رژیم صهیونیستی از وحشت مقاومت به دور خود دیوار می کشد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه مقاومت از هر زمان دیگری قویتر و دشمن ضعیف تر از همیشه است، گفت رژیم صهیونیستی که پیشتر به لبنان و غزه حمله می کرد، اکنون از ترس به دور خود دیوار می کشد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از همه نیروهای مقاومت و گردان‌های «سرایا القدس» خواست برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی که روزانه توسط شهرک نشینان صهیونیست مورد تعرض و هتک حرمت قرار می‌گیرد، بالاترین درجه آمادگی را کسب کنند و برای دفاع از اهالی شیخ جراح و همه شهرهای کرانه باختری حاضر باشند.

زیاد النخاله این سخنان را در امروز دوشنبه در کنفرانس مردمی «مقاومت، راه آزادی» که به دعوت جنبش جهاد اسلامی فلسطین و در دفاع و حمایت از مقاومت در کرانه باختری و اهالی محله شیخ جراح و همزمان با گرامیداشت مناسبت معراج پیامبر (ص) و آغاز هفته قدس ایراد کرد و افزود: بیش از ۵۰ سال است که قدس زیر یوغ اشغالگری رژیم صهیونیستی قرار دارد و بیش از ۷۰ سال از تلاش رژیم اشغالگر برای زدودن اسم فلسطین از نقشه جهان سپری می‌شود اما در طول این مدت، ملت فلسطین حتی یک لحظه دفاع از فلسطین و تلاش برای احقاق حق تاریخی خود در آن را متوقف نکرده‌اند.

بیش از ۵۰ سال است که قدس زیر یوغ اشغالگری رژیم صهیونیستی قرار دارد و بیش از ۷۰ سال از تلاش رژیم اشغالگر برای زدودن اسم فلسطین از نقشه جهان سپری می‌شود اما در طول این مدت، ملت فلسطین حتی یک لحظه دفاع از فلسطین و تلاش برای احقاق حق تاریخی خود در آن را متوقف نکرده است وی در ادامه سخنانش خطاب به سران تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ۳۰ سال از توافق اسلو گذشته است و شما اکنون در رام الله محاصره هستید و جرأت ندارید درباره فلسطین سخن بگویید. پس از این همه سال، شما فقط بر مشکلات و مصیبت‌های ملت فلسطین و مشروعیت رژیم اشغالگر افزوده‌اید. واقعیت‌ها هر روز آشکارتر و معلوم می‌شود شما هیچ دستاوردی برای ملت فلسطین کسب نکرده‌اید. در حال حاضر قدرت در دست چه کسی است و چه کسی می‌تواند بجنگد و مردم را به پیروزی برساند؟ قدس در حال یهودی شدن است و ما از تشکیلات خودگردان فقط این عبارت را می‌شنویم که قدس خط قرمز است و دیگر هیچ.

وی ادامه داد: نبرد سیف القدس ثابت کرد عناصر قدرت ملت فلسطین فنا ناپذیر نیست. امروزه مقاومت فلسطین از هر زمان دیگری قوی‌تر و دشمن از هر زمان دیگری ضعیف‌تر است. تخریب خانه مستمر شهروندان فلسطینی و نابودی آن در همه مناطق کرانه باختری و کشتار آنها به دست رژیم اشغالگر، اقتضا می‌کند که ما حتی یک لحظه هم در جنگ و مقاومت علیه دشمن با تمام ابزارهای موجود تردید به خود راه ندهیم. همه مسلمانان در سراسر جهان باید به طور مستمر برای آزادی قدس و حفظ مقدسات آن تلاش کنند.

النخاله تأکید کرد: درگیر ساختن و فرسوده کردن دشمن در هر جایی و با هر ابزاری، بیش از هر زمان دیگری لزوم پیدا کرده است و مبارزه مجاهدان در کرانه باختری قهرمان و تقابل آنها با نظامیان دشمن و شهرک نشینان صهیونیست، به منزله مقاومت به معنای واقعی کلمه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش اخیر برای سو قصد به شیخ خضر عدنان از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی گفت: شیخ خضر عدنان یک نماد و شخصیت ملی برجسته است و ما تعرض به او را تعرض به جهاد اسلامی، نیروهای ملی و اسلامی و باور دشمن مبنی بر مباح بودن ریختن خون ملت فلسطین می‌دانیم.

دشمن صهیونیستی که به لبنان و غزه حمله می‌کرد و در جبهه‌های مختلف در حال پیشروی بود اکنون عقب نشینی کرده به دیوارکشی برای دفاع از خود متوسل شده است دبیرکل جنبش جهاد ادامه داد: بسیج همه نیروهای ملت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی یک وظیفه و واجب اسلامی و ملی و لازمه ماهیت نبرد علیه رژیم اشغالگر است. بسیج نیروها علیه دشمن نیازمند ائتلاف و همکاری بین نیروهای سیاسی و اجتماعی اعم از گروه‌ها، احزاب و نیروهای مستقلی است که نماینده واقعی مردم فلسطین هستند تا بتوانند درباره برنامه‌ای که بیانگر خواسته‌ها و اراده ملت فلسطین و علیه دشمن است به توافق و تفاهم برسند.

زیاد النخاله بار دیگر ضمن تأکید بر ضرورت وجود دیدگاه روشن و ثابت جنبش جهاد اسلامی در عرصه مقاومت علی دشمن، مقاومت و تداوم آن را تنها راه پیش روی ملت فلسطین قلمداد کرد و افزود: عادی سازی روابط با دشمن و صلح اقتصادی تحقیر و اهانت مضاعف به ملت فلسطین است. آیا حکام کشورهای حاشیه خلیج فارس مجبورند دروازه کشورهایشان را به روی صهیونیست‌ها بگشایند در حالی که ملت فلسطین در حال مبارزه مستمر علیه دشمن و تغییر معادلات هستند؟

وی همچنین کنار گذاشتن توهم دستیابی به حل و فصل سیاسی امور با دشمن صهیونیستی را ضروری دانست و بر وحدت برنامه ملی که به احقاق حقوق تاریخی ملت فلسطین در سرزمین خودشان پایبند باشد، تأکید کرد.

دبیرکل جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن صهیونیستی که به لبنان و غزه حمله می‌کرد و در جبهه‌های مختلف در حال پیشروی بود اکنون عقب نشینی کرده به دیوارکشی برای دفاع از خود متوسل شده است. کسانی که گمان می‌کنند جایگاه ملت فلسطین است که دنبال بنی اسرائیل راه بیفتند تا اندکی از حقوق مان و آزادی و استقلال ناچیزی را به ما ببخشند، در توهم به سر می‌برند. ما به تشکیل کشور فلسطین محصور در کرانه باختری و غیر آن رضایت نمی‌دهیم. هر گونه ادعای دشمن درباره توافق، فریب و نیرنگ محض و تلاش برای مخدوش کردن خطرناک و ویرانگر اوضاع است تا رژیم صهیونیستی بتواند به همه پایتخت‌ها دست یابد و رؤیای سیطره بر منطقه را محقق سازد.

‌وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پرونده اسرای فلسطینی و تأکید بر اینکه با افتخار و عزت در کنار اسرای خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی و جهاد پایدار آنها می‌ایستیم، گفت: وظیفه همیشگی همه است که برای آزادی اسرا تلاش کنیم و حضور آنها را در قلب‌ها و زندگی خودمان زنده نگه داریم و آزادی آنها را به هدف و واجبی تبدیل کنیم که تا تحقق آزادی آنها به آن پایبندباشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس