کد خبر 1343648
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
آمریکا میدان دار بحران اوکراین

بحران اوکراین هر روز ابعاد جدیدی پیدا کرده و منطقه با تحولاتی روبرو می شود؛ به طوری که با حرکت عقربه های ساعت می توان انتظار رویدادی را داشت که منطقه و جهان را با شرایطی ویژه روبرو کند.

به گزارش مشرق، غربی ها که منافعشان (تامین انرژی) به شرق گره خورده از هر روشی از دیپلماسی گرفته تا تهدید و ارعاب قصد مصادره به مطلوب سازی را دارند اما شریک نه چندان قابل اطمینانشان (ایالات متحده)  که مشخص نیست منافع خود را در بروز چه رویدادی می بیند از سویی در سورنای جنگ میدمد و از سوی دیگر نقش یک ناجی را بازی کرده و وانمود می کند که سعی در جلوگیری از وقوع هر گونه برخوردی را دارد.

سیاسیون قاره سبز در پی این تحولات و افزایش بهای انرژی به فکر امنیت انرژی و رهایی از دهه ها اتکا به گاز طبیعی روسیه افتاده اند. از این رو به فکر تامین دریایی گاز مایع طبیعی از آمریکا، قطر و الجزایر و نقاط دیگرافتاده اند اما با توجه به پروسه زمانی و هزینه های مترتب به آن در حال حاضر تمرکزخود را بر جلوگیری از وقوع هر گونه تنش در شرق اروپا گذاشته اند.

آمریکا میدان دار بحران اوکراین

اما براساس نگاه کارشناسان به نظر می رسد اوکراین به لقمه ای برای ایالات متحده تبدیل شده تا بتواند از سویی رقیب دیرینه خود را این بار در عرصه انرژی  تحت فشار بگذارد و از سوی دیگر استیلای نظامی خود را به واسطه ناتو در جهان افزایش دهد.

از این نمونه می توان به انتقال ۱۲ هواپیمای جنگی رادارگریز به پایگاهی در منطقه آیفل در آلمان اشاره کرد.

آمریکا میدان دار بحران اوکراین

رادیو دویچه وله در این ارتباط گزارش داد که نیروهای مسلح آمریکا چند جت رادارگریز را به نیروی هوایی "اشپانگ‌داهلم" در منطقه آیفل آلمان منتقل کرده‌اند. نیروی هوایی آمریکا هفته پیش‌از ورود جت‌های جنگی نوع "اف ـ ۳۵ لایتننیگ ۲" خبر داده بود.

بر اساس این گزارش ورود این هواپیماها و سایر نقل و انتقالات نظامی در همکاری کامل با کشورهای میزبان اعضای سازمان ناتو صورت می‌گیرد و در زمره "اقدامات احتیاطی" در مسیر آماده‌باش و تقویت دفاع مشترک در صورت بروز جنگ اوکراین قرار دارد.

همچنین علاوه بر جت‌های "اف ۳۵" ۳۵۰ سرباز تازه‌نفس و پرسنل نیز به این پایگاه منتقل شده‌اند. این پایگاه پیش از این میزبان ۴هزار سرباز آمریکایی و اسکادران جت‌های جنگی "اف ۱۶" بود.

گزارش ها حاکی است که چند روز پیش نیز آمریکا شش هواپیمای سوخت‌رسان نوع "کی‌سی ۱۳۵" را به پایگاه رامشتاین آلمان منتقل کرد.

از سوی دیگر ساکنان کاخ سفید با ژست دموکراسی خواهی  سعی در القای اتخاذ رویکرد دیپلماتیک در این رابطه  داشته و مدام از تلاش های به زعم خود دیپلماتیک دم می رنند.

آمریکا میدان دار بحران اوکراین

وخامت بحران اوکراین از آنجایی آغاز شد که اوکراین اقدام به تدارک نیروهای ارتش خود برای حمله به منطقه خود مختار دونباس کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس