بانک‌ها پای کار حمایت از تولید دانش‌بنیان بیایند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاران در پیچ و خم‌های اداری گفت: باید هم بروکراسی‌های زائد اداری حذف شود و هم بانک‌ها پای کار حمایت از تولید به ویژه تولید دانش‌بنیان بیایند.

به گزارش مشرق، اسماعیل حسین‌زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات دائم رهبر انقلاب در سال‌های اخیر بر موضوع تولید، مجلس یازدهم در این رابطه سال گذشته طرح «جهش تولید دانش‌بنیان» را تصویب کرد که اجرای دقیق این طرح می‌تواند تحول خوبی در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کند.

وی تأکید کرد: تولید دانش‌بنیان می‌تواند اشتغال را هم تسهیل کند؛ همچنین تسهیل فرآیند صدور مجوز برای فعالیت مراکز دانش‌بنیان اهمیت اساسی دارد که در این رابطه در مصوبه اخیر مجلس، مدت زمان مشخصی برای صدور مجوزهای کسب و کار در نظر گرفته شده که اگر طی آن مدت پاسخ درخواست‌کننده مجوز داده نشود، به منزله قطعی شدن مجوز خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برخی اولویت‌ها و فوریت‌هایی که برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ باید دنبال شود، اظهار داشت:‌ در موضوع تولید بسیاری از کسانی که خواهان سرمایه‌گذاری هستند، معمولاً در پیچ و خم‌های اداری گرفتار می‌شوند و بانک‌ها نیز موانعی برای آنها ایجاد می‌کنند که در این رابطه باید هم بروکراسی‌های زائد اداری حذف شود و هم بانک‌ها پای کار حمایت از تولید به ویژه تولید دانش‌بنیان بیایند.

* قوه قضائیه مراقب تعطیلی مراکز تولیدی باشد

حسین‌زهی ادامه داد: از سوی دیگر، قوه قضائیه نیز باید مراقب تعطیلی مراکز تولیدی به ویژه مراکز دانش‌بنیان که توسط جوانان اداره می‌شود، باشد و در مواقع ضروری و بروز مشکل، مهلت کافی به آنها داده شود تا بتوانند سرپا بمانند؛ البته رویکرد قوه قضائیه در سال‌های اخیر در همین راستا بوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ رهبر معظم انقلاب بر این نکته هم تأکید کرده‌اند که پیگیری شعار سال نباید بر روی سربرگ‌های اداری و تبلیغات محدود شود و لازم است کار جدی و عملیاتی صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه موانع بسیاری برای فعالیت مراکز تولیدی به ویژه تولید دانش‌بنیان وجود دارد، تصریح کرد:‌ این موانع قابل برطرف شدن است و باید برطرف شود و انحصارها نیز باید رفع شود تا تولیدکنندگان امیدوار و دلگرم شوند و این قطعا به نفع کشور و مردم خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    بانکها بدنبال ربا و تنگ کردن بیشتر معیشت مردمن , به هر کسیم وام بدن برای نابودیش میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس