محرومیت زدایی نوروزی 700 نفره قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در استان هرمزگان

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) درباره فعالیت این قرارگاه جهادی در عید نوروز گفت:بیش از ۵۰۰ نفر از تهران به منطقه جاسک استان هرمزگان می‌روند و ۲۰۰ نفر از افراد بومی آن منطقه در این اردو مشارکت دارند.

به گزارش مشرق، علی حاجوی دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با اشاره به فعالیت‌های این قرارگاه جهادی، اظهار داشت: در  نوروز امسال گروه جهادی امام رضا در استان هرمزگان و در شهرستان جاسک در حوزه‌های مختلف اشتغال، فرهنگی، آبرسانی و ... به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی ادامه داد: در حوزه پزشکی در تخصص‌های بیماری‌های زنان، داخلی، مغز و اعصاب، طب ورزشی، روانشناسی و دندانپزشکی فعالیت می‌کنیم به طوری که ۱۷ یونیت دندانپزشکی سیار به همراه متخصص برنامه‌های بهداشتی و درمانی را دنبال می‌کند.

حضور ۷۰۰ نیروی جهادی در جاسک

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با اشاره به فعالیت‌های دیگر گروه جهادی امام رضا یادآور شد:‌بیش از ۵۰۰ نفر از تهران به منطقه جاسک می‌روند و علاوه بر این تعداد ۲۰۰ نفر از افراد بومی آن منطقه در این اردوی جهادی مشترک دارند.

حاجوی با اشاره به دلیل حضور افراد در اردوهای جهادی، خاطرنشان کرد: علت برگزاری چنین اردوهای جهادی کادرسازی در حوزه جهادی و همواره تأکید داریم در ایام عید نوروز برنامه‌هایی برای اقدامات جهادی داشته باشیم.

ایجاد اشتغال مهمترین هدف قرار گاه جهادی

وی با تأکید بر اینکه موضوع اصلی ما ایجاد اشتغال و کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: در این منطقه با توجه به ویژگی‌های خود موضوع اصلی ما توانمندسازی زنان خانوار است؛ ضمن اینکه به دیگر مطالبات مردم منطقه مانند توجه به گردشگری که موضوع خوبی در این منطقه است توجه خواهیم کرد.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با اشاره به مشکلات منطقه جاسک در استان هرمزگان، افزود:‌این منطقه بندرگاهی دارد که قبلا گمرک بوده که اگر این دو موضوع حل شود در بحث اقتصادی مردم منطقه اتفاق ویژه‌ای می‌ افتد ضمن اینکه ایجاد آب شیرین‌کن نیز در این منطقه مهم است و به صورت ویژه آن را پیگیری می‌کنیم.

حضور ۳۷۰۰ جهادی در خرمشهر

حاجوی با اشاره به تاریخچه فعالیت قرارگاه جهادی امام رضا (ع)، ابراز داشت: قرارگاه جهادی امام رضا (ع)   از سال ۹۳ اولین فعالیت خود را با فعالیت در استان خوزستان و شهر خرمشهر آغاز کرد و موضوع آن این بود تا گروه‌های جهادی در کشور که فعالیت می‌کنند ساماندهی شوند که در آن زمان ۳۷۰۰ نفر به خرمشهر رفته و خدمت‌رسانی را انجام دادند.

توزیع ۱۰۰ هزار بسته غذایی

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تا سال ۹۶ در عید نوروز نیروهای جهادی برای بازه زمانی یک ماهه ساماندهی شده و فعالیت کردند، متذکر شد:‌در سال ۹۴ در موضوع فقر در تهران کار ویژه‌ای شروع شد که با توزیع بسته‌های غذایی بین ۱۰۰ هزار نفر عملی شده؛ ضمن اینکه در کنار توزیع این تعداد بسته غذایی از وضعیت خانواده‌ها نیز باخبر شده و آن را احصاء کردیم.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با بیان اینکه هدف از ایجاد قرارگاه جهادی فعالیت متمرکز و جلوگیری از موازی‌کاری فعالیت خیریه‌ها در جهت محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد:‌اکنون گروه جهادی امام رضا (ع) در ۲۸ استان کشور و بیش از ۳۰۰ شهرستان نماینده دارد و موضوع اصلی ما ایجاد اشتغال است که در ادامه این فعالیت‌ها به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، راه‌اندازی کارخانه‌ها و دیگر فعالیت‌های اشتغال‌زایی اقدام کرده‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس