بایدن: به هر حرکت روسیه به سمت کشورهای «ناتو» پاسخ خواهیم داد

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه کشورش به هر حرکتی از سوی مسکو به سمت کشورهای ناتو پاسخ خواهد داد، خاطرنشان کرد که این امر منجر به بروز «جنگ جهانی» خواهد شد.

 به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در سخنانی گفت: «ما به ایستادن در کنار شرکای خود ادامه خواهیم داد و این پیام روشن را ارسال خواهیم کرد که ما از هر وجب از خاک ناتو دفاع خواهیم کرد».

بایدن افزود: «به همین دلیل ۱۲۰۰۰ سرباز را به لتونی، استونی و رومانی در مرزهای روسیه فرستادم».

وی ادامه داد: «اگر یک حرکت به سوی کشورهای عضو ناتو انجام بگیرد، تضمین می‌کنم که پاسخ می‌دهیم و جنگ جهانی سوم رخ خواهد داد، ما نسبت به آن تعهد مقدس داریم».

پیشتر هم رئیس‌جمهور آمریکا در سخنان خود همزمان با آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گفته بود که آمریکا از هر وجب از خاک ناتو دفاع خواهد کرد.

جمعه شب همچنین یک مقام پنتاگون در واکنش به درخواست‌های مکرر رئیس‌جمهور و دیگر مقامات اوکراینی از طرف‌های غربی برای اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور تأکید کرد که اعلام منطقه پرواز ممنوع به معنای درگیری میان روسیه و ناتو در آسمان اوکراین خواهد بود و این به نفع اوکراین نیست.

وی اظهار داشت که «هیچ راهی برای اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین وجود ندارد، مگر اینکه خودمان را آماده جنگ کنیم».

از سوی دیگر، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه گذشته در سخنانی اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور به عملیات نظامی ویژه در خاک اوکراین تا دستیابی به اهداف خود ادامه خواهند داد و وظیفه اصلی محافظت از روسیه در برابر تهدید نظامی خارجی از سوی کشورهای غربی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    بایدن را باید با جنس ناب کرمان آشنا کرد، توی این سن خیلی لازمه
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    بازیگری که بجای اسکار؛ جایزه صلح نوبل می گیرد ؛ جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    زلنسکی باید انتخاب کند می خواهد 1- ناتو و یهودیان را حفظ کند یا 2- اوکراین و مردمش را مردم اوکراین و جهان دارند تماشا می کنند
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    روسها اینو می دانند تا زمانی که غرب مجبور از خرید گاز است مجبور از پرداخت پول آن می باشد و خودشان مجبورند سوئیفت را حل کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس