بلینکن

وزیر خارجه آمریکا امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای انگلیسی خود در لندن اذعان کرد: حمایت استثنایی از اوکراین کرده‌ایم.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: ما با اتحادیه اروپا و ناتو علیه جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین هماهنگ شدیم!

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص گفت: لندن هم کمک های امنیتی مرگباری را به اوکراین ارسال کرد و پوتین و دستیارانش را تحریم کرد. همه کشورها موظفند مسکو را برای تخلیه غیرنظامیان تحت فشار قرار دهند.

«آنتونی بلینکن» ادامه داد: گذرگاه های منتهی به روسیه و بلاروس بیهوده هستند؛ زیرا امکان فرار به کشور متجاوز وجود ندارد. تصمیم به انتقال هرگونه تجهیزات نظامی به اوکراین با تصمیم هر یک از کشورها مرتبط است و ما در حال رایزنی با آنها در این زمینه هستیم.

وی اضافه کرد: ما در حال رایزنی نزدیک با لهستان، بریتانیا و سایر شرکا هستیم و از اوکراین حمایت استثنایی کرده ایم و این حمایت ادامه خواهد داشت!

وی در این کنفرانس خبری افزود: ما زلنسکی و شجاعت مردم اوکراین در ایستادگی در برابر پوتین را تحسین می کنیم. جنگ نباید گسترش یابد؛ باید پایان یابد و از رسیدن به خاک ناتو نیز باید جلوگیری شود.

دیپلمات آمریکایی ادعا کرد: گسترش جنگ نه به نفع کشور ما و نه به نفع اوکراین است. ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین تنها به گسترش و طولانی شدن درگیری منجر خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: اقدام تهاجمی پوتین در اوکراین باید شکست بخورد. هدف از تحریم های اعمال شده علیه روسیه، ایجاد مانع در اقتصاد و ناتوانی آن در تامین مالی جنگ است! تجاوز روسیه به اوکراین عواقبی برای روسیه و مردم آن خواهد داشت. در طول بحران ایجاد شده توسط پوتین، ما به دنبال ارائه گزینه هایی برای حل آن بودیم، اما او به کار خود ادامه داد!

بلینکن مدعی شد: پوتین می خواست یک دولت دست نشانده را در اوکراین تحمیل کند! روسیه متحمل یک شکست استراتژیک خواهد شد و این با حمایت اوکراینی ها محقق می شود. برای تضمین استقلال اوکراین و شکست پوتین به کار خود ادامه خواهیم داد!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس