کد خبر 1335705
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
ناتو تصمیمی برای پذیرش عضویت اوکراین نگرفته است

بحران اوکراین سبب افزایش تعداد دیدارهای دیپلماتیک شده است.

به گزارش مشرق، رایزنی‌ها پیرامون کاهش تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین ادامه دارد و آمریکا در این میان همزمان با جنگ لفظی، به اعزام نیرو و تسلیحات به شرق اروپا مشغول است.

روسیه و بحران اوکراین

«کرملین»، خبر سفر «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه و «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان به روسیه برای دیدار با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور این کشور را تایید کرد. براساس گزارش «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، «مکرون» روز ۷ فوریه (۱۸ بهمن) با «پوتین» دیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

روسیه دو راه بیشتر ندارد: دیپلماسی یا تقابل

وی خبر سفر «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین به «مسکو» را رد نکرد.

سفیر روسیه در «واشنگتن» نیز، تلاش‌های آمریکا برای متهم کردن روسیه به جنگ قریب الوقوع علیه اوکراین را بخشی از یک جنگ رسانه‌ای خواند.

اروپا و بحران اوکراین

معاون دبیرکل ناتو اعلام کرد که هنوز صحبتی برای پیوستن اوکراین به ناتو نشده و اتفاق نظری در این ائتلاف در مورد امکان عضویت اوکراین وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

سفر مقام ارشد امور سایبری آمریکا به اروپا همزمان با تنش ها بر سر اوکراین

براساس گزارش ها، انگلیس و آلمان موافقت کردند تا «پیامی منسجم» درباره اوکراین به روسیه ارسال کنند.

آمریکا و بحران اوکراین

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود در مورد ادعای تشکیل ارتش روسیه در مرزهای اوکراین گفتگو کردند.

«بلینکن»، همچنین در میانه اعزام نیرو و تسلیحات نظامی به لهستان برای تقویت ناتو در شرق اروپا با وزیر خارجه لهستان در «واشنگتن» دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی خطاب به دولت روسیه ادعا کرد که مسکو یا باید مذاکره را بپذیرد یا با پیامدهای وخیم مواجه شود.

داده‌های موقعیت مکانی برای نظارت بر ناوبری هوایی، ورود نخستین هواپیمای آمریکایی منتقل کننده نیروهای مازاد به اروپا را نشان داد.

در عین حال، دولت آمریکا در واکنش به دیدار «پوتین» و «شی جین پینگ» اظهار کرد که جامعه جهانی از چین انتظار دارد روسیه را به حل و فصل دیپلماتیک و کاهش تنش بحران اوکراین تشویق کند.

رسانه آمریکایی «بلومبرگ» پس از انتشار پستی با عنوان «روسیه به اوکراین حمله کرد»، آن را حذف و اقدامی اشتباهی خواند.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس