کد خبر 1345120
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
واکنش وزیر خارجه عراق به بحران اوکراین

وزیر خارجه عراق هشدار داد، آتش جنگ روسیه و اوکراین دامنه کل منطقه عربی را هم خواهد گرفت در حالی که جهان مجددا با معادله فلج کننده "یا با من هستی یا علیه من" دست به گریبان خواهد شد.

به گزارش مشرق، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در گفتگویی با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد: نگران آن هستیم که این بحران به یک جنگ بزرگ تبدیل شود، جنگی جهانی که ویرانی‌های زیادی در تمام نقاط دنیا به همراه خود بیاورد.

وی افزود این کشمکش می‌تواند بر منطقه عربی هم تاثیر گذار باشد، روسیه یک کشور بزرگ است و منافع زیادی در منطقه داشته ودر عین حال تاثیر گذاری اش هم زیاد است، آمریکا هم یک ابرقدرت است که در منطقه حضور بالفعل دارد، در حالی که اتحادیه اروپا هم هست.

فؤاد حسین فاش کرد با بسیاری از مسئولین در رابطه با در پیش گرفتن راه‌های مسالمت آمیز جهت رتق و فتق امور از طریق مذاکرات گفتگو کرده است، زیرا در غیر این صورت ما به شرایط انفجار می‌رسیم و دامنه این انفجار هم گسترش یافته در حالی که  منطقه نیز فاصله جغرافیایی چندانی با کانون آن ندارد.

او با اشاره به تاثیرات اقتصادی این جنگ هم تاکید کرد، کشمکش کنونی روسیه با غرب اگر درست توصیف کرده باشیم، کشمکش برای شرایط انرژی، بازار نفت و بهای آن است اما این امر به آن معنی نیست در صورت انفجار اوضاع آتش آن به منطقه خلیج فارس نرسد، پس می‌توان گفت، گفتگو بین طرف‌های ذیربط و حل مشکل از طریق مذاکره و گفتگو به نفع منطقه است که عراق هم جزو آن محسوب می‌شود.

وزیر خارجه عراق افزود جنگ به نفع منطقه نیست، زیرا این منطقه به ویژه عراق سالیان درازی در معرض جنگ قرار داشت، در واقع ما قربانیان جنگ‌های مستمر هستیم، کشور ما شاهد تولد و رشد و نمو سه یا چهار نسل در دوره جنگ بود، آنها فرهنگ جنگ را به دوش کشیدند و به قربانیان جنگ‌هایی (داخی و خارجی) تبدیل شدند، جنگ هایی که حدود ۵۰ سال در عراق ادامه پیدا کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 1
    تو اگه عرضه داری آمریکا رو از کشورت بیرون کن. دم بچه های مقاومت گرم.
  • رضا IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    عجب وزير خارجه فهميده و با شعورى ! حقيقتاً رشك برانگيزه ! من ايرانى به وجود چنين وزير عاقلى غبطه ميخورم . قلبى لديكم فؤاد جان !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس