تشکیل «ستاد امور کنسولی ایرانیان مقیم اوکراین» در وزارت خارجه

«ستاد امور کنسولی ایرانیان مقیم اوکراین» در محل میز خدمت کنسولی وزارت امور خارجه، به منظور تسریع و تسهیل در رسیدگی به هموطنان در این کشور تشکیل شد.

به گزارش مشرق، جلسه ستاد ویژه اوکراین وزارت امور خارجه عصر امروز به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و با حضور مدیران بخش‌های ذی‌ربط این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست آخرین وضعیت بحران اوکراین و شرایط ایرانیان مقیم آن کشور، از جمله شهروندان ایرانی که به دلیل شدت بحران، مجبور به ترک اوکراین به سمت کشورهای همسایه شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همجوار اوکراین به ریاست معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه گزارشی از بازدید خود از منطقه و نیازهای ایرانیان مقیم اوکراین برای بازگشت به کشورمان را به جلسه ارائه کرد که با توجه به گزارش میدانی هیئت اعزامی، پیشنهاداتی در جهت بهبود رسیدگی وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین طرح و با نظر وزیر امورخارجه چندین عنوان از آن‌ها مورد تصویب قرار گرفت.

از جمله مصوبات این جلسه به موارد ذیل می‌توان اشاره کرد:

- تشکیل «ستاد امور کنسولی ایرانیان مقیم اوکراین» در محل میز خدمت کنسولی وزارت امور خارجه، به منظور تسریع و تسهیل در رسیدگی به این هموطنان؛

-ارائه رایگان خدمات لازم کنسولی برای بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به میهن اسلامی؛

همچنین مقرر شد، با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تسهیل ورود ایرانیان خارج شده از اوکراین به داخل کشور تمهیداتی فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس