عربستان برای دومین بار آسمان خود را به روی هواپیمای مقام نظامی اسرائیل گشود

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که عربستان سعودی حریم هوایی خود را به روی یک هواپیمای حامل مقام نظامی اسرائیل گشود.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که عربستان سعودی برای دومین بار در کمتر از یک ماه، حریم هوایی خود را به روی هواپیمای یک مقام نظامی اسرائیل باز کرد.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» اعلام کرد که عربستان سعودی به هواپیمای «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل در مسیر شرق به سنگاپور اجازه پرواز در حریم هوایی عربستان را داده است.

کوخاوی از نمایشگاه هوایی سنگاپور که از ۱۵ فوریه آغاز شد و روز جمعه به پایان رسید، بازدید کرد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به اهداف سفر مشاور اردوغان به سرزمین‌های اشغالی

روز دوم فوریه هواپیمای «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با عبور از حریم هوایی عربستان، وارد بحرین شد.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در سفری رسمی از حریم هوایی عربستان سعودی وارد امارات متحده عربی شد.

پس از امضای توافق سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی عطش رژیم آل سعود نیز برای سازش با این رژیم و رابطه علنی با تل آویو بیشتر شده، به حدی که بارها مقامات این رژیم از ابراز علاقه خود برای برقراری رابطه با اشغالگران صهیونیستی سخن گفته‌اند.

اخیرا رسانه‌های اسرائیلی سیاست «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را تحسین و اعلام کردند که سیاست وی هویت عربستان را تغییر داده و مسیر را برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو هموار کرده است.

اندیشکده «موسسه یهودی امور امنیت ملی» نیز اعلام کرد که ولیعهد سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل را در اولویت قرار داده و این موضوع اولین گام‌های وی در صورت رسیدن به تاج و تخت پادشاهی خواهد بود.

همچنین « یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با «رادیو ارتش اسرائیل»اعلام کرد : اسرائیل علاقه‌مند به گسترش قراردادهای « ابراهیم » است و امیدوار است که عربستان نیز به این فهرست بپیوندد.

از زمان روی کار آمدن ولیعهد سعودی در سال ۲۰۱۷ ، شاخص‌های ایجاد روابط دیپلماتیک بین عربستان و رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

عربستان سعودی هرچند تاکنون روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی نکرده اما به صورت پنهانی و حتی آشکارا مقامات این دو رژیم با یکدیگر دیدار دارند و حتی هیئت‌هایی از اسرائیل به عربستان سفر کرده است. درواقع هراس از افکار عمومی باعث شده که عربستان روابط خود را با رژیم صهیونیستی آشکار کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس