آخرین اخبار امیکرون در ایران| نبض تند سویه جدید در پیک ششم/ استان‌ها به قله ‌نزدیک‌تر شدند/ افزایش معنادار نرخ ابتلا + نقشه و نمودار

نگاه آماری به جداول رسمی منتشرشده از وضعیت همه‌گیری نشان می‌دهد نبض همه‌گیری در سومین روز از اسفند ۱۴۰۰ تندتر تپیده است و رفته‌رفته به بحران نزدیک می‌شویم.

به‌ گزارش مشرق، براساس آمارهای رسمی منتشرشده از سوی وزارت بهداشت سومین روز از اسفند ۱۴۰۰ نرخ ابتلای روزانه موارد جدید کرونا در سراسر کشور به روند صعودی خود ادامه داده است تا جایی که کارشناسان براین‌باورند این اتفاق می‌تواند حکایت از موجی تازه از مراجعه سرپایی به مراکز درمانی داشته باشد و می‌تواند در هفته آینده تغییرات معناداری در معادلات پیک ششم و فعالیت ویروس جهش‌یافته آفریقایی ایجاد کند.

در این زمینه اگرچه برخی از کارشناسان معتقدند نگاه آماری و صرفاً اعداد بیانگر واقعیت همه‌گیری نیست و بررسی‌های تخصصی‌تر در این زمینه لازم است، اما نباید فراموش کنیم که مدل‌های رفتاری و البته مقایسه‌های آماری یکی از ملاک‌های اصلی سیاست‌گذاری در مدیریت بحران کرونا در سراسر جهان است و همین اعداد و ارقام روزانه که به‌صورت رسمی منتشر می‌شود می‌تواند نمایی از آنچه پیش‌ِرو داریم ایجاد کند،
بر همین اساس کارشناسان تأکید می‌کنند در شرایط فعلی واقعیت آماری نشان می‌دهد سه عامل اصلی کاهش مشارکت مردمی در رعایت پروتکل‌ها، قدرت سرایت بسیار بالای امیکرون و البته جابه‌جایی گسترده جمعیت در سراسر کشور می‌تواند زمینه‌ای برای بروز بحران در پیک ششم شناخته شود خصوصاً اینکه اکنون در ماه پایانی سال قرار داریم و به‌صورت سنتی تجمع و تردد بسیار بیشتر از ماه‌های گذشته خواهد بود.

به‌گفته این گروه کارشناسان در شرایط فعلی که به‌سمت قله پیک ششم همچنان در حرکت صعودی هستیم بهترین راهکار علاوه بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و پوشش وسیع واکسیناسیون؛ غربالگری هوشمند است تا با استفاده از این شیوه به‌گونه‌ای بتوانیم مانع از تردد افراد مبتلا و ناقل‌ها در سطح جامعه باشیم و به‌قول معروف مانع از تشکیل زنجیره انتقال باشیم، نکته‌ای که حداقل روی کاغذ و آمارهای رسمی هنوز متناسب شرایط فعلی در پیک ششم نیست چون براساس آمار رسمی وزارت بهداشت روز گذشته تنها نزدیک به ۸۰ هزار تست انجام شده است.

از دقایق کرونایی پیک ششم چه‌خبر؟

متخصصان بهداشت و درمان با اشاره به آمارهای رسمی تأکید می‌کنند برای رسیدن به واقعیت کرونایی سومین روز از اسفند ۱۴۰۰ لازم است هموطنان به تجزیه و تحلیل آمارها توجه داشته باشند تا دریابند درصورتی که با سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا همراهی مناسبی مثل پیک اول کرونا در کشور نداشته باشند نوروز ۱۴۰۱ می‌تواند از نظر بیماری کرونا شرایطی به‌مراتب بدتر نسبت به دو سال قبل داشته باشد، هرچند دولت و مسئولان مربوطه با استفاده از تمام امکانات برای بهبود شرایط اقدام و سیاست‌گذاری می‌کنند.

در این زمینه بررسی‌ها نشان می‌دهد روز گذشته تعداد موارد ابتلای روزانه با رشدی معادل ۱۵.۱۵ درصد از تعداد ۱۹۱۱۰ مورد به ۲۲۰۷۵ نفر ابتلای جدید افزایش داشته است که اگر بخواهیم بدانیم هر دقیقه چند هموطن به ویروس منحوس مبتلا شده‌اند فقط کافی است عدد ۲۲۰۷۵ را به عدد ۱۴۴۰ تقسیم کنیم تا ببینیم هر دقیقه ۱۵.۳ نفر به شمار مبتلایان جدید روزانه افزوده شده است.

از سوی دیگر با یک حساب سرانگشتی برای رسیدن به آمار میزان بستری افراد در میان نرخ ابتلای جدید اگر تعداد موارد ابتلای روزانه یعنی ۲۲۰۷۵ نفر را با تعداد موارد بستری همان روز که معادل ۲۳۹۹ نفر بستری جدید روزانه بوده مقایسه کنیم حاصل نشان دهنده ۱۰ درصد بستری از کل موارد ابتلای سومین روز اسفند ۱۴۰۰ بوده است باز اگر سراغ نبض دقیقه‌ها در بخش بستری تازه در مراکز درمانی بریم حاصل کاملاً معنادار است چون هر دقیقه ۱.۶۶ نفر بستری در همین دوره زمانی ثبت شده است.

حال اگر بازهم نبض دقیقه‌های کرونایی در سومین روز اسفند ۱۴۰۰ بررسی کنیم می‌بینیم در این روز هر ۶.۴۵ دقیقه یک مورد فوتی مشخصاً به دلیل ابتلا به کرونا ثبت شده که نتیجه آماری آن می‌شود یک درصد از موارد ابتلای روزانه که نسبت به اوایل بهمن این روند بیانگر واقعیت صعودی شدن همه‌گیری در سراسر کشور است.

این درحالی است که نگرانی کارشناسان در مقایسه آماری تعداد موارد تست‌های انجام شده آنهم روی نبض کرونایی کشور است به این دلیل که وقتی آمار روزانه  تعداد موارد تست‌های انجام شده را بررسی کنیم در خواهیم یافت که ۵۵.۱ تست هر دقیقه در سراسر کشور انجام شده و کارشناسان نسبت به این رقم هشدار می‌دهند که تعداد موارد تست انجام شده در پیک ششم به هیچ عنوان مناسب شرایط هنگام فعالیت ویروس امیکرون نیست.

به گروه با جمعبندی مقایسه‌های انجام شده و البته بررسی مدل‌های رفتاری ویروس منحوس در پیک‌های قبلی معتقدند در شرایط فعلی اگر واقعا هموطنان نسبت به ویروس جهش یافته آفریقایی عادی انگاری داشته باشند و سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همین محدوده ۵۶ درصدی قرار داشته باشد بدون تردید نوروز ۱۴۰۱ شرایط مناسب نیست و احتمالاً روند افزایشی موارد فوتی خبر بدی در دوران همه‌گیری بوده و شاهد مثال غیرقابل انکار آن هم همپوشانی معنادار تعداد موارد ابتلای روزانه و موارد بهبودیافته بعد دوره‌ای بلند مدت است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان اصفهان/ ۱۱۷۱ مورد ابتلای جدید شناسایی شد

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷۱    مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی۲۴۶۶   تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان ۱۱۷۱  مورد مثبت اعلام شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۳۸ بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته۱۹۱  بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و ۱۸۵  بیمار هم ترخیص شدند.

عقدک تصریح کرد: ۱۸۹  نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.

وی ادامه داد: ۲۲ مورد فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده که ۱۵ مورد آن قطعی  و ۷ مورد مشکوک به کرونا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت:  ۱۹۷ هزار و ۳۵۷ بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد ۱۳۲ هزار و ۷۲۹ نفر بهبود و ۶ هزار و ۴۷۳ نفر فوت کردند.

استان ایلام/ تعداد کل موارد بستری از ابتدای همه‌گیری ۶۷۴۴۹ مورد

محمد کریمیان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۷ هزار و ۴۴۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۱۴ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۳ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۶۶ هزار و ۱۰۱ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و ۱۷۷ نفر بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان بوشهر/ بستری ۲۱۹ مورد بیمار جدید

احمد یزدان‌پناه، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر را ۲۱۹ بیمار دانست و اظهار داشت: این تعداد بیمار کرونایی بستری نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند گفت: این تعداد بیمار بستری بر اساس آزمایش انجام شده ۹ مورد از آن‌ها به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد و بیان کرد: اکنون ۲۷ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ۱۵ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

یزدان‌پناه از ثبت ۲ مورد فوتی دیگر ناشی از بیماری کرونا خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۷۹ بیمار از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۶۳ بیمار کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند و از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان خراسان جنوبی/ شمار قربانیان کرونا در مجموع ۱۳۴۴ مورد رسید

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۵۹ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد که ۱۴۸ مورد مثبت جدید شناسایی شد.

غلامرضا شریف زاده افزود: از این تعداد ۸۹ مورد از بیرجند، ۱۶ مورد از قاین، ۹ مورد از فردوس، ۷ مورد از نهبندان، ۶ مورد از طبس، زیرکوه، سربیشه، سرایان و خوسف هر کدام ۵ مورد، و یک مورد از درمیان شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۱۷۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۳۲ نفر کرونا مثبتند و از این تعداد ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته ۵ نفر دیگر در استان براثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع موارد فوت به یک هزار و ۳۴۴ نفر افزایش یافت.

شریف زاده افزود:  در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان ۵۷۳ هزار و ۷۷۶ نفر واکسن نوبت اول، ۵۱۵ هزار و ۱۳۸ نفر واکسن نوبت دوم و ۱۹۲ هزار و ۸۱۸ نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

استان خراسان رضوی/ بیش از ۲۳ درصد مبتلایان در بخش مراقبت‌های ویژه

محمد پهلوان، اظهارداشت:در حال حاضر یک هزار و ۱۴۴ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۸۱۲ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی سطح بندی شده، نقش موثری در پیشگیری از بروز بدحالی و خطرات ناشی از بیماری دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۷ بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که از این تعداد ۱۹۸ بیمار در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت قرار دارند تصریح کرد: واکسن گریزی و تکمیل نشدن واکسیناسیون، ابتلا به بیماری‌های مزمن و مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی از مهمترین علل ایجاد بدحالی بیماران محسوب می‌شود.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته۳۳۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد، ۲۲۴ نفر است تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و تکمیل واکسیناسیون از مهمترین راهکارهای پیشگیری از کرونا به شمار می‌رود.

 پهلوان با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته یک هزار و ۶۱۴ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و اورژانس بیمارستان‌ها در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه داشتند تصریح کرد: در حال حاضر تمامی مراکز درمانی در سطح مختلف آماده خدمات رسانی به بیماران هستند و عموم مردم در صورت بروز علائم، ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ و دریافت راهنمایی‌های مورد نیاز، به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه و از انجام خود درمانی و یا مراجعه دیر هنگام به پزشک اجتناب کنند.

 وی با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۹۹۸ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در حوزه‌های بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شد افزود: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تا کنون یک میلیون و ۷۱۹ هزار تست آزمایشگاهی از بیماران مشکوک به کرونا دریافت شده است که نتیجه ۴۸۹ هزار و ۲۷۱ نفر مثبت بوده است.

استان سمنان/ ۲۸۴ مورد جدید کرونا

کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت کرونایی استان سمنان اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته تست کرونای ۲۸۴ نفر در استان سمنان مثبت اعلام شد.

وی افزود: بنابر اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، از این تعداد ۲۵۳ نفر به قرنطینه خانگی رفتند و ۳۱ نفر در بیمارستان بستری شدند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته، ۲ نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا جان باختند گفت: هم‌اکنون ۶۸ بیمار کرونایی در بخش ICU بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

قدس عنوان کرد: استان سمنان در لیست پرخطر کرونایی در سطح کشور قرار گرفته است؛ چرا که از هشت شهرستان آن در حال حاضر هفت شهرستان آن در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: عمل به اصول بهداشتی همچون زدن ماسک به صورت مستمر، استفاده از دو ماسک در اماکن شلوغ، پرهیز از هرگونه تجمع و حضور در آن، رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و دیگر اصول بهداشتی از جمله مهم‌ترین توصیه‌هایی است که همواره به عموم مردم می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: در کنار رعایت دستورالعمل‌ها یکی از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از شیوع و همه‌گیری این ویروس منحوس زدن واکسن کرونا است؛ بنابراین افرادی که تاکنون نسبت به واکسیناسیون هیچ اقدامی نکرده‌اند باید هر چه زودتر به این موضوع به صورت جدی توجه کنند و دیگر افرادی که دز اول و دوم را زده‌اند نیز باید سریع‌تر نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و زدن هر سه دُز واکسن اقدام کنند.

استان سیستان و بلوچستان/ ۷۹۴ مورد ابتلای جدید در یک روز

سیدمحمد هاشمی شهری، اظهار داشت: با ابتلای ۷۹۴ نفر جدید به کرونا در استان سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۶۲ هزار و ۳۷۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته با فوت چهار نفر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در استان به دو هزار و ۷۱۰ نفر رسید، گفت: در حال حاضر ۱۸۵ بیمار حاد تنفسی و ۹۸ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای استفاده از ماسک هنگام خروج از خانه و شستشوی دست‌ها با اصول بهداشتی، بیان کرد: بر خلاف تصور عمومی سویه اُمیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است و نباید فریب شمار پایین موارد بدحال بیماری را خورد.

هاشمی شهری افزود: هر چند طبق اطلاعات موجود قدرت بیماریی زایی این سویه کمتر است امّا قدرت سرایت بالای آن به اثبات رسیده و در صورت شیوع گسترده ویروس در جامعه بسیاری از افراد و در راس آنان سالمندان، مادران باردار و بیماران خاص نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و به صورت ناگهانی با حجم وسیعی از مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان فارس/ ۱۹ مورد فوت در ۲۴ ساعت

بنا بر آخرین تغییرات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ۲۶ شهرستان‌ استان فارس در وضعیت پرخطر یا قرمز قرار گرفتند، ۷ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند و ۳ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

بر این اساس شهرستان‌های مرودشت، بیضا، کوار، قیروکارزین، اوز، گراش و لامرد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بوانات، نخبگان و مهر در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و مابقی در وضعیت قرمز یا پر خطر هستند. 

این وضعیت به معنای شیوع گسترده امیکرون و کرونا در استان فارس است به گونه‌ای که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز نسبت به همه‌گیری این سویه و تهدید سلامت خانواده‌ها هشدار داده است.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو میلیون و ۴۱ هزار و ۵۴۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۹۸ هزار و ۸۶۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۹۶ هزار و چهارده تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۳ هزار و ۶۱۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۴۵ هزار و ۵۳۴ مورد تست سریع انجام شده و ۹۵ هزار و ۲۴۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۲۱۵ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۲۴۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۷۲۰ نفر رسید.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۹۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۴۸ هزار و ۶۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۲ هزار و ۷۱۰ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۹۲۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

استان کرمان/ ۴۷۹ مورد ابتلای جدید

همان طور که از قبل پیش‌بینی شده بود موج سویه جدید کرونا خیلی سریع کشور و به دنبال آن استان کرمان را در نوردید و در حالی وارد سومین سال زندگی خود با ویروس کرونا شدیم که سویه امیکرون در سایه عادی انگاری‌ها در سطح جامعه در حال جولان است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۴۷۹ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۷۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۵۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۶۷ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۱۶۹ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت ۹ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان، مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۳۴۹ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۷۹ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۹۷۹ هزار و ۴۴۵ مورد و در نوبت سوم ۷۳۴ هزار و ۳۴۵ دوز تزریق شده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان گیلان/ ۶۷۷ مورد بستری جدید

براساس آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۶۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و روند صعودی آمار بستری‌شدگان کرونایی همچنان در استان گیلان تداوم دارد.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ۱۳۰ بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند که ۱۲۰ نفر از این تعداد بیماران کرونایی حال مساعدی نداشته و بدحال هستند.

به گفته ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از آغاز شیوع کرونا در استان تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان گیلان شناسایی شدند و به طور میانگین ۲ درصد بستری‌شدگان کرونایی در گیلان بر اثر کرونا فوت می‌کنند.

با توجه به اهمیت تزریق واکسن کرونا برای کاهش شدت علائم این بیماری مراکز واکسیناسیون همچنان در گیلان به فعالیت خود ادامه می دهند و اکنون ۴۶۶ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

طبق آخرین آمارهای واصله از دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۹۵ درصد جمعیت گروه‌های هدف در گیلان دز نخست، ۹۰ درصد جمعیت هدف دز دوم و ۴۰ درصد افراد واجد شرایط نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

استان مرکزی/ ۲۴۴ مورد ابتلای روزانه جدید ثبت شد

سیدمحمد جمالیان، با اشاره به وضعیت کروناییی استان اظهار داشت:  بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۲۴۴ مورد جدید مبتلا به ویروس در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده‌اند که به این ترتیب تعداد موارد مبتلا به کروناویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۲۰ هزار و ۳۳۶ نفر رسیده است.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان مرکزی گزارش شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: ۱۷۷ مورد از بیماران جدیدی که شناسایی شده‌اند هم به صورت سرپایی بوده، که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه می‌شوند.

جمالیان بیان کرد: متاسفانه در این مدت ۷ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان به ۳ هزار و ۱۰۱ نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: روند ابتلا به کرونا در استان همچنان از نظر میزان مبتلایان سرپایی و بستری درحال افزایش است و متاسفانه آمار فوتی‌های ما نیز روند افزایشی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: با توجه به اینکه در مناطق قرمز مدارس ما به صورت مجازی فعال بوده است، میزان ابتلای کودکان مثل سایر استان‌ها نبود ولی به هر حال میزان بستری اطفال درحال افزایش بوده و این هشداری است که داده می‌شود و خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری از اطفال خودشان داشته باشند.

جمالیان افزود: با توجه به اینکه خریدهای پایان سال آغاز شده، شاهد این هستیم که بازارهای سرپوشیده، پاساژها و مراکز خرید سر بسته با ازدحام جمعیت مواجه هستند و متاسفانه فاصله‌گذاری و ماسک زدن در آنها رعایت نمی‌شود و این خودش یک تهدید بزرگ است و می‌تواند میزان پیک ششم را طولانی کند.

استان هرمزگان/ ۴ فوتی در یک روز

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان اضهار داشت: این روز ها شاهد اوج گیری کرونا و ورود به پیک جدیدی از این بیماری هستیم. 

وی افزود:شرایط کرونایی هرمزگان در حال حاضر نگران کننده است متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جانباختگان ۲ آقا و ۲ خانم در محدوده سنی ۱ تا ۸۸ ساله از شهرستان‌های بندرخمیر، بندرعباس و حاجی آباد بودند. 

وی تصریح کرد: بدین ترتیب در سومین روز اسفند ماه جمع جانباختگان این بیماری در استان به ۲ هزار ۵۳۷ نفر افزایش یافت. 

نوروزیان گفت: با بستری شدن ۹۲ بیمار جدید شمار کل بستری های کرونا در استان به ۳۰۴ نفر رسید اکنون ۶۳ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند و حال ۱۸ نفر از آنها وخیم است. 

وی افزود: در حال حاضر بررسی هایی که انجام شده نشان می‌دهد که فعلا نیاز به تزریق دوز چهارم ندارند و اگر زمانی به این نتیجه برسند که باید دوز چهارم تزریق شود حتما اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس