کد خبر 1345080
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
مصوبه مجلس برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان

وکلای‌ ملت مصوب کردند که وزارت نیرو صرفا هزینه برقراری انشعاب مازاد مصرف را می‌تواند از مصرف کننده دریافت کند و در صورت تغییر یا ارتقای تجهیزات، تجهیزات قبلی متعلق به مصرف کننده است.

به گزارش مشرق، وکلای‌ ملت در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۷ اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال آینده با پیشنهاد رحیمی مظفری نماینده سروستان مبنی بر الحاق یک بند به تبصره ۶ ماده واحده این لایحه با ۱۴۲ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

عبدالعلی رحیمی مظفری درباره الحاق این بند به تبصره ۶ گفت: اگر مصرف یک چاه کشاورزی از ۵۰ به ۱۰۰ رسید باید ما به التفاوت آن اخذ شود که در سال های قبل وزارت نیرو این کار و انجام نمی داد و با مصوبه مجلس در سال قبل این رویه اصلاح شد.

نمایده سروستان افزود : با این مصوبه اگر کشاورز و تولید کننده ترانسی را خریداری کرده برای خودش است و متعلق به دولت نیست.

براساس این بند الحاقی به تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ در صورت افزایش مصرف برق مصرف کنندگان، وزارت نیرو صرفاً هزینه برقراری انشعاب مازاد مصرف را می تواند از مصرف کننده دریافت کند و در صورت تغییر یا ارتقای تجهیزات اعم از ترانس و... اگر تجهیزات قبلی با هزینه مصرف کننده تامین گردیده، تجهیزات قبلی متعلق به مصرف کننده می باشد.

عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت هم در این باره توضیح داد: این پیشنهاد می گوید اگر کسی انشعابی با مقدار مشخص گرفته و سال بعد قصد افزایش داشت آن ترانس قبلی که خودش خریده متعلق به او بوده و وزارت نیرو فقط ما به التفاوت میزان را دریافت می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس