کد خبر 1341887
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
افزایش ابتلا دانش آموزان به کرونا / لزوم بازنگری در مصوبات ستاد کرونا برای آموزش‌های حضوری

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:با توجه به آمار بالای ابتلای کودکان و دانش آموزان در این موج بر خلاف موج‌های سابق در کشور احتیاطات لازم را باید در این زمینه انجام داد.

به گزارش مشرق، زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،  در مورد آموزش حضوری دانش آموزان با توجه به شرایط ویژه امیکرون در کشور گفت: از ابتدا این توصیه صورت گرفته بود که در صورت واکسیناسیون تعداد قابل توجهی از دانش آموزان می‌توان با رعایت دستورالعمل‌هایی در برخی  مناطق آموزش حضوری داشت.

وی گفت: آموزش حضوری نیز تا به حال بر اساس دستورالعمل‌ها خوبی پیش رفته است مثلا این موضوع عنوان شده بود که اگر یک دانش آموز در کلاس مبتلا شد همه همکلاسی‌ها باید تست بدهند یا اگر این میزان به دو نفر رسید کلاس باید تعطیل شود. اما در سویه جدید و انتشار و ابتلای بالای آن باید تصمیمات جدید اتخاذ کرد.

ببینید:

فیلم/ شکستن دست معلم توسط دانش‌آموزان

وی ادامه داد: با توجه به سرعت انتشار این سویه اگر چنانچه این دستورالعمل رعایت نشود، آموزش حضوری و یا فعالیتی‌های این چنینی که موجب تجمع  افراد در فضایی می‌شود که رعایت پروتکل‌ها در آن به درستی صورت نگیرد، منطقی نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حال حاضر وضعیت واکسیناسیون بزرگسالان در کشور مطلوب است، اما این فرآیند در میان کودکان و دانش آموزان در سنین پایین‌تر با آهستگی پیش می‌رود از این رو با توجه به انتشار بالای این ویروس نباید در زمینه آموزش حضوری اجبار و تعجیل به خرج داد.

وی ادامه داد: با توجه به آمار بالای ابتلای کودکان و دانش آموزان در این موج بر خلاف موج‌های سابق در کشور احتیاطات لازم را باید در این زمینه انجام داد و تصمیمات علمی و منطقی را در دستور کار قرار داد.

نماینده مردم اصفهان گفت: از این رو بر آموزش حضوری نباید اصرار کرد و اگر تصمیماتی در این حوزه اتخاذ شده است لازم است که در آن بازنگری صورت گیرد. ما هم در جلسه با ستاد ملی مقابله با کرونا حتما بر این موضوع تاکیدات ویژه‌ای خواهیم داشت تا بازنگری‌هایی در مصوبات پیشین انجام و تصمیماتی اتخاذ شود که انتفاع بیشتر و سلامت مردم و شهروندان را در شرایط کنونی دربر داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که با استمرار بیماری کرونا در سال آینده چه تصمیماتی برای نظام آموزشی کشور باید گرفت گفت: فعلا راهکاری به جز واکسیناسیون همگانی و رعایت پروتکل‌ها  در صورت استمرار کرونا در سال آینده نداریم.

وی گفت: در حال حاضر هم واکسیناسیون در کشور به خوبی انجام گرفته است و هم شمار قابل توجهی از شهروندان به این  بیماری ابتلا پیدا کرده اند، از این رو  امیدواریم چنانچه برخی از متخصصین امر در داخل و خارج از کشور می‌گویند ابن بیماری در ماه‌های آتی به صورت بیماری بومی در آمده و آمار  ابتلا و مرگ و میر حاصل از آن نیز کاهش یابد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    پس با این تفاسیر چگونه است که ستاد مبارزه با کرونا در یک تصمیم خلق الساعه در استان گلستان که بیشتر شهرهاش قرمز هستند تصمیم به باز گشایی مدارس از اول اسفند میگیره واقعا کدام را باید قبول کنیم یعنی درآنی همه چیز گل وبلبل شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس