری Floc را پیشنهاد کرد که با عدم استقبال کنشگران حریم خصوصی و تبلیغات کنندگان روبرو شد. هدف از این سیستم پنهان کردن هویت فردی کاربران با مرتبط کردن آنها به گروهی با سوابق وب گردی مشابه بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس