منبع ایرانی: توافق وین منوط به حل‌وفصل موضوعات باقی‌مانده است

در حالی که برخی رسانه‌ها از قریب‌الوقوع بودن توافق وین خبر می‌دهند، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی اعلام کرد حصول توافق نهایی منوط به حل‌وفصل موضوعات باقی‌مانده است.

به گزارش مشرق، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران در وین تأکید کرد توافق نهایی به حل‌وفصل موضوعات باقی‌مانده، از جمله موضوعاتی که در سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران مورد بحث قرار می گیرد، بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

نشست دوجانبه هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین

در حالی که طی روزهای اخیر، به‌ویژه امروز پنج‌شنبه، گمانه‌زنی‌های زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر قریب‌الوقوع بودن توافق در وین مطرح شده است، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی در خصوص اینکه آیا مذاکرات وین به پایان رسیده است، تصریح کرد: «اصل این است که تا زمانی که بر سر همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نشده است. هنوز برخی موضوعات باقی مانده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

ادعای جدید آژانس درباره حجم اورانیوم غنی شده ایران

توضیحات ایران درباره گزارش جدید آژانس اتمی

از جمله موضوعاتی که قبل از حصول توافق باید حل‌وفصل شوند، موضوعات پادمانی هستند که در سفر رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران مورد بحث و رایزنی قرار خواهند گرفت.
بنابر اعلام سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رافائل گروسی روز شنبه به‌منظور دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و سایر مقامات ایرانی راهی تهران می‌شود و پس از آن در بازگشت به وین، در یک نشست خبری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران خواهد بود.

با توجه به سفر گروسی به تهران و همچنین تأکیدات منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی، حصول توافق در وین قبل از حل‌وفصل موضوعات باقی‌مانده –که سفر گروسی به تهران نیز در همین راستا صورت می‌گیرد- را نمی‌توان چیزی فراتر از گمانه‌زنی رسانه‌ای قلمداد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    تاریخ مصرف توافقات با جناب گروسی تا بحال بین چند ساعت و چند روز بوده است.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 0
    گروسی دوباره می‌خواهد بیاید تا به اسرائیل در انجام کارهای زیاد باقی‌مانده‌اش در ایران (ترور بقیه‌ی دانشمندان و خراب‌کاری در صنعت هسته‌ای) کمک کند؛ این مردک را راه ندهید!
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس