پیشنهاد زلنسکی برای اعلام وضعیت فوق العاده در اوکراین

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به مجلس رادا پارلمان این کشور پیشنهاد اعلام وضعیت فوق العاده در کی‌یف به استثنای استان‌های لوگانسک و دونتسک برای سی روز آینده کرد.

به گزارش مشرق، فرمان مربوطه زلنسکی در مورد اعلام وضعیت فوق العاده در مناطق اوکراین به غیر از مناطق لوگانسک و دونتسک، روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی پارلمان اوکراین منتشر شد. 

در این فرمان به پارلمان پیشنهاد شده است از ساعت ۱ بامداد روز ۲۴ فوریه به وقت مسکو (۵ اسفند) به مدت ۳۰ روز در همه مناطق اوکراین به استثنای استان‌های لوگانسک و دونتسک این کشور، وضعیت فوق العاده اعلام شود.

 براساس این فرمان، در همه مناطقی که وضعیت فوق العاده اعلام می شود، مقررات ویژه رفت و آمد وضع و محدودیت‌هایی در تردد مردم در این مناطق اعمال خواهد شد. 

علاوه بر آن در صورت لزوم، تردد خودروها نیز محدود و مورد بازبینی و بازرسی قرار می‌گیرند. 

از دیگر بندهای وضعیت فوق العاده، تشدید مقررات برای برقراری نظم عمومی و محافظت از زیرساخت های حیاتی است.

بر اساس فرمان رئیس جمهور اوکراین، برپایی برنامه‌های عمومی که در آن شمار زیادی از مردم شرکت و تجمع کنند، منع و از اماکنی که زندگی در آن خطرناک خوانده می‌شود، افراد بطور موقت یا دائم تخلیه و حتما به آنها مسکن جدید داده می‌شود.

علاوه بر آن در صورت لزوم، ساعات منع رفت و آمد عمومی اعلام می‌شود و افرادی که در سن خدمت سربازی قرار دارند یا ذخیره هستند حق ندارند بدون اطلاع سازمان های مربوطه محل زندگی خود را تغییر دهند. 

وضعیت منطقه دونباس در روزهای اخیر با گلوله باران گسترده مناطق دونتسک و لوگانسک توسط نیروهای اوکراینی بشدت متشنج شده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت و با سران این مناطق قراردادهای دوستی، همکاری و کمک متقابل امضا کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس