به گزارش مشرق، عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای در توییتر نوشت:

‏از امکان حقوقی تضمین آمریکا مبنی بر عدم خروج از توافق یا تحریم مجدد بی اطلاع هستم.

اما اگر در متن توافق گنجانده شود که در صورت خروج آمریکا از توافق یا عدم اجرای تعهدات ایران مجاز به غنی سازی ۶٠درصد یا بیشتر است خود گامی به سوی تضمین است.

موضوعی که می‌تواند برگ برنده ایران در متن توافق باشد

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 1
    توافق برجام برای ان بود که ایران غنی سازی بالا انجام ندهد. ان وقت خودشان مجوز 60 درصدی ( باز 20 درصد بود یه چیزی) بدهند؟!!! در ضمن, بنا بر قول امیر عبدالهیان, مذاکرات حول برجام است. نه کمتر و نه بیشتر.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      1 1
      به نظرم به جای این کار، همین مقدار اورانیومی که تا شصت درصد غنی شده رو در داخل ایران با نظارت آژانس پلمپ کنن، اگه آمریکا خارج شد ایران بلافاصله پلمپو برداره
    • ساسان IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      2 1
      این کلمه مجاز که عبداله گنجی به کار برده یه تنه معنی استقلال رو برده زیر سوال ، اجازه از کی آقای گنجی ؟ رهبر مگه نگفت ما دنبال سلاح اتمی نیستیم و اگر هم اراده میکردیم که داشته باشیم کسی نمیتونست جلومون رو بگیره ، بنظر میرسه افراد جسورتر و با اراده قوی‌تر از افراد موجود برای رسیدن به اهداف لازمه ،محافظه کاری و شل کن سفت کن فقط طرف مقابل رو گستاخ میکنه
  • DE ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    8 2
    الانم مجازیم هرقدر دلمون بخاد غنی سازی کنیم. استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیش بسوی سلاح بازدارنده ی هسته ای
  • بیشتر IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 1
    ... و یکسری اقدامات دیگر که حتی در صورت برگشت و توافق مجدد غیرقابل بازگشت باشد.
  • SE ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    5 9
    مگه الان که 60% غنی سازی می کنیم عاملی شده که آمریکایی ها تحریم ها رو بردارند؟؟؟؟ اصلا موضوع برای آمریکا بمب اتم داشتن ایران هم نیست کاری که آمریکا می خواهد رو شما همین الان دارید انجام میدید اینا همیش سناریوست آمریکا میخواد نسل تکرار نشدنی و تاریخی دهه 60 و 70 رو از مسیر رنسانس ایران حذف کنه شما هم که پول مملکت رو میریزید تو شکم برادارن قاچاقچی و تولید کننده مواد افغان و ایران رو عملا افغانستان کردید ما که ندیدیم یک صدم این ادعای ام القرایی که خرجش شد برای کارآفرینی نخبگان دهه 60 و 70 خرج بشه همه رو فراری کردید آمریکا و صهیونیسم تا شما کج فهم ها حاکمید کارشون پیش میره خدا امام زمان رو برساند
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 1
    منتشر که نمیشه ولی واقعا بعضیها خود را معلم سیاست میدانند؟! قراردادی که نقض میشود و در انظار عموم آنرا پاره میکنند چه فرقی میکنه که شامل چه مفادی باشه؟ از طرفی ناخواسته خودمان را هم مقید به سقف غنای 60 درصد کرده ایم!! لطفا اگر قصد کوتاه آمدن دارید با مردم صریح و یکرنگ باشید!
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 0
    هم آمریکا هم هر کشور عضو دیگری اروپایی ها از آمریکا بدتر هستند
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    4 1
    چه ساده لوح!!!! اگر یک هزارم آنچه از مفاد قرارداد درز کرده صحیح باشد باید گفت این مذاکرات از ترکمنچای هم تحقیر کننده تر است و مذاکره کنندگان فقط دارن خیانت می کنند.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 1
    ؟! یعنی چی؟! اگه قرار باشه آمریکا دوباره خارج بشه چه فرقی داره ایران غنی سازی ۶۰ درصدش مشروع باشه یا غیر مشروع؟! کلا دوباره تحریم میکنه
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    3 0
    آخه ابله وقتی یه نفر توافقی رو لغو میکنه دیگه مهم نیست توی اون توافق نامه چی نوشته و چه حق و حقوقی قائل شده.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 1
    شما توی بهترین حالت همون برجام لعنتی رو بتونید احیا کنید
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    3 0
    برای کدخدا هیچ سند و مدرکی حتی بین المللی و رسمی اعتبار ندارد. هیچ سندی با کدخدا به نتیجه نخواهد رسید.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 0
    از تضمین و راستی آزمایی به کجا رسیدیم
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 1
    90 درصد یا بیشتر(حتی 99 درصد غنی سازی) طبق NPT حق هرکشور عضو است.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 1
    به‌ این نمی‌گن بند تضمین میگن بند‌تهديد که‌ الان هم در حال انجام‌ است
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 0
    این یک نظراست دیگه اگر درمتن گنجانده شود بدکی نیست
  • DE ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 2
    سید قربون جدت .امریکا با کل جامعه شناسان و روانشناسان و تاریخ شناسان و شخصیت شناسان....پرفسورهای قراردادهای بین المملی و نخبگان شیطانی . و بودجه های میلیاردی در صدد استحاله فرهنگ و‌انقلاب ماست . هر تعهدی بدهد سالها بعد که جامعه ما تهی از معنویت و پر از غربگدا و اشرافی و اصلاح طلب شد آنوقت به ایران حمله میکند یا چنان تحریمهایی میکند که‌کشور فلج شود حالا شما بیا ۱۰۰ در صد غنی شده بساز به چه کار میخورد . فرهنگ اسلامی کشور را نشانه رفته اند. حزب اشرافی و اصلاح طلبها میلیارد میلیارد برای جذب ضد انقلاب و مسئله داران و منافقین و بهایی ها....بخاطر رای خرج میکند . دست دزدها را قطع کنید کشور امن میشود زیرا همه ملت میشوند پشتیبان حکومت و تحریمها که مقصدش تحت فشار گذاردن مردم برای شورش است بی اثر خواهد شد.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    راست میگه، بدعهدی آمریکا خودش میتونه اهرمی برای گرفتن امتیازات باشه. اگه بدعهدی کردن، حق و حقوق بیشتر دریافت کنیم. البته نقد و واقعی.
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 0
    شما ها چه بیچاره اید این را بدانید انگونه که صدام صلح نامه الجزایر را پاره کرد و به ایرن حمله کرد امریکا و دوستانش هم باز مانند زمان ترامپ احمق از برجام خارج خواهند شد این دوره از مذاکرات بسیاری از امتیا زاتی که ظریف گرفته بود را هم از دست داده بیچاره مگر امروز ما 60 درصد غنی سازی نمی کنیم به چه کار اید بس کنید الکی خوشی مرگ بر منافق منافق حیا کن مذاکره رها کن مرگ بر امریکا
  • محسن IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    واقعا فکر میکنید آمریکا اینبار دیگه خارج میشه؟ این سری میمونه و راحت مکانیسم ماشه رو اجرا میکنه مثل آب خوردن دیگه اشتباه قبلش رو تکرار نمیکنه
  • DE ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 0
    «ایران مجاز به غنی سازی ۶٠درصد یا بیشتر است » حتی بدون ذکر در قرارداد هست. اگر آنها اعتماد می خوهاند، تنها راه، اجرای تکالیف برجامیشان است.
  • کمالی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 0
    ۹۵ درصد یه چیزی اما کمترش بازدارنده نیست. چون الانشم انجام میدیم.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 0
    اینکه نشد تضمین برادر من! معلومه که اگه آمریکا از توافق خارج بشه ایران مجاز به هرکاری خواهد بود چون دیگه توافق اعتبار نداره
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    4 0
    مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید.
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    اون که میش بر جام روحانی بدون دستاورد ما همه اورانیوم که ساختیم باید خارج کنیم فعالیت های اتمی تعطیل کنیم احتمالا پروتکل الحاقی اسامی دانشمندان تقدیم کنیم دستاوردش چیه!!تازه میتونه امریکا میتونه به برجام برگرده مکانیزم ماشه فعال کنن زمان روحانی ، اینا به بر جام متعهد نبودن خود اعضا اقتصادی روحانی میگفتن از بر جام منفعت اقتصادی نبردیم!!
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 0
    يا صاحب زمان اين حمقاء كى اند كه بر ما حكومت ميكنند ؟! اين يابو ناسلامتى دكتراى علوم سياسى دارد و قرار يود دكتر سيد آيه الله شان استاندارش كند بعد امثال اين ابله و كفتار پير كيهانى كسانى مثل زيبا كلام را مسخره ميكنند حال آنكه خودش با چنين نظرات سخيفى اندك استقلال مان را هم بباد فنا خواهند داد . مشرق شرافتاً نبايد درب روزى نامه جوان و كيهان را گل گرفت ؟!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 0
    اينها همونهايي هستند كه برجام امضا شده توسط ظريف رو متعفن و تيم مذاكره كننده قبلي رو تكفير مي كردند.حالا كه به خودشون رسيد و فهميدند كه حتي به توافقات انجام شده توسط تيم ظريف نزديك هم نم توانند بشوند ماله به دست گرفته اند.امان از بي تقوايي مخصوصا از نوع سياسيش كه جاي حلال و حرام ها رو چه راحت تغيير ميده. حضرات مثلا ارزشي! 2 راه بيشتر نداريد:1- برجام را تمام و كمال مطابق متن و رحش اجرا كنيد و از بد و بيراهي كه به تيم قبلي مي گفتيد استغفار كنيد. 2- مسير غني سازي رو تا آخر(يعني توليد سلاح هسته اي)ادامه بديد و تمام تبعاتش رو بپذيريد.كه البته براي موفقيت روش دوم بايد دعواهاي مسخره داخلي و فساد و دزدي نزديكانتان را ريشه كن كنيد تا انقلاب و ايران بيش از اين صدمه نخورد.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    بهترین کار اینه که به آمریکا اجازه ورود بدون تضمین و راستی آزمایی داده نشود و به افکار جهانی هم گفته شود که آمریکا دنبال منع اشاعه هسته ای نبوده و دنبال بهانه ای برای تضعیف و سلطه طلبی هست!و نیت آن از ورود به توافق استفاده از مکانیزیم ماشه و متلاشی کردن لاشه برجام هست!
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    فشار اقتصادی را با تلاش درونی، تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریمها و البتّه تلاش دیپلماسی -همان طور که مشغولند برادران خوب ما- [باید خنثی کرد]؛ برادران انقلابی ما در زمینه‌ی از بین بردن تحریمها و مجاب کردن طرف مقابل هم مشغول کارند که این هم خوب است، لکن کار عمده خنثی کردن تحریمها است از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرّک اقتصادی داخلی. این دانش‌بنیان‌ها خیلی مهمّند و حقیقتاً این حرکت اقتصاد دانش‌بنیان و شرکتهای دانش‌بنیانی که تولید شده‌اند، حرکت مهمّی است؛ باید این را توسعه بدهند و گسترش بدهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس