رئیس صندوق توسعه ملی

رئیس صندوق توسعه ملی تاکید کرد: هیچ گفت‌وگویی مبنی بر اینکه بازپرداخت تسهیلات ارزی با ارز ترجیحی و ارزان قیمت باشد انجام نمی‌شود و تنها ارز در برابر ارز پذیرفته می‌شود.

به گزارش مشرق، «مهدی غضنفری» در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان صندوق توسعه ملی و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص مسائل پیش آمده در بازپرداخت تسهیلات ارزی به این صندوق گفت: فارغ از اینکه تسهیلات ارزی پرداخت شده توسط صندوق ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده یا خیر؟ براساس مصوبه هیات امنا ارز صندوق باید تسویه شود.

وی تاکید کرد: هیچ گفت‌وگویی مبنی بر اینکه بانک یا مشتری بخواهد ارز را با نرخ نیمایی برگردانند انجام نخواهیم داد و این خط قرمز ماست که افرادی که تسهیلات را به صورت منابع ارزی دریافت کردند باید ارز برگردانند.

غضنفری گفت: اینکه قیمت ارز افزایش یا کاهش یافته ربطی به صندوق توسعه ملی ندارد زیرا ما از طرفین امضا داریم که هیچ تعهدی نسبت به ریسک قیمت ارز نداریم.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر برخی از بانک‌ها برای بازگشت بدهی خود اقدام کرده‌اند و با مصوبه‌ای که اخیرا دریافت کردیم چنانچه بانکی در این زمینه اقدام نکند اجازه داریم دارایی یا طرح مربوطه را تملک کنیم.

رئیس صندوق توسعه ملی گفت: پس از این مصوبه تحرکات خوبی انجام شده است زیرا پیش از این شرکت‌هایی که از صندوق ارز دریافت کرده بودند و درآمد ارزی داشتند در نامه به صندوق یا رییس جمهوری خواهان استمهال بازگشت ارز به مدت چهار سال بودند که اخیرا برخی از آنها خواهان گفت و گو شدند تا ارز را باز گردانند.

وی اظهارداشت: صندوق توسعه ملی در بخش منابع ارزی محدودیت دارد و مجبوریم که برخی از بخش‌ها همچون گردشگری، صادرات و دانش پایه را در اولویت قرار دهیم و اگر این بخش‌ها منابع ریالی بخواهند به آنها تخصیص می‌دهیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس