کد خبر 1353375
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
۲ نظر متفاوت در خصوص تزریق دز چهارم واکسن کرونا

رییس اورژانس بیمارستان سینا به بیان توضیحاتی در خصوص تزریق دز چهارم واکسن کرونا پرداخت.

به گزارش مشرق، حسین کرمانپور، رییس اورژانس بیمارستان سینا ،‌خصوص تزریق دز چهارم واکسن کرونا گفت: در این رابطه مقالات مختلفی منتشر شده و مسئله‌ای که در این مورد به اثبات رسیده این است که بعد از هر مرتبه تزریق واکسن طی مدت کوتاهی ایمنی بدن برای مقابله با ویروس قابل توجه است و یکی از دلایلی هم در پیک ششم درگیری به نسبت موج‌های قبلی کمتر بود این بود که در آن زمان اوج پاسخ ایمنی بدن مردم کشورمان به واکسن بود و در حداکثر ایمنی ناشی از آن قرار داشتیم چرا که واکسن به تازگی وارد کشور شده بود.

بیشتر بخوانید:

نباید در مورد کرونا پیش‌بینی بیش از ۲ هفته‌ای داشته باشیم

وی با بیان اینکه امیکرون زمانی در کشورهای اروپایی شیوع پیدا کرد که حدود ۴ ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونا در آنجا گذشته بود و پاسخ ایمنی بدن به حداقل رسیده بود، ادامه داد: تا این لحظه در رابطه با همه واکسن‌ها این امر وجود دارد که بعد از گذشت ۳ تا ۴ ماه پاسخ ایمنی بدن در برابر ویروس کاهش پیدا می‌کند و اگر مجددا با سوش دیگر و موج جدیدی از بیماری مواجه شویم که بعید هم نیست چنین اتفاقی رخ دهد و سیستم ایمنی بدن آمادگی لازم را نداشته باشد ممکن است با بیماری وسیع‌تری رو به رو شویم.

بیشتر بخوانید:

دوز چهارم واکسن کرونا به چه کسانی تزریق می‌شود؟

رییس اورژانس بیمارستان سینا با اشاره به اینکه مقالاتی هم موجود هستند که عنوان می‌کنند تزریق دز سوم برای کسب ایمنی لازم کفایت می‌کند، اظهار کرد: به طور کلی توصیه می‌شود افرادی که بیشتر با بیماران مبتلا به کرونا سروکار دارند نظیر کادر درمان و همچنین اشخاصی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند و ممکن است در صورت ابتلا به کرونا با عوارض جدی رو به رو شوند دز چهارم را دریافت کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    62 1
    تا چند دوز باید هر سه ماه یکبار ملت باید واکسن بزنن؟ هزینه هر بار واکسن سراسری بر اقتصاد ملی چه مقدار است؟ آمار واقعی کسانی که واکسن زده اند و دچار بیماری شده اند و یا مرحوم شده اند کی اعلام می شود؟ چرا برای اعلام کسانی که واکسن نزده و بیمار شده اند آمار دارید اما برای واکسن زده ها آمار ندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس