درخواست‌های نمایندگان مردم گلستان در مجلس از رئیس جمهور/ دولت تکلیف پروژه پتروشیمی را مشخص کند

نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی رفع محرومیت‌ها،برطرف کردن مشکل کم آبی و تعیین تکلیف پتروشیمی را از دولت خواستار شدند.

به گزارش مشرق، غلامرضا منتظری در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، اظهار داشت: استان گلستان هرچند طبیعتش چشم‌نواز است اما فقر و محرومیتش دل هر بیننده‌ای را می‌رنجاند.

وی گفت: خوشحال هستیم که پرچمدار پیوست عدالت شما بودید و برهمین اساس دو انتظار داریم. نخست اینکه باید ابر محبت و کرامت هیئت دولت بر کویر ترک خورده و محرومیت این استان بیشتر ببارد. همچنین انتظار داریم وقتی می‌خواهید چتر حمایت دولت را بر سر این استان بگسترانید قلمرو نگاه را از استان به مقیاس ملی معطوف کنید.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی نقش به‌سزایی دارد. به تعبیری می‌توان گفت این استان کانون پدافند غیرعامل صنایع غذایی کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: رئیس جمهور نسبت به مشکلات استان گلستان واقف است و استاندار نیز تصویری روشن از نیازها و انتظارات ارائه دادند و امیدواریم دولت به این انتظارات پاسخی درخور و شایسته بدهد.

جاده زرین گل به شاهرود تکمیل شود

رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهارکرد: معتقدیم که رئیس جمهور با نگاه اعتقادی و ارزشی وارد میدان شد. زمانی هم که در قوه قضاییه بودید رهبر معظم انقلاب بر اقدامات شما مهر تایید زدند و فعالیت‌های شما مایه امیدواری جامعه شد.

وی گفت: ۹۵ هزار نفر در استان گلستان در انتظار اقدام روسای قوا در خصوص پروژه پتروشیمی هستند. تسهیلاتی داده شد ۱۵.۵ میلیون یورو که ۲۶ میلیون یورو شده که امیدواریم آن را ببخشید.

نوروزی افزود: جاده زرین گل به شاهرود را که ۸ کیلومتر باقی مانده است را تکمیل کنید چون مردم انتظار دارند. ظرفیت های بیمارستانی ما در شهرستان علی آبادکتول با مشکل مواجه است و در پیک کرونا بیماران در راهروهای اورژانس بستری می شدند.

وی بیان داشت: در تابستان امسال گاهی ۸ ساعت خاموشی داشتیم انتظار داریم فاز دوم نیروگاه علی آبادکتول زودتر اجرایی شود. وقتی برق قطع می شود به تبع آن آب شرب مردم هم قطع می شود و امسال مردم روزهای سختی را گذراندند. درگیر تنش آبی هستیم و امیدواریم از اعتبارات بیشتری برخوردار شویم.

در تعرفه‌های گرمسیری برق در گلستان بازنگری شود

جلال ایری نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: به نمایندگی از مردم غرب استان بابت طرح‌هایی که برای خلیج گرگان و جزیره آشوراده ارائه شد از رئیس جمهور و هیئت دولت تشکر می‌کنم.

وی گفت: استان گلستان دارای اقلیم بسیار گرم و گاهی اقلیم بسیار سرد است و نیاز است یک قرارداد بین سازمان هواشناسی و وزارت نیرو منعقد و در تعرفه‌های گرمسیری بازنگری شود.

ایری تصریح کرد: در سیل سال ۹۸ قرار بود به ازای هر هکتار زمین کشاورزی که دچار خسارت شده بود ۲ میلیون تومان پرداخت شود که متاسفانه بعد از گذشت حدود ۳ سال، کشاورزان ۵۰ درصد این مبلغ را طلبکار هستند.

نماینده مردم غرب استان گلستان در ادامه بیان کرد: در همان سیل، ۶ نفر شهید شدند که ما پیگیری بسیاری برای تامین خسارت آن کردیم که هنوز به نتیجه نرسیده است.

ایری از وقف اراضی جنگلی در کردکوی و آسفالت جاده ۸ کیلومتری و ترانزیتی سفیدچال به ویزوار به عنوان دیگر مطالبات مردم استان نام برد.

وی همچنین گفت: جاده بندرترکمن به آق قلا به خاطر تصادفات و کشته‌های بسیار به جاده مرگ مشهور شده و از ۲۸ میلیارد تومان ردیف اعتبار تنها ۱۱ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

احداث بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان اجرایی شود

غلامعلی کوهساری، نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: احداث سد قره چای رامیان دارای ردیف ملی است و جزو مطالبات مردم این منطقه است که در شرب و کشاورزی نقش مهمی دارد و امیدواریم دولت در اجرای این پروژه مساعدت کند.

وی گفت: احداث بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان از ماده ۵۶ یا ماده ۲۷ اجرا شود. ۱۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شود مشکل حل خواهد شد. ارتقای بیمارستان امام رضا به بیمارستان ۶۴ تختوابی خواسته مردم است.

درآمد سرانه در استان گلستان پایین‌تر از میانگین کشوری است

رمضانعلی سنگدوینی، دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد ناخالص ملی کشور ۷ هزار و ۷۳۹ هزار میلیارد تومان اما گلستان ۸۱ هزار میلیارد تومان است. جمعیت روستایی استان گلستان ۴۷ درصد است و این بدان معناست نیمی از جمعیت ما در روستاها زندگی می‌کنند. درآمد سرانه در استان حدود ۴۰ میلیون تومان است اما این شاخص در کشور حدود ۹۲ میلیون تومان است.

وی گفت: به صورت متوسط ۹۶ تا ۹۷ درصد آی شرب از منابع زیرزمینی است، اگر نرماب تکمیل شود شرق استان تا آزادشهر را آبرسانی می کند. مردم‌گلستان سال گذشته به خاطر کمبود آب و قطعی های برق دچار مشکل شدند و همین الان هم مردم با قطعی آب مواجه هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    نماینده مینودشت کجاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس