ادامه ذبح اخلاق در فدراسیون فوتبال در دوران پسا عزیزی خادم!

حکم عجیب کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و دعوت از کنعانی‌زادگان به تیم ملی، نشان می‌دهد که ذبح اخلاق در دوران پس از ریاست عزیزی خادم نیز ادامه دارد.

به گزارش مشرق، شاید بخشیدن دو جلسه محرومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان روی خوش‌تری داشت تا تبدیل کردن آن به دو جلسه محرومیت از بازی‌های دوستانه! حکمی عجیب که فقط از فدراسیون فوتبال ایران بر می‌آمد که روی بی‌اخلاقی ماله‌کشی کند. مسئله‌ای که نشان می‌دهد اخلاق اهمیتی ندارد و با تغییر حکم کنعانی‌زادگان و دعوت مجدد او به تیم ملی، ذبح شده است.

بحث در اینجا قضاوت رفتار کنعانی‌زادگان یا اثبات آن نیست، چرا که این مسئله از سوی ارکان قضایی فدراسیون فوتبال پیگیری شده است. همانطور که مدافع تیم ملی مدعی شده بود که صدای لو رفته متعلق به او نیست و در پلیس فتا نیز شکایتی صورت گرفت، اما قطعاً استعلام‌ها مثبت بود که کمیته اخلاق رأی به محرومیت کنعانی‌زادگان داد. هرچند به رأی اولیه هم انتقادهایی وارد بود، اینکه چرا رأی اقدام به انجام یک بی‌اخلاقی در اردوی تیم ملی فقط دو جلسه محرومیت در پی داشت و اینکه با وجود باز بودن پرونده، چرا چنین بازیکنی باید به تیم ملی دعوت شود.

حتی هم اکنون که کمیته استیناف رأی را تغییر داده، اما این رأی دو جلسه‌ای بازی‌های دوستانه را در پی داشته و بازهم نشان می‌دهد که بازیکن خاطی یک اقدام خارج از اخلاق در اردوی تیم ملی انجام داده است. به فرض که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال، قصدی برای محرومیت یا برخورد با کنعانی‌زادگان را نداشتند، اما چگونه است که یک بی‌اخلاقی در تیم ملی به اثبات رسیده و هیچ برخوردی با بازیکن خاطی صورت نمی‌گیرد؟

تبدیل محرومیت دو جلسه‌ای کنعانی‌زادگان به دو جلسه محرومیت از بازی‌های دوستانه، یعنی همان بخشیدن بازیکن خاطی تیم ملی که اقدام به بی‌اخلاقی در اردوی تیم ملی کرد. آیا دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی نباید با بازیکن خاطی خود برخورد کند؟ اگر قانون از بی‌اخلاقی حمایت و فدراسیون فوتبال اخلاق را ذبح می‌کند، باید بازیکن بی‌اخلاق با دعوت مجدد به تیم ملی، پاداش بگیرد؟

اقدام فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف برای بخشیدن محرومیت کنعانی‌زادگان و در پی آن دعوت مجدد این بازیکن به تیم ملی از سوی اسکوچیچ، یک پیغام بیشتر ندارد و آن هم این است که بی‌اخلاقی در تیم ملی و فدراسیون فوتبال منعی ندارد. همه می‌گویند لباس تیم ملی مقدس است ئ آیا با این اتفاق چنین مسئله‌ای زیر سؤال نمی‌رود؟ یعنی بازیکنان آزادند در لباس تیم ملی بی‌اخلاقی کنند و با دعوت مجدد، پاداش هم بگیرند. اگر بار دیگر در اردوی تیم ملی بی اخلاقی شکل بگیرد، هرگونه برخورد یا محرومیت، اقدامی تبعیض آمیز تلقی می‌شود و قطعاً خاطیان احتمالی بعدی نیز توقع دارند مانند کنعانی‌زادگان بار دیگر به تیم ملی دعوت شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    4 0
    مجاهد خذیراوی یه جوون شهرستانی ساده " به خاطر حضور تو یه مهمونی از صفحه فوتبال پاک شد. بازیکنی که میتونست سالها در تیم ملی و اروپا برای ایران افتخار افرینی کنه . و الان میبینیم که چنین فضاحت هائی از طرف بازیکنهائی که عضو یا سابقه ی پوشیدن پیراهن یک تیم خاص را دارن : به راحتی ماستمالی میشه . فسادی که در وزارت ورزش دولت اصلاح طلب موج میزد با وجود تغییر دولت از بین نرفته و نیاز به پاکسازی کامل در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هست.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    3 0
    اقدام این کمیته ها نشون داد که از این به بعد همه بازیکنان ازادن که هر کار غیر اخلاقی ای خواستن انجام بدن و ما نه تنها محروم شون نمی کنیم بلکه تشویق شون هم میکنیم فقط باید تاسف بخوریم همین
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    4 0
    فوتبال چرک ایران با رای های مورد تمسخر خود بداخلاقی،تضییع حقوق زنان وانجام هر خبطی بدون محرومیت را ترویج می دهد .کروات ها هم که ید طولایی در دلالی فوتبال ایران دارند بعد شما توقع داری مربی ای که لیگ یک ایران بزور بهش تیم میده برخورد انظباطی کنه.با چنین آرایی باید فاتحه مسایل اجتماعی چون "خانواده"را خواند.شما یک نگاه به دعوت فرجی برای تیم ملی ایران بندازیدمتوجه میشوید این بابا کاره ای نیست و در ساده ترین حالت میخان بازیکن تیم سوم پایتخت را دو سال دیگر با این شگرد غیر مشمول نگه دارند .مافیای رخنه کرده در فوتبال ایران فقط با یک انقلاب بزرگ در فدراسیون و ارکان ورزشی ایران شاید بتواند نفس بکشد ولاغیر
  • رضا IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    3 0
    رای صادر شده توهین به جامعه ایران عزیز است. این رای با نوعی جایزه ای برای او می باشد تا در آینده هر کاری بخواهد انجام بدهد، فلسفه احکامی که کمیته انضباطی ، استیناف و اخلاق صادر می کنند، بازدارندگی و جلوگیری از جری تر شدن افراد مجرم و خلافکار نی باشد. شرم بر کسانی که چنین رای هایی صادر می کنند، آیا میدان دادن به چنین افرادی ارزشش را دارد. محروم از دو بازی دوستانه! ، خر خودتونید.
  • تهرانی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    9 0
    آقایان کمیته اخلاق و استیناف! اگر این بازیکن ضداخلاق با خواهر یا همسر یا یکی از نوامیس شما اینگونه برخورد کرده بود، به همین سادگی از کنار گناه او می گذشتید یا او را به اشد مجازات محکوم می کردید؟ اگر دین ندارید لااقل آزاده باشد و به فکر شخصیت ملت ایران و فوتبال ایران باشید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس