سندی دیگر از رسوایی بزک کنندگان برجام و FATF

ایران از یکسو رویکرد بسیار مهم «گره نزدن اقتصاد و معیشت به تحریم های آمریکا» را به صورت جدی پیگیری می کند و از سوی دیگر به واسطه تجربه عبرت آموز برجام، ۳ شرط اساسی را برای احیای برجام اعلام کرده است.

سرویس سیاست مشرق- رهبر معظم انقلاب در نخستین روز از سال ۱۴۰۱ در بخش از سخنانشان با یادآوری تأکید سال قبل خود در روز اول سال مبنی بر پرهیز از «گره زدن اقتصاد کشور به تحریم‌های آمریکا و بیان این حرف که تا تحریم است وضع همین است»، خاطرنشان کردند:«خوشبختانه سیاست‌های جدید در کشور نشان داد می‌توان با وجود پا برجا بودن تحریم‌های آمریکا پیشرفت کرد، تجارت خارجی را رونق داد، وارد قراردادهای منطقه‌ای شد و در زمینه نفت و مسائل دیگر به دستاوردهایی رسید.»

ایشان افزودند:«البته به هیچ‌وجه نمی‌گویم که به دنبال رفع تحریم‌ها نباشید و کسانی که در این زمینه در حال تلاش هستند، کار خود را دنبال کنند اما اساس این است که کشور را به‌گونه‌ای اداره کنیم که تحریم‌ها نتواند ضربه اساسی و زیان بزرگی به اقتصاد بزند، بنابراین امسال هم همان توصیه را تکرار می‌کنم که اقتصاد کشور به تحریم گره زده نشود.»

سندی دیگر از رسوایی بزک کنندگان برجام و FATF/ چرا معیشت مردم نباید به تحریم گره زده شود؟

در روزهای گذشته روابط عمومی وزارت نفت در خبری اعلام کرد که وعده رسیدن ظرفیت تولید نفت به پیش از تحریم ها محقق شده است و به بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. افزایش ۲،۵ برابری وصول درآمدهای نفتی و افزایش ۴ برابری وصول درآمدهای حاصل از صادرات گاز نسبت به سال ۹۹ نیز از دیگر آمارهایی بود که مقامات ارشد دولت آن را اعلام کردند.

همچنین طبق آمار گمرک ایران در ۱۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، میزان صادرات غیرنفتی ایران بیش از ۴۳،۵ میلیارد دلار و وزن اقلام صادراتی نیز ۱۱۲،۶ میلیون تن بوده است.

بنابر گزارش های منتشر شده صادرات غیرنفتی ایران در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ از منظر درآمد ۴۰ درصد و از منظر وزنی حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

این نتایج در شرایطی رخ داده که نه برجام احیا شده و نه ایران به عضویت FATF درآمده است. آمریکا تمام توان اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای، دیپلماتیک، امنیتی و اطلاعاتی خود را به کار بست و به خیال خام دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و تروئیکای اروپا و حکام مرتجع در منطقه، قرار بود به‌واسطه تحریم‌ها، صادرات نفت ایران به صفر برسد و صادرات غیرنفتی نیز تعطیل شده و تعاملات بانکی و مالی نیز قفل شده و کشور فلج شود. اما هیچوقت چنین اتفاقی رخ نداد. 

سندی دیگر از رسوایی بزک کنندگان برجام و FATF/ چرا معیشت مردم نباید به تحریم گره زده شود؟

آقای رئیسی- ۱۷ اسفند ۱۴۰۰- در جلسه هیأت دولت گفت:«برجام همه سیاست خارجی ایران نیست بلکه به عنوان یک موضوع در این عرصه به آن نگاه می‌شود. رمز موفقیت دولت در ۶ ماه اخیر این بوده که همه امور از جمله مسائل مربوط به سیاست خارجی و نظام بانکی و نفت را با قدرت پیگیری کرده و هیچ یک از آنها را معطل برجام و توافق در مذاکرات نکرده است.»

این در حالی است که مقامات دولت قبل در اظهارنظرهایی تأمل برانگیز گفته بودند:

- اگر برجام نبود صادرات نفت ۲۰۰ هزار بشکه می شد.

- اگر برجام به توافق نمی رسید صادرات نفت ما متوقف می شد.

- الان در شرایطی هستیم که این بی‌انصاف‌ها و دژخیمان حتی برای غذا و دارو اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهند و اگر هم به‌فروش می‌رسد، امکان تبادل مالی نباشد.

- امروز، هیچ نفتی نمی‌توانیم بفروشیم، حتی اگر بفروشیم، پولش را نمی‌توانیم بیاوریم.

- اگر توافق هسته‌ای به دست نمی‌آمد مرحله دوم تحریمها علیه ایران اعمال می‌شد و در نتیجه صادرات نفت خام ایران به صفر می‌رسید.

سندی دیگر از رسوایی بزک کنندگان برجام و FATF/ چرا معیشت مردم نباید به تحریم گره زده شود؟

سندی دیگر از رسوایی بزک کنندگان برجام و FATF/ چرا معیشت مردم نباید به تحریم گره زده شود؟

سندی دیگر از رسوایی بزک کنندگان برجام و FATF/ چرا معیشت مردم نباید به تحریم گره زده شود؟

سندی دیگر از رسوایی بزک کنندگان برجام و FATF/ چرا معیشت مردم نباید به تحریم گره زده شود؟

«مهدی پازوکی» فعال اصلاح طلب که در دولت روحانی مشاور «محمدباقر نوبخت» رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه بوده است- ۱۷ اسفند ۱۴۰۰- در مصاحبه با روزنامه آرمان در اعترافی دیرهنگام گفت: «حدود بیست درصد مشکلات اقتصادی کشور به مسائل سیاست خارجی ارتباط دارد و هشتاد درصد مشکلات به مدیریت داخلی کشور ارتباط پیدا می‌کند... اغلب مشکلات اقتصادی ما داخلی است و اگرسیاست‌های خود را در این زمینه اصلاح کنیم می‌توانیم با وضعیت اقتصادی بهتری در آینده مواجه باشیم.»

در حال حاضر مقامات ارشد دولت سیزدهم در رویکردی هوشمندانه و دقیق به دفعات تأکید کرده‌اند که معیشت و سفره مردم را به مذاکره گره نمی‌زنیم. در همین رابطه چندی پیش امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان گفت «توسعه پایدار اقتصادی را بدون نگاه به مذاکرات وین دنبال می‌کنیم.» در حقیقت مذاکره صرفا یکی از روش‌ها برای کنار رفتن تحریم است و برای تکمیل آن باید راه‌حل‌هایی داشته باشیم که اهرم تحریم را برای همیشه از دست دشمن خارج کنیم و آن چیزی نیست جز رویکرد «خنثی‌سازی تحریم».

جریان اصلاح طلب در ۸ سال گذشته با کاهش ارزش پول ملی کشورمان، تحریم ها را ۲ برابر کرد. با اینحال حالا بدون عذرخواهی از مردم همچنان اصرار دارد که نسخه خسارت بار خود را مجددا به کشور و مردم تحمیل کند.

هرگاه آمریکا در مخمصه قرار می گیرد، جریان اصلاح طلب به میدان می آید تا واشنگتن را از شرایط سخت نجات دهد. در شرایط فعلی به جهت افزایش قیمت انرژی و مشکلات ایجاد شده برای آمریکا در بازار نفت، این کشور شدیدا به توافق هسته ای با ایران نیازمند است.

با اینحال جریان اصلاح طلب طوری وانمود می کند که گویا جو بایدن و دیگر مقامات دولت آمریکا برای لغو تحریم های ایران لحظه شماری می کنند و این وسط همه معطل ایران و روسیه هستند و این ایران و روسیه هستند که بازی را به هم زده اند!

این در حالی است که بایدن همین چند هفته پیش قانون وضعیت اضطراری علیه ملت ایران را تمدید کرد. و در اواخر سال گذشته بود که خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که آمریکا در ماههای گذشته ۲ نفتکش ایرانی را توقیف کرده است. این یعنی دزدی دریایی در وسط مذاکرات وین.

ایران از یکسو رویکرد بسیار مهم «گره نزدن اقتصاد و معیشت به تحریم های آمریکا» را به صورت جدی پیگیری می کند و از سوی دیگر به واسطه تجربه پرهزینه و عبرت آموز برجام، ۳ شرط اساسی را برای احیای برجام اعلام کرده است. یکی لغو تمامی تحریم ها به صورت دائمی است؛ دیگری ارائه تضمین معتبر از سوی آمریکا و سومین شرط نیز راستی آزمایی اقدامات ادعایی طرف آمریکایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    73 7
    دردولت فبلی واکسن وارد نمیکردند به بهانه تحریم و عدم پذیرش fatf که متاسفانه باعث شده بود روزانه ۸۰۰ نفر از هموطنان در اثر کزونا بمیرند ولی همه دیدند وقتی دولت جدید آمد به وفور واکسن وارد کرد وامار مرگ ومیر به حدود ۵۰ نفر رساند .مگر تحرسم نبودیم پس چرا رییسی واکسن وارد کرد اقای ظریف‌ مرد دیپلماسی!!اقای اژه ای اسم این خیانت نیست پس جیست‌؟
    • DE ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      11 42
      من طرفدار روحانی و اون دولت مستهلک نیستم اما واکسن که پودر رختشویی نیست که الان بخری بتونی تحویل بگیری، بخش زیادی از خرید واکسن در دولت قبل انجام شده بود اما یا نمی گذاشتند وارد بشه یا تحویل نداده بودند اینا از این نظر عرض کردم که فکر نکنیم یکی از جناح ها الهی و فرشتس و دیگری شیطان ‌و جهنمی
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      33 3
      به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
    • محمد IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      23 5
      دولت قبل اگر پول واکسن را داده بود خودش وارد می‌کرد افتخارش رابرای دولت جدید نمیذاشت برسه اینا همش بهانه است.همه دنیا داشتن واکسن میزدن روحانی میگفت ما پولش دادیم ولی چون تحریم هستیم نمیدن
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      30 1
      دولت قبل واکسن وارد نمیکردن تا مردم فشار بیارن و دولت رو مجبور به امضای fatf کنند.
    • DE ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      4 0
      ولی من طرفدار روحانی هستم ۰۰:۱۸ به جان جان کریه اصلا " من هم یک روحانی هستم" خخخ .اتفاقا واکسن از پودر رختشویی یا همان پودر لباسشوئی بسیار سریعتر به ایران میرسید چون دنبال خوکچه هندی آزمایشگاهی بودند و چند میلیون موش آزمایشگاهی میخواستند تا پروسه 10 ساله آزمایشات قبل از مجوز پخش آنرا به چندین ماه برسانند و با فشار و ارعاب و ترس و تبلیغات میخواستند واکسن های آزمایش نشده را به مردم ما تزریق کنند که خدا را شکر نتوانستند .دولت آق فری از هر وسیله ای برای کشاندن مردم به خیابان استفاده میکرد چون یه چیزی در تاریخ در مورد مصدق خونده بود و میخواست مانند بنی صدر همزمان رییس جمهور ایران و رییس اپو زیرسیون!!! خخخ بشود !
    • حسن حیدری IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 4
      محسن جوونم . گوگل رو که می شناسی ؟ ... حتما جستجوی اخبار از طریق گوگل رو میدونی چیه ؟ ... خبر دپوی واکسن در گمرک رو در آخرای دولت روحانی رو جستجو کن بعدش یه کم فکر کن اگه به نتیجه ای رسیدی قربونت برم احساساتتو کنترل کن و بعد با کنترل احساس . نظر بده . خداحافظ
    • ب IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 3
      اگر منصفانه نگاه کنی و حق را در نظر داشته باشی ، متوجه می‌شوی چرا واکسن وارد نشد
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      4 0
      * عذر بدتر از گناه * بعضیا میگن که دولت قبل پول واکسن ها رو داده بود و تو دولت رئیسی وارد شده ! اولا کو سند ؟ دوما برفرض که همین باشد دولت بی عرضه غلط میکنه پول میده و واکسن وارد نمیکنه یا نمیتونه وارد کنه .
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      2 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جئپدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    38 4
    اقدامات روحانی کاملا عامدانه بود.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      8 1
      یعنی سانسور تا قبل از این توهم بود.
    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      40 0
      انقلابهای مخملی کاملا الگوی یکسانی دارند،مردکی اهل بزم، بیسواد و خودشیفته و گروهک مافیایی حامی و کنترل کننده او،از این جهت فرقی بین زلنسکی و حامیان نئو نازی با حسن فریدون و مافیای اصلاحات نیست و همه مزخرفاتشان در مورد مناسبات جهانی خواسته های انگلیس خبیث،صهیونیسم و شیطان مستکبر است.
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      4 0
      کاملاً واضح و روشن است که مزدوران غرب و به ویژه غرب پرستان دستگاه سیاسی کشورمان در دولت های روحانی و خاتمی، تمام سعی خود را کردند تا با فریفتن عوام و تصاحب آراء و شست و شوی مغزی شان، بتوانند نیات خود را در باز کردن درب های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران به روی یانکی ها و صهیونی ها، به سرانجام مقصود برسانند، تا جایی که سلامت جسمی ملت را گروگان پذیرش قرارداد ننگین برجام حتا با نقض همان اندک تعهدات غربی ها در آن و زیر بار لوایح فتف رفتن کرده بودند!
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      6 0
      حیف که دولت قبلی با آن همه ترک فعل ( خیانت ) محاکمه نشد
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      1 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است .
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      1 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جئپدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    12 5
    ناهار نخردیمه
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      6 1
      عزیزم خخخخخ
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      54 6
      هنر روحانی و ظریف این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      10 2
      شما قرصاتو نخوردی
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      5 1
      زهر مار بخوری
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      2 0
      کوفت بَخِردیته!!! خخخخخ
  • US ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    6 12
    علت صادرنشدن کارت های ملی هوشمند چیست ؟
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      3 2
      تنبلی
  • US ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    38 2
    غربیها فقط و فقط حرف زور سرشون میشه. منطق و عقل و خرد می گه که باید با غرب مذاکره کنیم اما باید هم در لحن و هم در محتوی با جدیت و حالت اخم باهاشون برخورد کنیم. نباید مثل بعضی مقامات دولت قبل هی لبخندهای خرگوشی بزنیم. دست در دست غربیها قدم زدن نشان دهنده خریت و گوسفندیت است.
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      4 1
      " گوسفندیت " رو از کجا آوردی ؟ کلمه بامزه ای بود
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      9 1
      احتمالا زیباکلام و صالحی اینارو دیده این اصطلاح به ذهنش رسیده!!!
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    3 0
    کشور ما هر کی کار خودشو انجام میده جلوشو نمیگیرن .
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    12 1
    رو سیاهی دولت مردان دولت قبلی بماند بر رویشان تا وقت موعود.
  • حمیـد IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 6
    چقدر علاقه دارید سر به سر اطلاح‌طلب بذاریـد؟!!
  • علی IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    9 1
    تو‌اوج‌کرونا‌‌هرروز‌مردم‌رو‌به‌صفهای‌مختلف‌میکشیدند‌‌صف‌روغن‌مرغ‌ثبت‌ثنا‌‌ودم‌انتخابات‌هم‌ روزی‌چند‌مرتبه‌خاموشی‌میدادن‌
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    4 6
    با فروش نزدیک چهار ملیون بشگه ای نفت و فروش چهار برابری گاز و چهل وَسه میلیاردی صادرات روز به روز گرانی و وضعیت معیشتی مردم بدتر میشه خواهش میکنم اگر کسی منطقی میدانه جواب بدهد
  • US ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    8 1
    بایستی برای مردم توضیح داده شود که علت ایندگرانی ها در چیست. بنظر من علت گرانی ها نه در تحریم و نه در عضویت fatf هست.مشکل کاهش ارزش پول ملی بخاطر نبود سیاست های مالی لازم در دولت قبلی هست
    • محمدایوب IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      2 0
      2/55عزیز 8سال ویرانی دولت فریدون را یک سال نمی توان آباد کرد به طور نمونه پرداخت بدهی 54هزار میلیارد تومانی بدهی دولت فریدون به بانک مرکزی که اگر این پول را برای کالاهای اساسی هزینه میکردند کلی قیمتها پایین می آمد صنعت نفت وبرق را تعطیل کرده بودند اگر برای آن هزینه نمی شد الان روزانه قطعی برق و گاز داشتیم باید امیدوار بود وقتی برادر رییس جمهور ومعاون اولش دزد نیست وقتی دختر وپسر وداماد وعروس وزرایش دزد نیستند وزیر هزار میلیاردی ندارد پس با دزدان شریک نیست ودست در جیب مردم نمیکند انشاالله با کمی صبر وشناخت دوست از دشمن کارها درست میشود پس باید مردم ببینند به چه کسی رأی میدهند آن بی ... دروغگو که می گفت رییسی بیاید پیاده رو را دیوار میکشد الان کجاست رییسی آمد کجا دیوار کشید دیوارهای ساحل را برداشت
  • US ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    17 1
    روحانی و ظریف داشتن کاری رو گورباچف و یلتسین با شوروی سابق کردن با ایران میکردن.
  • پاسخ به 00:18 IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    8 0
    کار ساخت واکسن سینوفارم از مردادماه سال ۹۹ به اتمام رسید و کشورهایی مثل ترکیه و امارات که اساسا غربگرا هم هستند بخاطر سرمایه گذاری و شرکت در آزمایشات واکسن ، تقریبا از همون زمان شروع به واکسیناسیون کردند ، خب دولت روحانی که شما از طرفداران سرسختش هستی چرا نزدیک به یکسال مردم رو معطل کرد تا نرخ تلفات به روزی هشتصد نفر برسه و این همه خانواده داغدار بشن در صورتی که دولت رئیسی مهر باطل شدی بر صحبت های رییس دولت قبل زد که اون هم مثل شما همین جمله تکرار میکرد که واکسن نقل و نبات نیست و...
  • GB ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    3 1
    درخواست از عموم مردم: متاسفانه علی رغم تمام توصیه های بهداشتی، بسیاری از نانوایی ها یکی عامل پخش آلودگی هستند! باوجودی کارخوانها میتوانند مسیر آلودگی قطع کنند، مسئولان دادن نان به مشتریها، همچنان کارت مردم را گرفته و مبلغ وارد میکنند و با همان دست آلوده، نان به مشتریها میدهند و تمام پروسه بهداشتی بی اثر میکنند!، از عموم مردم بخواهیم اجازه ندهند اینکار شود، و طبق قانون افراد باید مستقیما کارت کشیده و رمز وارد کنند و به هیچ وجه نباید مسئول دادن نان به کارتها دست بزند، وگرنه این زنجیره انتقال بیماریها قطع نمیشود. همه اطلاع رسانی کنند، چرا که کارت عابربانکها منبع اصلی انتقال میکروبها ویروس ها هستند. با توجه ضعف نظارتها، نبایست منتظر ناظران بهداشت بود، خود مردم اجازه ندهند.
  • US ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    4 2
    الان وقت جارزدن نیست. اگر بتوانیم باید تولید نفت را به ۱۰ میلیون بشکه در روز برسانیم اما بدون سر و صدا. چرا اینقدر داد و فریاد می زنید؟ لطفا احمق نباشید. اگر اینقدر زر زر نکنید قیمت نفت بالاتر می رود.
  • US ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    4 4
    برجام هم بالاخره سود و منفعتی توش هست خودخواه نباشید و بگذارید چیزی هم به مردم برسه
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 0
    اگر برجام نبود صادرات نفت صفر می شد یکی می گفت من در فلان جلسه حاضر بودم برو از فلانی بپرس تو آن روز به کی فحش دادی؟ مردک صادرات نفت ما صفر شد تو آمار فروش قاچاق رو جز امتیازات برجام می شماری
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    6 6
    پس چرا دودستی چسبیدین به برجام و ولش نمیکنید؟؟
  • ح IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    چشم هرچی شمابگید
  • نام آشنا IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    5 1
    به طور مختصر و مفید اصلاح طلبان " اسب تروا " و جاده صاف کن غرب در ایران هستند. انها مسئوول اجرائی کردن سیاستهای رذیلانه غرب در ایران بوده و هستند و خواهند بود. تا اصلاح طلب کفن نشود --- این وطن وطن نشود.
  • CY ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    7 0
    دزد نگرفته پادشاهه یارو ها هشت سال این مملکت رو نابود کردن حالا هم راسن راست راه میرن و به ریش همه می خندن 8374
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    7 2
    ریشه اصلاح طلبان را بزنید!.مشکل مملکت همین مواجب بگیران دشمنان ملت است،که اکثریت هم تابعیت دوگانه دارند!
  • مهدی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    4 0
    اصلاح طلبان دشمن هستند، بنیامین نتایابو گفت گروه های طرفدار رابطه با غرب ( اصلاح طلبان ) سرمایه های ما در ایران هستند. اصلاح طلب = سرمایه صهیونیسم جهانی و دشمن ایران
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 5
    شما هاییکه یا سنگ رییسی یا سنگ چپ و راست را به سینه میزنید آقا جان اولین شرط ریاست جمهوری تحصیل کرده گیری اقتصاد است کدام ریاست جمهورهای ایران تحصیل کرده اقتصاد بودند
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    6 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن بر یک چنین توافق کردنی شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    7 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • رضا IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    4 0
    جریان اصلاح طلب در ۸ سال گذشته با کاهش ارزش پول ملی کشورمان، تحریم ها را ۲ برابر کرد. با اینحال حالا بدون عذرخواهی از مردم همچنان اصرار دارد که نسخه خسارت بار خود را مجددا به کشور و مردم تحمیل کند. جز غربزدگی غربگدایی نوکری غرب خیانت نمیدونم چی میشه به این قماش گفت خدایا خودت انتقام مردم رو از اینها بگیر
  • انقلابی منطقی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    4 4
    کاری به این حرفا ندارم ولی خودتونم به این موضوع رسیدید که دیگه زمان چنگ و دندون نشون دادن به دنیا گذشته و با دنیا باید تعامل کرد و همکاری.... اگه راست میگید و برجام بده ولش کنید!! دست بردارید از شعارگرایی راست میگی منتشر کن
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      3 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که صلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جئپدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به ما در جریان است.خدا رو شکر
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      2 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدپدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    5 1
    به ‌من‌یارانه‌عید‌ندادند‌ویا رانه‌۲۲‌بهمن‌‌اما درود‌بر‌شرفت‌رییسی‌‌‌دمت‌گرم‌‌‌ خوب‌باید‌باشه‌تا‌بد‌شناخته‌بشه‌‌‌ننگ‌برت‌ روح‌ا‌نی‌‌
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 1
    انزوای ایران به ضرر ایران تمام میشود گور پدر آمریکا ولی این را قبول کن فعلا که آمریکا سوار الاغ است و ما پیاده
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 2
    ما مردم تمام اون بندهای که اصلاح طلبان گفتن با پوست و استخوان درک کردیم ولی شما ی نویسنده عناد میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس