زلنسکی به ناتو: هیچ کاری برای اوکراین نکردید/نمی‌توانید با یک لیتر سوخت،یک لیتر خون ما را بخرید

رئیس‌جمهور اوکراین به شدت از ناتو انتقاد کرد و گفت که این سازمان هیچ کاری برای اوکراین نکرد.

به گزارش مشرق، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی ویدیویی، نشست اخیر ناتو را در بحبوحه درگیری بین اوکراین و روسیه "ضعیف" خواند.

زلنسکی گفت: "اجلاس سران ناتو امروز برگزار شد. این یک نشست ضعیف، یک اجلاس سردرگم بود، نشستی که نشان می‌دهد همه مبارزه برای آزادی در اروپا را هدف شماره یک نمی‌دانند."

بیشتر بخوانید:

پوتین از شیوه جدید جنگی روسیه در اوکراین رونمایی کرد

نیاز فوری نیروی هوایی روسیه به سرکوب پدافند ارتش اوکراین +تصاویر

زلنسکی اعضای ائتلاف نظامی را متهم کرد که به روسیه "چراغ سبز برای شروع گلوله باران شهرها و روستاهای اوکراین" داده‌اند و افزود که ناتو کاری نکرد جز اینکه ۵۰ تن سوخت دیزل به اوکراین داد.

 رئیس‌جمهور اوکراین در یک ویدئوی فیس‌بوک گفت که اوکراینی‌ها بدون ترس علیه روس‌هایی که به کشورشان حمله کرده‌اند - و ادامه خواهند داد - جنگیده‌اند، اما بدون حضور ناتو در "۹ روز تاریکی" قرار گرفته‌اند.

زلنسکی گفت: ناتو با علم به اینکه حملات و پیامدهای جدید اجتناب ناپذیر است، عمدا تصمیم گرفت آسمان اوکراین را نبندد.

رئیس جمهور از ناتو خواست تا به "همه کسانی که به خاطر شما خواهند مرد" فکر کند.

او گفت: "آیا این اتحادی است که شما می ساختید؟" یک منطقه پرواز ممنوع، که برای جلوگیری از پرواز هواپیماهای دشمن به منطقه و حمله به اجرا گذاشته می‌شود، پشتیبانی هوایی روسیه را قطع می‌کند و پیشروی نیروهای روسی به سمت کی‌یف را کاهش می‌دهد. 

زلنسکی گفت: «نمی‌دانم می‌توانید از کشورهای ناتو محافظت کنید یا خیر». شما نمی‌توانید با یک لیتر سوخت، یک لیتر خون ما را بخرید.»

زلنسکی از مردم اروپا خواست در برابر حملات روسیه ساکت نمانند

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین از طریق ویدئوکنفرانس در تجمعات مردم تفلیس، پاریس، لیون، براتیسلاوا، فرانکفورت، ویلنیوس و پراگ برای اعلام همبستگی با کی‌یف در برابر حملات روسیه شرکت کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین طی سخنرانی که روی پرده‌های بزرگ پخش شد، اعلام کرد: می‌خواهم به مردم اروپا بگویم که ساکت نمانید. از شما می‌خواهم به خیابان‌ها بیایید از اوکراین، تلاش‌ها و مبارزه ما حمایت کنید.

او در یک سخنرانی تلخ و احساسی از ناتو به دلیل امتناع از اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین انتقاد کرد و گفت که با تشدید حملات هوایی روسیه، دستان روسیه را به طور کامل باز خواهد کرد.

زلنسکی در یک سخنرانی شبانه گفت: «همه افرادی که از این روز به بعد می میرند به خاطر شما، به دلیل ضعف و عدم اتحاد شما نیز خواهند مرد.» ائتلاف با امتناع از ایجاد منطقه پرواز ممنوع به بمباران شهرها و روستاهای اوکراین چراغ سبز نشان داده است.

زلنسکی با تاکید بر اینکه امروز «ایستادگی» اوکراین در برابر حملات روسیه برای اروپا حائز اهمیت فراوانی است، گفت: چرا که اگر اوکراین نتواند روی پاهای خود بایستد، اروپا هم نمی‌تواند بایستد. اگر ما سقوط کنیم، شما هم سقوط می‌کنید. بدین دلیل لطفا سکوت نکنید، بر این مساله چشم نپوشید. این پیروزی نور بر تاریکی و پیروزی آزادی بر برده‌داری خواهد بود. اگر ما پیروز شویم، به همان اندازه اروپا خوشبخت خواهیم بود. و اروپا به واسطه این پیروزی باشکوه، صلح‌آمیزتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای حمایت از اوکراین به خیابان‌ها بیایید و اگر پیروز شویم، مطمئنم که با هم پیروز خواهیم شد، این پیروزی تمام جهان دموکراتیک خواهد بود، پیروزی آزادی ما، پیروزی نور در برابر تاریکی و پیروزی آزادی در مقابل بردگی خواهد بود. اگر پیروز شویم، ما هم به اندازه اروپا سعادتمند خواهیم بود و اروپا هم با این پیروزی شکوهمند به آرامش بیشتری دست خواهد یافت.

زلنسکی: حمله به نیروگاه زاپروژیا یک اقدام تروریستی است

او همچنین طی بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در تلگرام اعلام کرد: :ارتش روسیه به نیروگاه زاپروژیا حمله کرد. تانک‌های روسی می‌دانستند کجا را هدف گرفته‌اند. این می‌توانست به فاجعه‌ای ۶ برابر بزرگتراز چرنوبیل تبدیل شود. این‌یک اقدام تروریستی است.

زلنسکی با اشاره به اینکه ۱۵ نیروگاه‌ هسته‌ای در اوکراین وجود دارد، خطاب به مردم روسیه گفت: «همه ما با عواقب حادثه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ دست‌وپنجه نرم کردیم. قطعات گرافیتی که بر اثر انفجار در چرنوبیل سوخت، تخلیه مردم از منطقه و قربانیان این فاجعه را چگونه می‌توان فراموش کرد؟ اگر فراموش نکرده‌اید، پس نباید سکوت کنید.»

او در رابطه به تلفات نظامیان روس در درگیری‌های ۹ روز گذشته گفت: ۹ هزار و ۲۰۰ سرباز روس در اوکراین کشته شدند.

وی همچنین اظهار داشت: «شهرهای اوکراین از جمله چرنیهف، اوختیرکا، خارکیف و ماریوپول پس از اشغال دوران نازی‌ها تاکنون با چنین فجایع انسانی مواجه نشده‌ بودند. زیرساخت‌های عمرانی، مناطق مسکونی و مردم هدف قرار گرفتند. ۴۷ غیرنظامی در نتیجه بمباران چرنیهف توسط جنگنده‌های روسیه کشته شدند. باید تحریم‌های شدیدتری علیه روسیه وضع شود.»

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اینکه ارتش روسیه در حال آماده‌سازی برای «اقدامات تحریک آمیز» در برخی شهرها است، تاکید کرد: «از ساکنان خرسون درخواست می‌کنم تا از این گونه اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    25 15
    بچه بیا پایین سرمون درد گرفت به اوکراینی چی میشه؟
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      8 1
      ترجمه بچه بیا پائین سرمون درد گرفت به اوکرائینی میشه: Малюк, спускайся, у нас болить голова.
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      نکته جالب توجه رسانه حاضر (با خب نگاران متعدد در شهرهای مختلف اوکراین) که برنامه بیست و چهار ساعت خود را اکثر صرف اوکراین نموده ، اشاره به *مقاومت اوکراین که با حمایت بیرقدار* (ایضا پر رنگ ) محصول دوست صمیمی خود داشت . دارم کم کم به این باور میرسم که حضور پر رنگ این رسانه خبری . احتمالا بدرخواست . سازنده بیرقدار هست ، که علاوه بر چیزهای دیگر (حاذقان میفهمند منظور چیست) تبلیغ پرنده مذکور هم بشود که خود . حکایت مفصل و دیگری هست
  • بصیرت IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    23 3
    طرف توهم گرفتتش فکر کرده داره وی یک مراسم یا جشن شعار میده وقتی خون مردم کشورت برات مهم بود که جلوی اون زبونت رو میگرفتی و باج به ناتو و اروچا و آمریکا یا بهتر بگم وعده های پوشالی اونها نمیشدی نه الان که مردمت رو در خاک و خون میبینی و شعار اگر ما نباشیم شما نیستید رو بدی ...... البته از اون اسرائیلی های پشت پرده جز این انتظاری نمیره چرا که خداشون پول و قدرت و بقاشون رو در بی ثباتی توی کشورهای عالم میدونن........
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    براستی که داستان سوخت نه فقط در اوکراین، بلکه در روسیه هم حدیث فراوانی دارد، آنجا که آن فرد وجیه! و خادم! فاکتورهای سوخت ديگران را از کف پمپ بنزین مسکو جمع کرده و با مهر مخصوصی که از فروشگاه .... خریده بود بنام دفتر خودشان فاکتور سازی و شکلات سازی می کرد! کامتان شیرین، یاران دیرین!
  • حمید IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 21
    مبارزه کن تا قهرمان ملی اوکراین شوی. از عیسی مسیح کمک بگیر.
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      31 3
      اشتب زدی منافق، طرف یهودیه!! خخخخخخخ
    • آدریان دریا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      18 2
      خر کمه از قبرس میارن آخه الاغ خودش میگه من یهودی اسرائیلی تبارم
  • ناشناس IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 3
    وای من از روسیه خیلی بدم میاد آخه اونجا خیلی سرده!
  • DE ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    15 3
    زمانی که روسیه بهت التماس می‌کرد که مذاکره کنیم لباس ارتشی می‌پوشیدی و شعار میدادی جالبه که توی رسانه های غرب تمام این سخنرانی 90 درصد سانسور شده که مردم تحریک نشن و به خیابون نیان.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      2 18
      التماس روسیه رو در اوکراین شاهدیم :))
    • DE ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      7 0
      التماس روسیه رو در اوکراین شاهدیم :)) قبلش بایستی التماس کنی چند دلار سفارت رژیم آپارتاید در اوکراین بهت بابت این کامنت بدهد. قبل از بسته شدنش.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    13 3
    دلقک یهودی اوکراینی هم نامرد بودن اروپایی ها و آمریکای ها رو فهمید مغزهای کوچک و پوسیده غربگدا های ایرانی نفهمیدن
  • DE ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    9 3
    دهنتو گل بگیر مردیکه نژادپرست صهیونیست تفرقه افکن و فتنه گر! فرار کردی رفتی توی سفارت امریکا تو لهستان جای گرم و نرم نشستی ویدئو کنفرانس راه میندازی! میخوای مردم تو هوای سرد و برفی بیان برات تو خیابان و برای تو ی خائن بجنگن و کشورشون و جانشون رو نابود کنند پلنگ صورتی ! تمام سخنرانی این مردیکه تحریک این کشور علیه اون کشوره . مردم اکراین باید این زلنسکی خائن و فتنه گر رو بندازن دور و با ایجاد صلح نگذارند کشورشون بیشتر از این تخریب بشه.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    7 1
    اصلا شما برو تو کاخت استراحت کن! ناتو و دوستان خیالی بیان بجایتان بجنگند! واقعا زمانی که با حماقت لبریز خود با شاخ بوفالو درافتادی چه فکری میکردی؟! برو صنعا ضمن اظهار شرمندگی از مواضع جانبدارانه در از متجاوزین به یک کشور مظلوم،راه و رسم ایستادگی و سرافرازی را بیآموز!
  • حسین IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    14 1
    زلنسکی یک اسراییلی و صهیونیسته... و یک مار خوش خط و خال و یک دلقک فراری
  • حامد IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    6 1
    الحق و النصاف که دلقکی بیش نیستی اربابانت تنها گذاشتند؟ فقط کوکت کردند تا نابود بشی؟ عاقبت تمام غربگداها مثل صدام، محمد رضا پهلوی، قزافی و اشرف غنی...... شبیه هم هست
  • DE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 2
    دهنتو گل بگیر مردیکه نژادپرست صهیونیست تفرقه افکن و فتنه گر! فرار کردی رفتی توی سفارت امریکا تو لهستان جای گرم و نرم نشستی میخوای مردم برات بیان تو خیابان و برای تو ی خائن و دورو بجنگن پلنگ صورتی ! تمام سخنرانی این مردیکه تحریک این کشور علیه اون کشوره . مردم اکراین باید این زلنسکی خائن و فتنه گر رو بندازن دور و با ایجاد صلح نگذارند کشورشون بیشتر از این تخریب بشه.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    4 1
    وای به جهان امروز که یکروز دست ترامپ دیوانه و یک روز به وسیله زلنسکی دلقک رقاص یهودی به بازی گرفته شود.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    9 2
    درود بر خامنه ای مرگ بر زلینسکی یهودی
  • DE ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 1
    ذلیلسکی به شدت از ناتو انتقاد کرد و گفت که این سازمان هیچ کاری برای اوکراین نکرد. چرت و پرت میگه ناتو برای اوکراین هیچ کاری نکرد . همه کارها را ناتو کرد کودتای رنگی در اوکراین را کشورهای ناتویی کردند خود بچه صهیونیست ذلیلسکی را ناتو آور سرکار الان هم ناتو داره دوتا کشور را به دستور مافیای صهیونیست اسلحه ساز خراب و تضعیف میکنه تا بیلیاردها دلار اسلحه بسازه تازه کشورهای همسایه و بعدا ایران بخاطر کودتای رنگی آینده در دم و دستگاه علی پوف....دیگه مرگ اگه میخوای برو خط مقدم نه در عمق ۱۰۰ متری زمین داخل اطاق ضد بمب ام.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    6 2
    فرار کرده لهستان و از سفارت آمریکا پیام میده.
  • JP ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 4
    دمش گرم.نماد مقاومت و شجاعت برای جهانیان شد.قطعا روسیه رو شکست میده
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    5 0
    ما اول در زمان داریوش اکراین را فتح کردیم آنجا استان جدا شده ایران است.
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    4 1
    دلقک سابق و عروسک خیمه شب بازی فعلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس