حمایت غرب از کی‌یف در نقض توافق میسنک باعث تراژدی اوکراین شد

وزیر خارجه روسیه غرب را به همدستی با اوکراین در نقض توافق مینسک متهم کرد و گفت مسکو نمی تواند در برابر نسل کشی در دونباس و تقاضای کمک مردم آن منطقه بی تفاوت باشد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه طی دیدار با مقاماتی از دونباس، گفت: غرب چشمان خود را به روی جنایات جنگی کی‌یف علیه غیرنظامیان، کشتار زنان و کودکان و سالمندان و تخریب زیرساختها بسته است و خیلی مخفیانه از ظهور سریع ایدئولوژی نئونازی و روسیه هراسی در اوکراین حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

حمایت بشار اسد از حمله روسیه به اوکراین

لاوروف همچنین با اشاره به حمایت غرب از اوکراین در نقض توافق میسنک گفت اقدامات کی یف و غرب اوکراین را در یک تراژدی فرو برد.

بیشتر بخوانید:

اوکراین: آماده مذاکره درباره اصل بی‌طرفی در قبال ناتو هستیم

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه به انتقاد از غرب بر چشم پوشی از واقعیت آشکار وقوع «نسل کشی» در اوکراین پرداخت و گفت: نیروهای کی یف در جنگ مستقیم علیه ساکنان جمهوری خلق دونتسک در حال نسل کشی هستند.

ببینید:

فیلم/ خودروهای روسی در جاده منتهی به کی‌یف

فیلم/ تجهیز اوکراین با موشک انداز NLAW انگلیسی

فیلم/ کدام فرودگاه‌های اوکراین مورد حمله قرار گرفت؟

لاوروف اضافه کرد که روسیه نمی‌تواند نسبت به درخواست دونتسک و لوهانسک برای دفاع در برابر متجاوز بی تفاوت بماند. وی تاکید کرد که عملیات ویژه روسیه در دونباس انجام می‌شود تا این فرصت را برای اوکراینی‌ها ایجاد کند تا پس از رهایی از ظلم و ستم رژیم فعلی، آینده خود را انتخاب کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس