«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق

وزیر خارجه عراق در گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان بر اهمیت تداوم مذاکرات ایران و عربستان تأکید کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) ۱۴ بهمن ماه خود با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق در خصوص آخرین تحولات روابط فیمابین دو کشور و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه و اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدا ضمن احوالپرسی و ابراز خرسندی از سلامتی و بهبودی همتای عراقی خود بعد از طی کردن دوره نقاهت به دنبال ابتلا به کرونا، برای وی آرزوی سلامتی و تندرستی کامل کرد.

* رایزنی درباره بحران یمن

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در این گفتگوی تلفنی، با مرور کوتاهی بر مناسبات ممتاز دو کشور همسایه و برادر، در خصوص تحولات منطقه از جمله یمن و ضرورت تلاش برای پایان جنگ در این کشور که موجب ناامنی و ثباتی در کل منطقه می شود، رایزنی و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان همچنین دیشب در گفتگوی تلفنی با همتای اماراتی درباره وضعیت یمن و حضور رژیم صهیونیستی در منطقه گفتگو کرده بود.

* اهمیت تداوم مذاکرات ایران و عربستان

وزیر امور خارجه عراق در بخشی از این گفتگو، ضمن رایزنی در مورد مذاکرات وین بر اهمیت تداوم مذاکرات تهران و ریاض و آثار مثبت آن بر تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در کل منطقه تاکید کرد.

گفتنی است قرار است دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان بزودی در بغداد برگزار شود.

امیرعبداللهیان و فؤاد حسین بر تداوم مشورت و رایزنی و همفکری دو کشور در راستای پیشبرد منافع و مصالح دو کشور و همه کشورها و ملت های منطقه تاکید کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی پیش میزبان همتای عراقی در تهران بود.

امیرعبداللهیان همچنین امروز با همتای ژاپنی تلفنی گفتگو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس