پی ام دی؛ یکی از موضوعات به تاخیر افتادن مذاکرات وین

شبکه دولتی انگلیس در تحلیل بیانات اخیر رهبر انقلاب تأکید کرد: رهبران ایران بر خودداری از عقب‌نشینی در مذاکرات وین اصرار دارد.

 به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در بخش اخبار ویژه خود نوشت: بی‌بی‌سی گفت: «مقام‌های عالی ایرانی تأکید کرده‌اند که در روزهای پایانی مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای حاضر به عقب‌نشینی نیستند. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، گفته است که ایران از «حضور منطقه‌ای»، «پیشرفت علمی هسته‌ای» و «قدرت دفاعی» خود کوتاه نخواهد آمد. و ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری نیز گفته دولتش به‌دنبال رفع تحریم‌ها است، اما از خط قرمزهایی که رهبر تعیین کرده عقب‌نشینی نخواهد کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، در جلسه‌ای با اعضای مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مسائل مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی گفت: «هیچ یک از این بازوهای قدرت ملی نباید به نفع یک رکن و بازوی دیگر قطع شود.»

او «کوتاه آمدن» در مقابل آمریکا برای رفع تحریم‌ها را «خطایی بزرگ و ضربه به قدرت سیاسی» خواند و گفت: «حضور منطقه‌ای، به ما عمق راهبردی و قوت بیشتر ملی می‌دهد چرا از آن صرف‌نظر کنیم؟»

او همچنین بر «پیشرفت علمی هسته‌ای» تأکید کرد و گفت این حوزه «به تامین نیازهای کشور در آینده نزدیک مربوط می‌شود و اگر صرف‌نظر کنیم، چند سال بعد پیش چه کسی و به کجا دست دراز کنیم؟»

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران هم روز پنجشنبه گفت دولتش در مذاکراتی کاملاً عزتمندانه به‌دنبال رفع تحریم‌ها است و از هیچ‌یک از خطوط قرمز اعلام شده عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد.

همزمان، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفته آمریکا در برخورد با «پیشنهادات اصولی ایران»، پاسخ‌هایی «غیرقابل‌قبول» داده و اصرار بر «توافق سریع» نشان می‌دهد آمریکا اراده‌ای برای یک «توافق قوی» ندارد. برخی خبرگزاری‌های ایران نوشته‌اند همچنان سه چهار موضوع اصلی و فرعی در مذاکرات باقی است که به مسئله تحریم‌ها و تضمین‌ها برمی‌گردد وطرف غربی باید اقدام لازم را انجام دهد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 2
    واقعا که
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      7 1
      واقعأ که دم ایران گرم!!!!
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 0
      واقعاً که ناامیدی و سرخوردگی بهائیان منحوس مزدور ملکه چه خوشایند هست!!!!
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 1
      دارد پوست موز زیر پای ما می اندازد
  • علـی IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 1
    همینـه که هست!
  • اسلامی IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 1
    ایران پایان مذاکرات را کلید خواهد زد !
  • جواد IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 2
    فعلاً، چه توافق بشه و چه توافق نشود. شانس با مردم ایران همراه نیست، فقط کاش یک فکری درباره تحصیلات بهتر فرزندانمان میکردند. با هفته‌ای چند ساعت درس در مدرسه، به نظر کشور آینده‌ای ندارد
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 1
      اتفاقأ آیندهٔ بسیار درخشانی در انتظار ایران عزیزمون هست، البته اگه غربگداها کارشکنی نکنن!!!
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 2
      مصداق جهان بینی تا نوک بینی !!!!!!!!
  • نیما IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 0
    اکنون موقع نرمش قهرمانانه آمریکا ست ایران دیگر به اندازه کافی نرمش قهرمانانه کرده است
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      نظام امریکا باید از ملت ایران، شکست بررگ و تحقیرآمیزی بخورد
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    چون امريكا امتيازهاى گرفته شده ازايران دربرجام را ناكافى ميدانست لذا از ان به اميد گرفتن امتياز تيشتر خارج گرديد مذاكره براى احياى برجام يعنى قبول دادن امتياز بيشتر مثل امريكا امتيازات خيلى حيلى بيشتر از برجام طلب ميكند وايران هم نمى پذيرد اين عمل اسمش عقب نشينى نيست
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس