کد خبر 1346891
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
مقداد: پیمان ناتو ثبات جهانی را به خطر انداخته است

وزیر خارجه سوریه امروز (چهارشنبه) پافشاری آمریکا و هم‌پیمانانش بر آغاز بحران اوکراین جهت به خطر انداختن امنیت ملی روسیه را محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه امروز در سخنرانی خطاب به اعضای عالی رتبه کنگره خلع سلاح در ژنو گفت: پیمان ناتو ثبات جهانی را به خطر انداخته، خطر آغاز رقابتی تسلیحاتی را ایجاد کرده و احتمال آغاز جنگی گسترده از جمله جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

مقداد ضمن تاکید دوباره بر حمایت سوریه از آغاز مذاکرات در کنفرانس خلع سلاح بر اساس پیش‌نویس توافقنامه منع تروریسم شیمیایی و بیولوژیکی با استناد به متن پیشنهادی اتحاد جماهیر شوروی اظهار کرد: سوریه به شدت اقدام آمریکا در دامن زدن به تنش‌های خیالی درباره اوکراین با هدف توسعه نفوذ ناتو را محکوم می‌کند.

وزیر خارجه سوریه بر حمایت کشورش از روسیه بر اساس باورش به درستی موضعگیری‌های آن تاکید کرده و گفت: مقابله با توسعه نفوذ ناتو حق روسیه است چراکه ناتو اکنون به خطری برای جهان تبدیل شده و ناتو دشمنی است که هر دو ارتش سوریه و روسیه با آن مواجه هستند.

مقدار افزود: بسیاری از رهبران، احزاب و گروه‌های ملی‌گرای افراطی در اوکراین تلاش کردند تاریخ را تحریف کرده و تنش علیه روسیه ایجاد کنند، غرب در مورد اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، بی‌گناه نبوده و بر عکس در بحران اوکراین برای اهداف مشخصی تلاش می‌کند و در این راستا از رسانه‌های غربی برای تحریف واقعیت‌ها استفاده می‌کند.

همچنین بسام صباغ، سفیر سوریه در سازمان ملل در نشست فوق‌العاده مجمع عمومی این سازمان اظهار کرد: دمشق حمله خصمانه علیه روسیه را که غرب و رسانه‌های آن درباره حوادث اوکراین علیه مسکو آغاز کرده، محکوم می‌کند.

او افزود: سوریه این حمله را که غرب و رسانه‌هایش علیه اتحاد جماهیر شوروی به راه انداخته و هدایت می‌کند، به ویژه انتشار برنامه‌ریزی‌شده خبرها و اظهارات دروغین و تصاویر و ویدیوهای جعلی را محکوم می‌کند.

بشار جعفری، معاون وزیر خارجه سوریه نیز در گفت‌وگو با اسپوتنیک ضمن تاکید بر بالا بودن میزان خبرهای تحریف شده و دروغ‌هایی که غرب درباره اوکراین منتشر می‌کند، اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند نقش روسیه در برقراری تعادل بین‌المللی را نادیده بگیرد، زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تصمیم گرفت وارد اوکراین شود در وضعیت دفاعی بود نه هجومی.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس