کرونا نمایه

شیوع گسترده اُمیکرون، سلامت شهروندان و رسیدگی به بیماران از سوی «کادر درمانِ مراکز کرونایی» را با چالش‌های سنگین روبه‌رو کرده که گذر این وضعیت علاوه بر هوشیاری مسئولان و مشارکت عمومی را می‌طلبد.

به گزارش مشرق، با وجود اهتمام دولت سیزدهم به اجرای طرح واکسیناسیون سراسری علیه کرونا و همچنین تلاش غالب مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک اما متأسفانه سویه جدید کرونا موسوم به «اُمیکرون» که مقاومت واکسن‌ها در برابر ابتلا به این سویه در سطح جهان را تا حدودی بی‌اثر کرده، دوباره سبب بالارفتن آمارهای مربوط به شیوع کرونا در ایران شده است.

البته باید در نظر داشت اگر طرح واکسیناسیون سراسری اجرا نمی‌شد، همین وضعیت هم می‌توانست همچون برخی کشورها با تبعات فاجعه‌بارتری روبه‌رو باشد؛ در عین حال روند صعودی آمار فوتی‌های کرونا و گذر از مرز ۲۰۰نفر در ایران خبر بسیار ناراحت‌کننده‌ای است و برای کاهش این هجمه سنگین به هموطنانِ داغدار، مردم عزیز و کادر درمان مراکز کرونایی بایستی همه ما نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک مطابق توصیه‌های ستاد ملی کرونا اهتمام داشته باشیم.

ابتلای کودکان به کرونا نیز علی‌رغم اظهارنظرهای غیرتخصصی مسئولان وزارت آموزش و پرورش در هفته‌ها قبل، شرایط نامناسبی دارد و گزارش‌های واصله از سراسر کشور حاکی از هجوم این ویروس منحوس به قشر کودک و خردسال است؛ چه آن‌که درگیریِ این عزیزان به کرونا می‌تواند در ادامه خوشه‌های خانوادگی ایجاد کند و تمامی اعضای خانواده و حتی فراتر از آن را مبتلا به سویه امیکرون کند.

شاید تنها نکته مثبت این روزها در خلال اخبار غم‌انگیزِ افزایش آمار فوتی‌ها، اظهارنظر عین‌اللهی وزیر بهداشت دولت سیزدهم باشد؛ وی گفته "هجمه اُمیکرون که در جهان وجود داشت، در کشور ما تا حدی کنترل شد و شدت ورود بیماران سرپایی در کشور تا حدی کاهش یافته است". عین‌اللهی درباره یک مصوبه نوروزی هم توضیحاتی داده است؛ دیروز مصوب شد که امسال در ایام نوروز، محدودیت‌های سالهای گذشته را نداشته باشیم اما معیار واکسیناسیون برای مسافران در بخش حمل و نقل عمومی و همچنین با خودروهای شخصی و نیز استفاده از هتل ها مهم است.

"۹۰درصد مرگ و میرهای کرونایی کشور مربوط به واکسن‌نزده‌ها است"؛  وزیر بهداشت با بیان این نکته، تأکید کرد: از ابتدای دولت کمیته علمی قوی را با حضور اساتید تشکیل دادیم و هدف آن رصد آماری کرونا است که این آمارها مستند و بر اساس مطالعات لازم اعلام می‌شود. کسانی که واکسن نمی‌زنند ۱۰برابر بیشتر از واکسن‌زده‌ها دچار فوت می‌شوند. کشور ما میزان واکسیناسیون خوبی داشته و باعث شده تا مرگ و میرهای کمتری در کشور داشته باشیم.

با توجه به این سخنان وزیر بهداشت و بر فرضِ روند کاهشی آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا با یاری خداوند، مسئولیت‌پذیریِ هموطنان عزیز و رعایت حداکثریِ پروتکل‌ها؛ می‌توان امید داشت وضعیت نوروز امسال نسبت به سال گذشته بهتر باشد و بتوان در سایه مراقبت از جانِ عزیزانمان، روند مناسب‌تری در پیش بگیریم.

در ادامه این گزارش، با آرزوی رحمت الهی برای درگذشتگان و همچنین بهبودی هرچه سریع‌ترِ همه مبتلایان؛ نگاهی به آمار شهرستان‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبیِ نقشه کرونایی و اخبار آن در سراسر میهن عزیزمان داریم؛

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان اصفهان/ ۸۶۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به روند تصاعدی کرونا، اظهار داشت: متاسفانه همچنان میزان ابتلا به کرونا و بستری روند افزایشی دارد و در  حال حاضر ۱۲۳۲ بیمار کرونایی در استان به غیر از کاشان بستری هستند.

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶۰   مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی۲۰۱۷  تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان ۱۱۷۱  مورد مثبت اعلام شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۱۳ بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته ۲۱۵ بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و  ۱۹۳ بیمار هم ترخیص شدند.

عقدک تصریح کرد:۱۷۸   نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.

وی ادامه داد: ۱۶مورد فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده که ۱۳ مورد آن قطعی  و ۳ مورد مشکوک به کرونا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت:  ۱۹۷ هزار و۶۷۸  بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد ۱۳۲ هزار و  ۹۱۲ نفر بهبود و ۶ هزار و ۴۷۶ نفر فوت کردند.

استان کرمان/ بستری ۴۶۶ بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان

در حال حاضر از ۲۳ شهرستان استان کرمان فهرج تنها شهرستان زرد و فاریاب تنها شهرستان نارنجی استان کرمان است.

همان طور که از قبل پیش‌بینی شده بود موج سویه جدید کرونا خیلی سریع کشور و به دنبال آن استان کرمان را در نوردید و در حالی وارد سومین سال زندگی خود با ویروس کرونا شدیم که سویه امیکرون در سایه عادی انگاری‌ها در سطح جامعه در حال جولان است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۴۶۶ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۸۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۵۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۶۷ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۱۶۰ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت ۱۰ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان، مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۳۴۹ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۲۶۶ هزار و ۹۷۵ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۸۱۱ مورد و در نوبت سوم ۷۳۹ هزار و ۵۶۴ دوز تزریق شده است.

استان سیستان و بلوچستان/ شمار مبتلایان کرونا در استان از ۱۶۳ هزار نفر عبور کرد

سیدمحمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: با ابتلای ۶۵۶ نفر جدید به کرونا در استان سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۶۳ هزار و ۳۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته با فوت دو نفر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در استان به دو هزار و ۷۱۲ نفر رسید، گفت: در حال حاضر ۲۰۵ بیمار حاد تنفسی و ۱۰۸ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای استفاده از ماسک هنگام خروج از خانه و شستشوی دست‌ها با اصول بهداشتی، بیان کرد: بر خلاف تصور عمومی سویه اُمیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است و نباید فریب شمار پایین موارد بدحال بیماری را خورد.

هاشمی شهری افزود: هر چند طبق اطلاعات موجود قدرت بیماریی زایی این سویه کمتر است امّا قدرت سرایت بالای آن به اثبات رسیده و در صورت شیوع گسترده ویروس در جامعه بسیاری از افراد و در راس آنان سالمندان، مادران باردار و بیماران خاص نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و به صورت ناگهانی با حجم وسیعی از مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

استان ایلام/ ثبت ۲۲۸ مورد ابتلای جدید و یک فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ابتلای ۲۲۸ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد.

محمد کریمیان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۷۶ هزار و ۶۶۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۲۲۸ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۳۴ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۷۱ هزار و ۵۶۱ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان ایوان گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و ۱۹۵ نفر بوده است.

استان هرمزگان/ میزان ابتلای کودکان به کرونا نگران کننده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ابتلای زیاد کودکان به بیماری کرونا خبرداد و ابراز نگرانی کرد.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: پیک فعلی کرونا همچنان در این استان وجود دارد و روزانه شمار زیادی از افراد مبتلا و جان خود را از دست می‌دهند. 

وی افزود: افزایش آمار مرگ و میر کرونایی استان همچنان تداوم دارد و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جانباختگان ۳ آقا در محدوده سنی ۷۱ تا ۸۸ ساله از شهرستان‌های بندرعباس، میناب و حاجی آباد بودند. 

وی تصریح کرد: بدین ترتیب در چهارمین روز اسفند ماه جمع جانباختگان این بیماری در استان به ۲ هزار ۵۴۰نفر افزایش یافت. 

نوروزیان گفت: با بستری شدن ۸۴ بیمار جدید شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۳۰۴ نفر رسید اکنون ۵۴ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند و حال ۱۸ نفر از آنها وخیم است. 

وی افزود: در پیک جدیدی که با سویه اومیکرون مواجه هستیم متاسفانه بر خلاف پیک‌های قبلی درگیری کودکان از نوزادی تا ۱۲ سالگی بسیار بیشتر از پیک‌های قبلی است به طوری که بستری کودکان با تست مثبت قطعی زیر ۱۲ سال در ماه بهمن نسبت به دی ماه رشد ۱۰۰ برابری داشته است. 

استان مرکزی/ ثبت ۷مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان به ۳ هزار و ۱۰۸ نفر می‌رسد.

سیدمحمد جمالیان، با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۳۲۵ مورد جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده اند که به این ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۲۰ هزار ۶۶۱ نفر رسیده است.

وی افزود: در این مدت ۵۲ مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان مرکزی گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: ۲۷۳ مورد از بیماران جدیدی که شناسایی شده‌اند هم به صورت سرپایی بوده، که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه می‌شوند.

جمالیان بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان به ۳ هزار و ۱۰۸ نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه درصد ابتلا در جامعه  بسیار بالا بوده ولی چون عموماً به شکل خفیف است افراد زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که بیماری پیشروی کرده  و به همین دلیل بیشتر از نیمی از موارد منجر به بستری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: میزان مراجعات بستری ما افزایش پیدا کرده و به همین نسبت میزان مراجعه کودکان نیز  بالاتر رفته است و تخت‌های icu ما نیز پر شده‌اند و اگر روند به همین صورت ادامه پیدا کند از بیمارستان دیگری کمک باید گرفت.

جمالیان افزود: تاکنون در کودکان مورد فوتی نداشتیم ولی موارد ابتلا بسیار بالاست و علائم کودکانی که  مراجعه می‌کنند کمی متفاوت است و در صورتی که به ما مراجعه می‌کنند خیلی سریع به درمان پاسخ می‌دهند

وی تصریح کرد: بیشتر از ۴۰ درصد موارد در همان ۵ درصد جمعیتی است که واکسن را دریافت نکرده‌اند بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما هر سه دوز واکسن تزریق بشود و واکسیناسیون کودکان را نیز جدی گرفته  و در اسرع وقت انجام بشود.

استان خراسان جنوبی/ شناسایی ۱۲۴ بیمار جدید کرونایی در استان

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۱۴ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد که ۱۲۴ مورد مثبت جدید شناسایی شد.

غلامرضا شریف زاده افزود: از این تعداد ۶۴ مورد از بیرجند، ۱۵ مورد از سربیشه، ۱۰ مورد از قاین، خوسف و نهبندان هر کدام ۶ مورد، طبس و زیرکوه هر کدام ۵ مورد، درمیان و سرایان هر کدام ۴ مورد، ۳ مورد از فردوس و دو مورد از بشرویه شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۱۶۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۳۰ نفر کرونا مثبتند و از این تعداد ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال دو نفر نامساعد است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته ۴ نفر دیگر در استان براثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع موارد فوت به یک هزار و ۳۴۸ نفر افزایش یافت.

شریف زاده افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان ۵۷۳ هزار و ۶۰۳ نفر واکسن نوبت اول، ۵۱۵ هزار و ۳۰۱ نفر واکسن نوبت دوم و ۱۹۳ هزار و ۵۳۹ نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

استان سمنان/ ۱۱ هزار و ۵۶۲ نفر مبتلا به کرونا شده‌اند

کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۹ هزار و ۲۴۹ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از چهارم الی پنجم اسفند ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به ۱۱ هزار و ۵۶۲ نفر رسیده است و ۴۷ هزار و ۶۸۷ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

قدس ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰ هزار و ۳۲۰ نفر رسید.

استان گیلان/ کرونا ۱۵۱ بیمار کرونایی دیگر را راهی بیمارستان کرد

براساس آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۶۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و روند صعودی آمار بستری‌شدگان کرونایی همچنان در استان گیلان تداوم دارد.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ۱۵۱ بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند که ۱۲۵ نفر از این تعداد بیماران کرونایی حال مساعدی نداشته و بدحال هستند.

همچنین ۱۲۵ نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که از این تعداد ۲۷ نفر به دلیل شدت علائم ناشی از کرونا طی شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان در بخش ICU افزود شدند.

به گفته ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از آغاز شیوع کرونا در استان تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان گیلان شناسایی شدند و به طور میانگین ۲ درصد بستری‌شدگان کرونایی در گیلان بر اثر کرونا فوت می‌کنند.

طبق آخرین آمارهای واصله از دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۹۵ درصد جمعیت گروه‌های هدف در گیلان دز نخست، ۹۰ درصد جمعیت هدف دز دوم و ۴۱ درصد افراد واجد شرایط نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

استان فارس/ شمار جان‌باختگان کرونایی همچنان دو رقمی است

بنا بر آخرین تغییرات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ۲۶ شهرستان‌ استان فارس در وضعیت پرخطر یا قرمز قرار گرفتند، ۷ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند و ۳ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

بر این اساس شهرستان‌های مرودشت، بیضا، کوار، قیروکارزین، اوز، گراش و لامرد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بوانات، نخبگان و مهر در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و مابقی در وضعیت قرمز یا پر خطر هستند. 

این وضعیت به معنای شیوع گسترده امیکرون و کرونا در استان فارس است به گونه‌ای که سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز نسبت به همه‌گیری این سویه و تهدید سلامت خانواده‌ها هشدار داد. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو میلیون و ۴۵ هزار و ۲۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۰۰ هزار و ۴۵۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۹۷ هزار و ۹۵۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۴ هزار و ۴۸۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۴۷ هزار و ۷۲ مورد تست سریع انجام شده و ۹۵ هزار و ۹۷۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۲۱۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۲۲۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۷۳۰ نفر رسید.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۷۲ هزار و یازده دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۵۰ هزار و ۹۴۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۳ هزار و ۶۰۴ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۴۶۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

استان همدان/ ۵بیمار جدید کرونایی جان باختند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در روز گذشته ۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

محمد طاهری، اظهار داشت: با مرگ ۵ بیمار جدید کرونایی در استان، آمار فوتی‌های بیماری به۳ هزار و ۲۱۴ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در روز گذشته ۱۱۳ بیمار قطعی و مثبت کرونا در بخش بستری و سرپایی شناسایی شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۴۱ هزار و ۶۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش مراجعه بیماران سرپایی به اورژانس مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: دیروز ۳ هزار و ۸۷۸ بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

طاهری با اشاره به اینکه ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: در حال حاضر ۵۵۱ بیمار تنفسی مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی به وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، درگزین و رزن در وضعیت قرمز و شهرستان‌های کبودرآهنگ، بهار، فامنین و نهاوند در وضعیت نارنجی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آمار واکسیناسیون در استان از ۳ میلیون نفر گذشته است، تصریح کرد: تاکنون ۳ میلیون و ۴۱ هزار و ۲۲ دز واکسن تزریق شده است. 

طاهری افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان، یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۸۲ نفر دز اول، یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۱۸۷ نفر دز دوم و ۴۹۷ هزار و ۵۳ نفر نیز دز سوم را تزریق کرده‌اند.

استان اردبیل/ ۳نفر بر اثر کرونا جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به جان باختن ۳ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان اردبیل گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان هم‌اکنون ۲۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

علی محمدیان‌اردی با اشاره به جان باختن ۳ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان هم‌اکنون ۲۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به دیروز ۹ نفر افزایش نشان می‌دهد  و  ۴۶ بیمار نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۹۰ هزار دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

وی افزود: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های بیله سوار، گرمی، کوثر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۹۰ هزار و ۳۴ دُز واکسن کرونا در استان اردبیل، بیان کرد: از این تعداد، ۹۴۱ هزار و ۲۹۰ دُز مربوط به مرحله اول، ۸۲۰ هزار و ۴۹۲ دُز مربوط به مرحله دوم و ۳۲۸ هزار و ۲۵۲ دُز مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.

محمدیان گفت: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی، کوثر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

استان بوشهر/ تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۲۱۹ بیمار رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر به ۲۱۹ نفر و نسبت به روز گذشته کاهش یافته است

احمد یزدان‌پناه با بیان اینکه روز گذشته ۶۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد آنها به کرونا مثبت قطعی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کاهش بیماران بستری بخش کرونایی خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر به ۲۱۹ نفر و نسبت به روز گذشته کاهش یافته است

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۷ بیمار کرونایی استان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: متأسفانه از مجموع موارد بستری در بخش‌ مراقبت‌های ویژه کرونایی، ۱۷ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

یزدان‌پناه از ثبت ۴ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا شامل ۳ آقا با ۹۰، ۶۸، ۷۶ سال و خانم ۶۳ ساله خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۸۳ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه روز گذشته ۵۹ بیمار کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای ۲۴ مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

استان خوزستان/ هزار و ۲۷۹ بیمار جدید کرونایی در یک روز شناسایی شدند

سیدمحمد علوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار بیماران مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۱۰ هزار و ۱۲۵ بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که از این آمار ۸۸ نفر بستری شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تعداد بستری شدگان نسبت به ۵ روز گذشته کاهش داشته است؛ عنوان داشت:در حال حاضر تعداد بستری شدگان کاهش یافته و بیشتر بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

علوی از شناسایی هزار و ۲۷۹ بیمار جدید کرونایی طی یک روز در خوزستان خبرداد و بیان داشت:این آمار نسبت به روز گذشته ۴۴ نفر افزایش داشته است؛ همچنین تعداد بیماران بهبود یافته در شبانه روز گذشته ۳ هزار و ۷۳ نفر  می باشد ضمن اینکه ۲۱ هزار و ۸۵۰ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ میلیون و ۹۶۱ هزار واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است؛ تصریح کرد: هم اکنون ۸۵ درصد از جمعیت هدف استان یک دُز، ۷۲.۵ درصد ۲ دُز و ۲۹.۵ درصد سه دُز واکسن تزریق کرده‌اند؛  اکثر جان باختگان یا فاقد سابقه واکسیناسیون کرونا هستند و  یا بیماری زمینه ای دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان از مبتلایانی که در قرنطینه خانگی هستند درخواست کرد تا زمان بهبودی از منزل خارج نشوند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    نوبت سوم واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بهترین راه مقابله است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس