توزیع سبد کالا در میان مددجویان کمیته امداد

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب گفت:با توجه به مشکلات موجود در کشور، دولت دارای محدودیت‌های مالی بوده؛ با این حال هم دولت و هم مجلس خواستار افزایش مستمری و حمایت از نهادهای حمایتی هستند.

به گزارش مشرق، حسن همتی، نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس، در خصوص «افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)»، اظهار داشت:کمیته امداد پیشنهاد ۴۰ درصدی افزایش مستمری را به ارائه داده است و دولت افزایش ۲۰ درصدی مستمری را در لایحه آورده است.

بیشتر بخوانید:

۵۰۰ هزار اشتغال در مناطق محروم ایجاد می‌شود

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و مشکلات موجود در کشور، دولت دارای محدودیت‌های مالی بوده؛ با این حال هم دولت و هم مجلس خواستار افزایش مستمری و حمایت از نهادهای حمایتی هستند.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق بودجه ۳۵ هزار میلیارد تومان برای مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته امام جزئیات افزایش ماهانه این عدد هنوز مشخص نشده است.

همتی از پیش‌بینی سه هزار میلیارد تومان برای مسکن مددجویان در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و تصریح کرد: جداول بودجه‌ای جداول متمرکزی هستند و طی این دوره دولت در خصوص طرح جهش مسکن و جداول بودجه‌ای محدودیت‌های قائل شده است و باید در خصوص مساکن مددجویان در صحن شاهد افزایش ارقام باشیم.

وی یادآور شد: به طور حتم دولت و مجلس حامی مددجویان و افراد کم درآمد خواهد بود و سعی خواهد شد تصمیمات اتخاد شده به نفع این اقشار باشد.

این نماینده مجلس درباره تخصیص میزان اعتبار اشتغال مددجویان کمیته امداد، خاطرنشان کرد: در خصوص میزان اعتبار لازم برای حمایت و همراهی با برنامه اشتغال امداد، کمیسیون تلفیق بررسی‌ها و تصمیمات لازم را اتخاذ کرده؛به طوری که ۲۵ هزار میلیارد تومان به همین منظور اختصاص داده است اما به نظر می‌رسد مبلغ مورد نیاز کمیته امداد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده، ۳۵ هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی نماینده مردم در مجلس دفاع از حقوق نیازمندان است و ما نیز تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد از حقوق مردم و به خصوص اقشار کم درآمد و مستمری بگیران نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی که در این شرایط کنونی و تورم بیشتر آسیب به این افراد وارد شده است را دفاع کنیم.

همتی ابراز کرد: با توجه به شرایط بد اقتصادی و تورم در جامعه که چند برابر شده است و با توجه به اینکه ارزش پول ملی کاهش یافت، اقشار کم درآمد بیشتر متضرر شدند و از وظایف اصلی و اولویت اول مجلس و دولت حمایت از اشتغال مسکن و افزایش مستمری مددجویان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    شما نباید نلاش کنید باید برابر و بیشتر از تورم اسن عزیزان را تامین کنید به ویژه سالمندان ناتوان و بیماران خاص .. من یک امدادگرم و سوختن ناتوانان را در سایه ی بی توجهی دولتها و محلس های پیاپی و آخر بودجه با بی میلی به این صاحبان و ولی نعمتان انقلاب نگاه کردن تان را بارها و بارها دیده ام و سوخته ام مردم فریبی کافیست برای هیچ‌چیز بودجه نداشته باشید باید زندکی آنان که جز بیت المال درآمد و توان درآمدزایی را ندارند تامین کنید
  • ساکن روستا IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    واجب ترین گروه مردم همین کمیته وبهزیستیه خجالت اوره 20 درصدبه مستمری اضاف کردن یعنی 20تا30هزارتومن پول پفک اضاف کردن. بجای افزایش حقوق اونایی ک 15تا20برابرکارمندای دیگه میگیرن یدرصدش کم کنیدمیشه 50تا60درصداضاف کرد به مددجویان. باماهی 200یا300هزارتومن کی میتونه زندگی کنه با این گرانی اجاره خانه و.. یلحظه خودتون رابزاریدبجای مددجویان ایابا300هزارتومن میشه زندگی کرد؟ پول یروزغذاخوردنه از ثروتمندان مبلغی بگیریدبرای اینکه ازیارانه وانرژی چندبرابر استفاده میکنه. فقط اطلاعات فقرا رادارن اماثروتمندان نه؟؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    شما نباید نلاش کنید باید برابر و بیشتر از تورم اسن عزیزان را تامین کنید به ویژه سالمندان ناتوان و بیماران خاص ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس